X 0 game


(de 14 I 14)

X 0 jeu

mă jucam X zero cu Dumnezeu
pe marginea cu două tăișuri a lumii
îl așteptam amândoi pe godot
venit și plecat tiptil între timp
niciunul din noi nu l-am băgat în seamă

Dumnezeu pune X, eu un mare zero
la poalele muntelui vrăjit
faustus n-a mai găsit coborârea
a rămas suspendat în urcare

Dumnezeu pune X, eu întotdeauna zero
pe piept mi-am lipit afișul
cu numele meu – străinul
ba nu – omul din subterană
potopul care să mă șteargă din hărți
n-a mai venit niciodată

Dumnezeu pune X, eu zero în centru
remiză! strig și ochii-mi (s)clipesc
ca de-o victorie meritată

Dumnezeu mă privește fix pentru prima dată
și zâmbește din toate înțelegerile
apoi pune X în continuare
pe tabla Lui de joc mult mai mare

.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De îngânat și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la X 0 game

  1. Mala zice:

    Nu mi-a placut niciodata jocul asta… limitativ si la mina norocului !

  2. alma nahe zice:

    X și 0, Necunoscutul și Originea. Originea Lui! 🙂

  3. pety zice:

    zâmbește din toate înțelegerile

    Interesant ! Omniscienta e una, intelegerile sunt mai multe, individuale, personale, pentru fiecare in parte, raportat la orice situatie.
    De ce si Dumnezeu il asteapta pe Godot? Poate face Dumnezeu ceva in van?

    • A.Dama zice:

      Da, Pety, am putea să luăm așa „înțelegerile”. Sigur că aici e vorba și de poezie, de aceea nu trebuie neapărat să explicăm totul, în totalitate, de tot, până la capătul înțelegerilor. 🙂
      Partea cu Godot e o dovadă convingătoare a umanului. Sigur că Dumnezeu nu-l așteaptă pe Godot, însă omul are impresia că Dumnezeu face același lucru cu el… În plus, numai omul are impresia că Godot a venit și a plecat tiptil. Dumnezeu știe că nu e așa. 😉

      • pety zice:

        Deci asa. Multe are omul impresia ca stie, mai ales despre Dumnezeu. Ca deh, Dumnezeu n-a fost la nici o facultatate de teologie 🙂

        • A.Dama zice:

          Pety,
          Aproape că se poate ajunge la aceeași concluzie și prin poezie, și prin teologie ori psihologie.
          Acum chiar am impresia că înțelegem la fel multe cuvinte și înșiruiri de cuvinte. 😉

  4. DanutM zice:

    Reblogged this on Persona and commented:
    Rebloghez si eu, cam tirziu, aceasta superba postare a ADamei.
    Enjoy!

Lasă un răspuns

