Stau de trei…


…ani prin blogosferă.

Am postat aproape 560 de articole (articolașe): o activitate temperată.

(Nu temperamentală.)

Am contat pe câțiva oameni, care m-au încurajat cu consecvență.

Alții m-au conjurat să mă opresc. Atunci a trebuit să alerg la forurile superioare pentru aviz. Mulțumesc, For Superior, pentru aprobare!

Am descoperit fețe pe care nu le știam ale celor cunoscuți în viața reală. Am descoperit oameni noi, cărora nu le știu chipurile.

Am traversat o paletă variată de emoții, de la mici bucurii până la bucurii imense și intense, de la simple mirări până la adevărate surprize, chiar palpabile, plăcute, dar și neplăcute, de la dezamăgiri mărunte, revoltă, până la scârba demoralizatoare.

Cred că activitatea blogărească ne răpește din timpul prețios petrecut cu cei din proximitate. Balanța-mi înclină către petrecerea timpului cu oamenii față către față…

Articolele de pe blog sunt particulare, fiindcă pot avea impact chiar după ce autorul lor nu mai este în viață. În acest punct, activitatea blogărească se intersectează cu literatura. Autobiografică (dacă blogul e personal). Spre deosebire de autorii pe care posteritatea îi consacră pe baza unor criterii de selecție (și ele în prefacere), autorii de bloguri rămân mult mai inegali ca talent… și consacrare. Și mai pestriți. Popularitatea excesivă și vizibilitatea statistică nu sunt garanți ai valorii. Unora chiar ar trebui să le reteze istoria blogală capul.

Îi mulțumesc în primul rând lui Camix, care, la începutul activității mele blogărești, a fost cel mai neînfricat și neobosit susținător. Camix era asistentul meu drag și priceput, căuta poze, iutuburi, edita imaginile cu o conștiinciozitate lăudabilă. Deși i-am dat bătăi de cap de multe ori, nu s-a dat înapoi…

Le mulțumesc:

– lui Ionatan Piroșca, cel ce era blogucenic adolescent pe când eu am intrat în breaslă. Și a plecat tot adolescent, să scrie poezii direct cu norii… Un gând înalt, Poetule!

– lui Ted Doru Pope, care îmi citea cu consecvență postările și îmi oferea un feedback de mare ajutor.

– lui Marius (cu care ne-am bătut în spart de borcane mitologice, care nu m-a convins cu un articol, dar m-a convins cu sute altele);

– Călătorrului, care mi-a dat motive să mă reped în înghesuiala poemelor lui.

– Rodicăi Boțan, care a perseverat să spună ce avea de spus, care a încurajat și a pus umărul, chiar când unii n-au fost de acord nici cu stilul, nici cu limbajul ei, nici cu metodele folosite.

– lui Alex, care mereu avea o vorbă prin care să dea de-nțeles că i-au fost de folos merindele gazdelor pe care le-a colindat.

– Vindecătorului, cu care n-am fost totdeauna pe-aceeași lungime de undă, însă alteori a fost crud de… vindecător.

– Cellei, pe care de puțin timp am descoperit-o, pentru că are un elan molipsitor.

– Gabrielei, care a răscolit un trecut pasional, pe care-l credeam aruncat în marea uitării.

– lui Dancos, care a pus cărămizi când în cadrul ușilor rămase fără ușori, atârnau plăcuțele cu „demolare”.

– lui Călin Hera, pentru că m-a convins fără să o știe să-l citesc.

– Bibliotecarului, care a sărit cu cărțile din bibliotecă la nevoie.

Și lista ar putea continua cu mulți alții, care vor ști că le-am mulțumit, chiar dacă nu-s enumerați mai sus.

Alături de cei care au pagini personale, mulțumiri adamaice le revin și comentatorilor – consecvenți sau sporadici -, ce-au mișcat pe-aici filele blogocărții… și(-s în) inima mea.

