Am blog, deci exist


Nu, nu e aşa. Titlul este falsul pre-text, spoiala care atrage privirile.

Exist şi fără blog. Mă-ntrebam dacă cei care au blog există mai mult, mai intens, mai-mai decât ceilalţi? Într-o lume virtuală, unde poţi fi simultan Marius Boboc, Corina Stanca, „botoşel”, „trasnita”, „nemuritorul”, „Vadim Tudor”, „Cătălin Fusu” etc. etc., unde nu se ţine evidenţa populaţiei, unde nu te amendează nimeni că ai depăşit viteza legală (cum fu „amendat” vântul în cartea lui Radu Paraschivescu Fie-ne tranziţia uşoară), unde fiecare spune ce vrea şi cât îi poate capul (vezi în blogjurnale), are rost să mai adaugi o pagină în plus? Spre folosul cui: al tău sau al altora?

Cu toate aceste întrebări strecurate printre dinţi, AM BLOG!!!

Am blog pentru că m-a convins Alin Cristea să îmi fac unul.

Am blog pentru că cei care m-au citit mi-au spus:
+ Azi m-am odihnit în blogul tău.
+ Totdeauna se va găsi un tâmpit care să te creadă genial(ă).
+ Poeziile tale sunt diferite, articolele tale au în ele un fel de tristă realitate.
+ Am râs cu lacrimi citind perlele studenţilor. Trebuia să te sun să-ţi spun…
+ E fain, poţi şi mai fain, de la fain în sus.
+ Blogul tău e o oază de relaxare pentru mine.
+ Mi-a plăcut iniţial descrierea de pe pagina « Să vă spun de A.Dama ». Şi-am zis că trebuie să fie mişto ce urmează, aşa că am continuat să citesc. Fără pic de intenţie de a flata, dar chiar aşa fu, adică urmă ceva mişto.
+ Asta e lumea blogului. Dacă nu te păzeşte Dumnezeu, te mănâncă bloggerii şi comentatorii.

Am blog pentru că unii mi-au spus să mă retrag în turnul meu.

Posibilitatea de a veni în public cu trăirea-ţi se potriveşte ca o mănuşă spiritului veacului, fragmentarismului postmodern, paradigmelor răsturnate. Paradoxal, individualizării excesive i se dă un răspuns prin această aducere în faţă a vécu-ului personal, totul e să alegi tipul de discurs blogjurnalistic care îţi convine cel mai mult.

În ce mă priveşte:

– Nu-mi plac blogurile din care lipseşte cu desăvârşire Dumnezeu.
– Nu-mi plac blogurile în care se scrie incorect în română.
– Nu-mi plac blogurile cu înjurături în fiecare articol.
– Nu-mi plac blogurile vulgare.
– Nu-mi plac blogurile exclusiv personale, hiper intimiza(n)te, în care eşti plimbat peste tot cu cei care le scriu (de la budă la Carrefour, de la grădiniţă în pat).
– Nu-mi plac blogurile piranhice în care, flămânzi, deţinătorii lor sar să-i înghită pe ceilalţi.
– Nu-mi plac blogurile oamenilor cărora nu li se întâmplă nimic în viaţă şi scriu cu râvnă despre nimic.

Toate celelalte îmi plac. 😛

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Am blog, deci exist

  1. Bibliotecaru zice:

    Îmi recunosc ignoranţă şi faptul că deţin un blog scris încorect în română sau în limba română, fără a fi, în acelaşi timp, corect în altă limbă sau alt idiom.
    Îmi mărturisesc păcatul necunoaşterii… de aceea întreb:
    Ce înseamnă „piranhnic”?

  2. A.Dama zice:

    Când am scris despre incorectitudine în limba română, m-am referit la blogurile pe care, sistematic, se scrie cu greşeli de ortografie, punctuaţie etc., pe care se stâlceşte limba română în sensul acestui articol pe care l-am scris cândva.

    https://adamaica.wordpress.com/2007/07/27/limba-noastra-i-o-comoara/

    Sunt multe bloguri pe care le citesc cu plăcere, chiar dacă apar greşeluţe… Sunt convinsă că şi pe al meu se pot pune semne de punctuaţie uitate sau reformula o serie de fraze, poate lipsesc litere… În fine, ideea era că îmi displac blogurile pe care sunt multe greşeli gramaticale la vedere. Iar al dvs./tau nu se află printre ele. 🙂 Ar fi culmea să citesc un blog cu texte în franceză, latină, greacă şi să spun că nu-mi place că nu e corect în română, n’est-ce pas?

    „Piranhic” – e un cuvânt derivat de mine de la peştii piranha. Ştiu că nu există în dicţionar…

    Oricum, mulţumesc că ai trecut pe-aici! Cu asta trebuia să încep…

  3. Bibliotecaru zice:

    Glumeam cu piranhic 🙂
    Poate am reacţionat un pic mai dur decât aş fi vroit. Stând multe ore pe net am ajuns uşor dislexic, bănuiesc că de la net mi se trage, şi toată lumea îmi spune că fac „greşeli nepermise”. :))
    Mai eram şi după o discuţie cu cineva care îmi spune că dacă un cuvânt (era vorba de întronează) nu există în DEX, atunci nu există. :)))

  4. Eszter zice:

    Si totusi, iti plac bloguri unde fratii isi adreseaza invective si nu iei nicio atitudine. Mi se pare mult mai grav decat a nu scrie corect in limba roamna…

  5. A.Dama zice:

    Sunt multe cuvinte inexistente în DEX, care există în română. Gândeşte-te câte regionalisme sunt, câte cuvinte specializate etc., etc.

    Blogul tău e foarte… politic. Dar nu dintre acelea incorecte. 🙂

  6. A.Dama zice:

    Dragă Eszter, bine-ai venit înainte de toate!

    Aş aprecia dacă ai detalia. Despre ce bloguri e vorba?

  7. Eszter zice:

    Blogurile pe care le vizitezi si pe care comentezi.

  8. acidutu zice:

    Nu am un blog, dar exist…
    Iar daca exist, imi place sa mai las urme pe unele bloguri…
    Nu as mai fi intrat prin „ograda ” ta, daca Dumnezeu ar fi fost lipsit cu desavarsire. Incerc sa scriu fara greseli gramaticale… sa nu ma odihnesc si sa nu ma prea relaxez… prin oaza ta… si sa-ti spun ca e doar un blog fain si normal! (si cred ca nu va fi niciodata super fain… si nici anormal).
    Na, lasa sa te mai manance cite un blogger… iti vei alege mai usor „hrana” pentru viitor!
    Hasta la proxima!!!

  9. Bibliotecaru zice:

    Îmi este dor să mai ating cultura… blogul însă mi-a acaparat tot timpul. Poate ar trebui să-l las în paragină ca să mai exist.

  10. A.Dama zice:

    Draga Eszter, eu comentez pe multe bloguri. Banuiesc ca tu te referi la ce s-a intamplat pe blogul Patratosului, dar tu chiar crezi ca daca barbatii se taie in sabii, vor asculta vocile feminine care striga dinafara terenului?

  11. A.Dama zice:

    Acidutule, multumesc! Nici nu iti dai seama ce bine e sa ti se spuna ca esti normal intr-o lume care de mult a luat-o razna. E mare lucru! Multumesc frumos!

  12. A.Dama zice:

    Bibliotecarule, da, mai bine lasa in paragina blogul o vreme sa te ocupi de orice altceva! E sanatos. 😛

  13. acidutu zice:

    Stiam eu ca o sa te bucuri!!!
    De nada.

  14. Pingback: Descriere de blog « Nelimitat

Lasă un răspuns

