portret (in)direct


refugiu_turn_12Nu știu cât de „politic corect” ar fi să faci portretul cuiva decupând o scurtă secvență temporală, pe care ați frânt-o laolaltă – ca pâinea cinei de taină.

Știu că „păcatul” scoaterii din context e amendat cu îndârjire și consecvență. Și totuși, îmi voi asuma această scoatere din context. Fiindcă e vorba de cineva implicat în povestea de aici.
Fiindcă mi-a oferit un loc de refugiu – și metaforic, și la propriu – într-un moment dificil. Urmărită fiind de un necunoscut, am bătut la poarta lui pentru prima dată, și mi-a deschis, și m-a scăpat de urmăritor, și m-a hrănit… și-a fost ca o prelungire a Mâinii Divine pe pământ.

Un portret dintr-o faptă e, poate, neîndestulător. Dar în economia studenției mele, într-un răstimp al căutărilor interioare intense și aprige, cuvintele lui au contat pentru mine mai mult decât a știut și, cu siguranță, mai mult decât s-ar fi putut gândi.

Am aflat că s-a (pe)trecut dintre noi. Însă pentru mine va rămâne plăsmuitorul locului de refugiu: Gicu Stan.

 

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