Foto.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în (D)evenimenţial. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Stau de trei…

  1. Eu mi-aş dori (şi ţi-aş dori) să mai stai mulţi ani, că mai trebuie; mai e nevoie.
    Şi, dacă s-ar putea, să te multiplici, ca stil, în alţi tineri bloggeri!
    Cu respect,
    Mitruţ

  2. Marius David zice:

    Mulţumesc, Adamaica, de mioriţa mai vorbim 🙂

  3. E o onoare pentru mine să mă citezi în acest context. Am considerat totdeauna blogul tău ca fiind de elită, cu postări elaborate şi pline de Duh. Am avut mereu ceva de învăţat citind ce scrii aici. În momentul în care ţi-ai suspendat blogul, blogosfera a fost mai săracă. E cu adevărat un blog creştin şi eşti sortită să lupţi mai departe.
    La mulţi ani!

  4. cella zice:

    A.Dama draga …
    sunt cativa oameni din lumea asta virtuala ce imi sunt dragi si aproape si tu esti una din ele … si crede-ma ca imi doresc sa ne intalnim intr-o zi dincolo de ecran, dincolo de virtual la o cafea si o poveste;).
    Pana cand va veni acea zi, imi doresc pentru tine har si binecuvantare si … sa stii ca astept povestea aia ce ai zis ca o sa o spui … in privat :D.
    Ai facut tort pentru aniversare? ;))

  5. Camix zice:

    Mulţumesc pentru menţionare! Chiar cap de serie nu mă aşteptam să mă văd 😆

    Cu plăcere pentru toate participările prin lumea Adamaică, a fost o plăcere să intervin, să fiu prezentă etc. Cum tot plăcere sunt şi blogul, şi actul de a scrie. Amândouă ne-am trezit la un moment dat prin pruncie că se lipeşte pixul de mâna noastră. Aşa că a trebuit să vedem ce vrea de la noi. Iată că, după ani, am lăsat pixul lumii private şi am luat tastatura pentru a scrie texte în cel mai public loc cu putinţă din lume.

    Fie ca you can’t keep your eyes from the circling skies şi să fii determined to try. Enjoy a piece of Pink Floyd, Learning to fly.
    La mulţi ani!

  6. rodica botan zice:

    …sint onorata sa fiu si eu printre cei citiva.
    Blessings

  7. romuluss zice:

    La multi ani A.Dama!

    Imi amintesc inceputurile in universul bloggingului, pentru mine blogul tau a reprezentat un imbold spre a gandi mai mult (cum de altfel au fost si blogurile lui Camix, Patratosu, Alex si altii), eram foarte captat de articolele pe care le scriai (de fapt si acum citesc multe din articolele tale, chiar daca nu ma lansez in comentarii 🙂 ).

    Eram suparat de faptul ca intentionai sa inchizi blogul, bine ai facut ca nu l-ai inchis 🙂 . Intr-o lume plina de atei (declarati sau nu) trebuie sa existe niste felinare care sa lumineze.

    Sa luminezi mai departe!

  8. Oana zice:

    Atât de frumos ai spus A. Dama: „Balanța-mi înclină către petrecerea timpului cu oamenii față către față…” Îmi aduc aminte acum de alţi bloggeri ce „prevesteau” dispariţia blogurilor… în timp. Peste timp. Probabil se gândeau şi ei tot la înclinarea balanţei spre dialogul chip către chip.

    La mulţi ani, inclusiv bloggeristici! (iertare pt barbaria expresiei) Mie îmi este de folos rândul tău. Cuvântul tău. Şi permanenta raportare a ta la EL.
    Sănătate şi viaţă lungă – în bunătate şi cu folos… inimii şi Lui!

  9. Pingback: Evanghelici în Top 100 WP (07.07.2010) « România Evanghelică

  10. Adi zice:

    Vreau si eu pe lista respectiva!!

