Cadoul meu…


giftoflifeMi s-a dat a doua viață: acesta e cadoul meu… de crăciun, sub bradul de paști. Când mami a primit un astfel de cadou, ei i s-a spus pentru câtă vreme… Pentru mine e taină. Să mulțumesc dimineață, la amiază și seara pentru ea n-ar fi de ajuns! Și, în cutia frumos ambalată (cu bandaje albe), am mai aflat ceva foarte prețios și uimitor: mi s-a dat o altă înțelegere asupra vieții și morții, asupra semenilor mei, asupra predestinării și liberului arbitru. Am mai spus că, de la înălțimea morții, totul se vede altfel, tot ce ne înconjoară, terestru, celest și (trans)cosmic. Odată cu noua viață, mi s-a dat dragoste, așa cum n-am mai cunoscut-o înainte.

Recitind povestea de aici, am fost șocată. Nu mai știu cum am scris-o. De câte ori scriu (texte literare), există un factor declanșator, un amănunt biografic, pe care lectorul nu-l poate (stră)vedea în scriitură. [Vor mai fi multe pe care nu mi le voi aminti, fiindcă așa am descoperit prezența tumorii, datorită pierderilor de memorie.] Însă recitind scrierea asta, am constatat că finalul ei e o profeție împlinită: iubirea mea de oameni e atât de aproape de iubirea Lui pentru ei! Și e încă un dar nemeritat.

Voi celebra moartea și viața. Despre Jertfă, ni s-a spus explicit să o pomenim.
Voi celebra și nașterea Pruncului, întruparea, simultan cu învierea și glorificarea Regelui.
Voi celebra iubirea de aproapele.

* foto @adămioara

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în (D)evenimenţial, De viaţă și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Cadoul meu…

  1. Mala zice:

    Ma inclin si ma inchin in fata celei de-a doua vieti! Doar tu poti sti cit inseamna pentru tine…

  2. Agnusstick zice:

    Pentrou Françoise Villon a poeziei evanghelice a trăirii de mare preț sub coaja semnelor surtout de întrebare, precum și pentru Ada Mioara a adolescenților de bună vedere, un ospăț cu bucate miezoase și paie de Iesle vă urează unul care se visează un simplu zimbru de Betleem!

    • A.Dama zice:

      Ai zâmb(r)it la paie, la pom(mes) ori l’a vion? Hard pieces „compunea” Villon ăla – pentru patru voci și orchestră. Miss „lăutar” auprès de lui. Oara Adami testează polii opuși între enfant(s) și enchant(ée) de atenția aco(eu)r dată! (În)scriem refren de colind vintage pentru zimbrul cu colți de argint. De când a înfipt câte-un colț ici și colo, s-a încropit țarc sigur, să nu o ia oițele razna de la Iesle. Ospăț cu coastă de miel și inimă de leu! 🙂

  3. Alex zice:

    Cel mai frumos şi binecuvântat cadou! Îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru că ţi-a hărăzit acest cadou… de viaţă, dragă A.Dama. Şi, împreună, să-L slăvim cu bucurie, căci ne-a trimis nouă Mântuitor!
    Crăciun cu bucurie ţie şi la toţi cei dragi! 🙂

    • A.Dama zice:

      Dragă Alex,
      Eu mă bucur că de-acum nu se poate îndoi nimeni că asta a fost intervenția Lui miraculoasă în dreptul meu!
      Și dacă nu venea Mântuitorul, n-aveam „a doua viață”. Cu ocazia acestui Crăciun, am fost foarte aproape de Jertfă și de Înviere. E limpede că nu se poate o sărbătoare fără cealaltă.
      Sărbători cu multă copilărie și inocență în continuare!
      Cu drag.

Lasă un răspuns

