jurnal de mac(adam)


poppy_324*

Madonna începuse să cânte Frozen.

Pe tine te enerva teribil compleul roșu al lui Hillary Clinton de la prima dezbatere contra Trump: „Asta-i culoare pentru un viitor președinte?”

Submarinele rusești traversau ca o reptilă meandrică oceanul spre pământul american.

Vânzătorii ambulanți mă întrebau dacă vreau țigări: „Țighi, domnișoara, țighi?” Eu mă bucuram că arăt domnișoară și mă minunam că mă cred fumătoare.

Evreii îl boceau pe Shimon Peres.

Tu îmi șopteai împreună cu Whitney Houston „Your love is my love and my love is your love”, și mie mi-era totuna, că oricum nu era loc de (cu totul) altfel.

Germanii îi sfătuiau pe oameni să-și facă provizii de alimente pentru o vreme, iar presa o viola pe Merkel pentru violurile comise de refugiați.

Confrații noștri nu se hotărâseră dacă Ioan Gyuri Pascu aflase lumina de la capătul Absolutului. Dar ei nu-l văzuseră la sărbătoarea nebunilor, când făcuse mișto de profesori și de rectorul universității, fiind aplaudat la scenă deschisă chiar de ei.

La Londra se vorbea multă franceză, de ziceai că francezii se refugiaseră ei înșiși acolo din calea refugiaților lor… Chiar nu mai conta un brexit în plus sau în minus. Arhitectura se lăbărța neschimbată, în ritmuri redundante la nesfârșit.

Îmi spuneai că nu aștepți sfârșitul lumii, ci să trăim aici și acum. Eu fredonam Renegades cu X Ambassadors și îți dădeam dreptate cu trei sferturi de mantie de jidov rătăcitor. Știam că mai devreme sau mai târziu voi ajunge, negreșit, Acasă…

Francezii te percheziționau și la intrarea în magazine, și la metrou, nu doar la intrarea în muzee, de parcă doamna Frică valora mai mult decât tablourile seculare de pe pereți și decât mumiile și sculpturile milenare din Luvru.

Madonna nu sfârșise de cântat Frozen. Eu mă uitam la apusul răsărit al macilor mulțumind ca de obicei în alte limbi…

*

foto

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la jurnal de mac(adam)

  1. Iosif spune:

    Un preambul al celui de-al treilea razboi mondial,al sufletelor „Frozen”,’clonate’ de ‘sarpele cel vechi’ ce a modificat ‘gena’ eternitatii oferind „poame otravite” humanoizilor „Frozen” (morti vii),care populeaza continentele îmbatati de veninoasele ‘fructe’ ale pomului cunostintei binelui si raului,achizitionate de la tarabele ce sunt instalate de slugi devotate,bine remunerate,consumate cu lacomie de multimile înfometate si însetate,care la final provoaca moarte …sufleteasca !
    Trist si adevarat …!

    ––––
    Constatările din jurnal sunt la îndemâna oricui și sunt, într-un fel, obiectivate de prezența lor în jurnale. Articularea muzicală e subiectivă. Și totuși, există o parte inspirată de Sus. La ea ajung cei ce sunt obișnuiți să comunice în duhul cu Duhul…

  2. Iosif spune:

    Daca ar sti fratii mei „jidovi”,ce seceta si foamete se va abate peste Canaan,si-ar încarca „asinii” cu aur si argint,si ar veni în Egipt sa cumpere grâu curat,de fratele lor Iosif, bine administrat !:)

    –––––
    Poate „aud”.

  3. Iosif spune:

    Patru zeci de ani prin pustiul Sinai,ei,fratii mei,”samânta” lui Avraam,Isaac si Iacov (Israel),nu au dus lipsa de hrana si îmbracaminte în tot timpul calatoriei lor,condusu de Moise,si însotiti de Dumnezeu ziua si noaptea,însa permanent nemultumiti de hrana (mana) ce le asigura existenta,cârtind tot timpul,ispitind pe Dumnezeu,suparându-L cu îndaratnicia si obraznicia lor,abatând asupra lor mânia aprinsa a lui Dumnezeu,care i-a nimicit în pustie pe toti cei ce au scapat din mâna lui Faraon.
    Doar Iosua si Caleb din generatia veche,nascuti în Egipt,au intrat în Canaanul promis si cei nascuti în pustiul Sinai,care n-au cunoscut robia,nici bucatele ‘alese’,ale Egiptului,la care jinduiau parintii lor,ei fiind crescuti si dezvoltati doar cu hrana îngerilor (mana cereasca) ce trebuia culeasa zilnic.
    Ma întreb,oare astazi câti din ‘fratii’ mei se multumesc si-I dau slava Domnului,culegând zilnic aceasta mana, hranindu-si sufletul în calatoria prin pustiul acestei vieti relative,efemere, spre…CANAANUL CERESC ?…

    ––––-
    Și eu mă întreb care ne-am născut în Egipt, și care în pustie…

  4. dyo spune:

    Cred că nici acum nu s-a gătat Frozen-ul Madonnei, nici nu se va mai termina vreodată în atâta zgomot și furie. Doar macii ăia dacă mai răzbesc un bob de căldură …

    –––-
    Poate (ne) ajută încălzirea globală și se gată „Frozen”!?:)
    Sau strigătul celor îndrituiți: „Vino, Doamne…”

Lasă un răspuns