  11. A. Dama, o „cabala” 🙂 : am numărat şi, în afară de „mulţi alţii”, suntem 13, din care unul, cel mai talentat, s-a dus la Domnul. Am rămas 12. Acum, dacă am fi numai bărbaţi, ar fi bănuit minţile întortocheate că e o metaforă a apostolilor, dar m-am liniştit: sunt şi femei pe listă, iar tu nu eşti Isus, ci A. Damă. 🙂 Or, tu nu ai dat semne de feminism, deşi înţelepciunea postărilor a umilit, tacit, multe din îmbrîncelile de vorbe masculine. După ce Camix a spus: eu sunt prima! am văzut că eu sunt al optulea. A opta pecete ruptă. 🙂 Ştii pe cine am căutat eu pe lista ta, nu? şi nu era… Pe a mea, surprinzător, ar fi, dar n-am eu curajul tău bărbătesc să înfrunt viitorul- extrem de previzibil, de altfel-. 🙂

  12. calatorru zice:

    Multumesc A.Dama 🙂 imediat o sa stai de 6 🙂 cineva trebuie s/o faca si pe asta. Cineva trebuie sa ne vegheze (scrisul, greselile :)) ca sa scriem din ce in ce mai bine cu din ce in mai putine greseli. visez ? :P:)

  13. Alex Pop zice:

    Daca tot te-ai oprit un pic sa numeri bobocii (de mac) – vin si eu sa te asigur ca ai la ce privi in urma: ai un blog excelent, a perennial Top Ten, imho.
    Nu ma refer aici la “ratingul” dat de numarul de “clickueli”. Eu am alte criterii dupa care judec calitatea unui blog.
    Maturitatea spirituala, intelepciunea, frumusetea, gingasia, bunatatea – dar mai ales un fel de pace si-o liniste aparte ma imbie atunci cind poposesc la blogul cu maci. Lumea ta e relaxanta si terapeutica, mai ales dupa vizitarea unor ograzi virtuale mai combative si cu pohta de rezbel.
    Chiar daca de o vreme “calc” mai rar prin blogosfera, imi fac totusi timp, cu regularitate, sa-mi vizitez blogurile preferate.
    Al tau e unul dintre ele.

    P.S. “Brevity is the soul of wit” e o zicere inteleapta care ar trebui cumva aplicata si blogurilor.
    Faptul ca scrii mai putin si te concentrezi asupra calitatii si nu a cantitatii, e inca o dovada de intelepciune. Intelegi bine valoarea Timpului (al tau si-al cititorilor).

  14. A.Dama zice:

    Mitruț Știopu,
    Mulțumesc. Nu adaug nimic, fiindcă…

  15. A.Dama zice:

    Marius David,
    Vorbim de miori. Când vor cânta din viori.

  16. A.Dama zice:

    Răsvane, inevitabil mă voi lega de al doilea comentariu al tău.
    Am numărat și eu… după ce publicasem. Am realizat că-s 13. Mi-am zis că așa a fost inspirația, fiindcă n-a existat vreo intenție anterioară cu privire la număr.
    Evident că mai puteau fi în listă și alții… Gellius, Pety, Lia, Florentina, Agnusstick, LeeDee, Mitruț Știopu, Academicianu Nae, Teofil S, Sam Lucescu, Un pic, Cristina HS, Laurențiu Balcan, Gabi Macovei, Vali Balcan ș.a.m.d.

    Să nu te superi acum că i-am enumerat în răspunsul către tine!

    Cât despre Alin Cristea, am scris în mai multe articole că mi-am făcut blog, fiindcă m-a convins să-mi fac blog. I-am mulțumit și nu retrag mulțumirile. Deși aș vrea ca el să retragă unele chestiuni. Pe ici, pe colo… Dar ăsta e alt subiect.

  17. A.Dama zice:

    Cella, mulțumesc!
    Am aniversat fără tort.
    Nu știu face torturi… Numai baton de ciocolată. E bun și ăla? 😛

  18. A.Dama zice:

    Camix, mulțumesc de piesă! Și că ai fost pe-aici, că sigur nu m-aș fi descurcat fără tine!

