cer (de an) nou


emanuela_lucaci_lagoon_nebula_amRidicați-vă ochii în sus și priviți!… (Is 40, 26)

Ceea ce e atrăgător de fantastic în seria AM/PM a artistei Emanuela Lucaci este filtrarea culorilor prin propria sensibilitate creatoare. De fapt, „inventarea” lor. Pentru că tablourile înfățișează instanțe cosmice captate în alb-negru: „the pictures of our Cosmos mostly come from the Hubble telescope, which captures images in black and white.” (Painting the Stars…)

Ceea ce e fantastic de atrăgător în seria AM / PM e curajul de a picta Cerul. Când el e aproape omniprezent în pictură de-a lungul mileniilor, e nevoie de îndrăzneală să încerci să transmiți sens nou și emoție artistică proaspătă prin mijloace și viziune proprii. Omul a căutat dintotdeauna să-și apropie cerul. Turnul Babel a rămas intact pe retina memoriei omenirii. Ca act colectiv. Dar a-ți apropia cerul prin culori personalizate e act individual, vizionar, un exercițiu la frontiera dintre contemplare și rugă.

Ridicați-vă ochii în sus și priviți!

Acesta mi-e imperativul-urare pentru Pragul dintre ani. Cuvinte puține, și priviri ațintite în Sus. Cuvinte inspirate în mijloc(ire). Mulțumiri tricotate pe repeat pentru toți cei care ați fost alături de mine în acest an! Rămân la convingerea că răsplătirile sunt împărătești.

Cer (de An) nou să aveți!

.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în (D)evenimenţial, De ochi(t) și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la cer (de an) nou

  1. Multumesc de share. Surprinzător ca ai ales Lagoon Nebula…
    Wish YOU A cosmic New 2014!!!!

    • A.Dama zice:

      Emanuela, ma petite (é)toile,
      Erau 100% șanse să aleg oricare stră-vedere a Cerului.
      Mulțumirile sunt de partea noastră – ne-ai (tr)adus taina mai aproape!
      De-am avea un an cu re-vedere! 😉

  2. Camix zice:

    toate sunt foarte frumoase! nu pot alege una care să zic că îmi place mai mult decât alta. Mi se pare ceva… mi-ar plăcea să am așa ceva pe pereți, de exemplu. 🙂

    Să-i aducă și ei, și ție, și mie, și tuturor un Cer nou privit de aici, dintre oameni. Unul cu perspectivă!

    • A.Dama zice:

      Dragă Camix,
      Mi-aș dori și eu să fac ochi și să dau de cer în cameră.
      Până una-alta, dau la o parte perdeaua și mulțumesc că a fost o seară și apoi o dimineață.
      Să dea Domnul să fim printre cei ce au ochi și văd! 🙂

Lasă un răspuns