    Să vedem cum rămâne cu tastatura lipită de mâini!… Îi las pe toți să încerce.

  19. A.Dama zice:

    Adi,
    Bine măcar că am zâmbit! Îți mulțumesc că am zâmbit!

  20. A.Dama zice:

    Rodica,
    Și eu mulțumesc pentru tot!

  21. A.Dama zice:

    Călătorrule,
    Sper că nu prorocești! Nu-mi propun să fac șase anișori pe-aici, să merg și la abecedar… N-ajunge că am fost primită la grădiniță?
    Da, mai lucrăm la greșeli. Măcar acolo pot sta de șase fără să fiu arestată. 🙂

  22. A.Dama zice:

    Alex Pop,
    Mulțumesc pentru cuvintele alese! Evident că sunt prea înalte pentru mine. Multe articole nu sunt elaborate. Sunt năzbâtii. Mă joc și eu de-a cuvânt-area. Când bine-cuvântez, n-ar trebui să mai fie în joacă.:)
    Să fii binecuvântat!
    M-a surprins acea apreciere referitoare la un spațiu relaxant. Cineva mi-a spus asta chiar pe când abia începusem activitatea blogărească. Aici am postat pe vremea aceea câteva reacții:

    Am blog, deci exist

  23. mitica zice:

    …incerc si eu sa fiu
    ,,primul dintre vizitatorii fara blog”
    care aduce sincere multumiri.
    A.DAMA,
    Doresc sa publici …sa scrii, [inca multi ani]
    atat timp cat ai inspiratie si aprobare de LA:
    ,,For Superior”.
    …de la EL :
    prospetime,
    curaj
    si Binecuvantari !

  24. Debora zice:

    Daca te joci, bine faci! Te joci frumos cu cuvintele, se vede ca-ti sunt prietene din copilarie. Dar mie nu mi s-a parut ca te joci tot timpul, cel putin nu atunci cand cuvintele sunt despre Cuvant… Si ma bucur pentru asta. La multi ani prin blogosfera!

  25. A.Dama zice:

    Oana,
    Mulțumesc de urări!:) E greu și de plecat de-aici, e greu și de stat. Dumnezeu să ne-ajute să știm auzi vocea Lui și să avem putere să ne ținem de ce ne cere El!

  26. A.Dama zice:

    Romuluss,

    Ai reușit să mă surprinzi! Nu m-am așteptat să fii pe recepție la aniversarea mea de trei anișori! Mulțumesc că mi-ai spus că a fost de folos activitatea aceasta!
    Mereu mi se întâmplă să o pun în cântar.
    Ce-ar fi să continui și tu?:)

  27. A.Dama zice:

    Mitică, e foarte sinceră urarea ta! Și frumoasă!
    Mulțumesc.

  28. A.Dama zice:

    Debora,
    M-am bucurat să văd semnul acesta ciudat de romb cadrilat al avatarului tău! 🙂
    Cred că ți-am transmis un gând… pe căi neînțelese. De-aia ai venit!
    Mulțumesc!

  29. Alex zice:

    Ca un veşnic …întârziat, îţi spun şi eu, dragă A.Dama: La mulţi ani cu bine! Să te binecuvinteze Domnul cu multă sănătate şi cu aceeaşi rodnică dorinţă de a dărui semenilor „frumuseţi şi bunătăţi” din comoara sufletului tău.

    Îţi mulţumesc pentru onoarea de a mă fi pomenit printre prietenii tăi. Este o cinste pentru mine!
    Toate bune şi…la cât mai multe articole în lumea blogosferei! 🙂 Vei avea mereu alături oameni care te preţuiesc sincer.

  30. A.Dama zice:

    Alex,
    Oricând e binevenită urarea… Mulțumesc.
    Vacanță plăcută și odihnitoare!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.