De tricotat în cor…


Ce este cu neputință la oameni este cu putință la Dumnezeu. (Lc 18, 27)

Povestea cer(c)ului de foc este cea a capitulării definitive. Când treci de pe un pisc de munte pe altul, deasupra hăului, prin singura ușă suspendată între paradis și infern: un cerc îngust de vâlvătăi arzând.

Povestea cercului de foc închide sub lacătul tainei o vreme și trei sferturi de vreme, în care sculptorul a ținut în mâinile sale bucata de onix pe care n-a reușit să o finiseze niciodată. Nici chiar cu jertfe de sânge, cum cutezase deunăzi Manole, meșterul. Să nu poată spune făptura: „Prin brațul meu, prin iscusința și tăria mea, am izbutit. S-a isprăvit!” A trebuit să coboare Însuși Dumnezeu, să-i smulgă din mâini sculptura și să o termine rostind atât de simplu: „Să fie!” Și așa a fost!…

Povestea cercului de foc s-a întâmplat cu vedere după orbire, cu glăsuire după muțenie, cu mers pe picioare și sărituri în înălțime după amputarea picioarelor. S-a întâmplat cu viață și, inevitabil, moarte…

Povestea cercului de foc rămâne de (ne)zis. Doar mulțumirile și recunoștința pentru o nouă minune în 2013 se pot tricota în cor! Inima mea vă acompaniază cu un fluier de cioban.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la De tricotat în cor…

  1. alma nahe zice:

    Iară noi, oițe atrase de cântecul măiastru nu ne vom rătăci întru cântare, ci întru încântare! 🙂 Mă bucur pentru încă un „făcut” și nu un „născut”, acel făcut prin care toate s-au făcut mai înainte de toți vecii. Sănătate, draga mea!

    • A.Dama zice:

      S-a făcut, dragă Alma! S-au pus piedici milioane, s-au căscat cratere, s-a aprins pădurea când trebuia traversată – numa bine, că a fost lumină – , însă a existat și un fir nevăzut pe care-am pășit până la destinație. Nu știu exact cum, fiindcă eram legată la ochi… Dar acum te văd. Lucești. :)

  2. liviuspuraci zice:

    A fost UNU din ZECE care a venit inapoi si a spus un multumesc. Atat de mult a fost apreciat gestul lui, ca, uite, peste 2000 de ani ne tot amintim de el. Ca si un principiu, de altfel.
    Echilibristica la mare inaltime nu o poate face oricine. Numai cei ce sunt alesi pentru asa ceva.
    Dar oare ne dam seama ca cei ce sunt alesi nu sunt lasati singuri? Cel ce face alegerea stie El de ce procedeaza asa. Bucuria este insa in curtea noastra.

    • A.Dama zice:

      Dragă Livius, am spus un mulțumesc atât de încifrat, încât mă tem că va fi nevoie de Hermeneutica Directă pentru a se ajunge, în Adevăr, la sensul mulțumirii!

      Da, n-am fost singură, pentru că era dincolo de puterea omenească, iar Dumnezeu a ales să coboare în Persoană și prin solii Lui, prin cei ce au urechi și aud. Dacă i-aș fi enumerat aici, ar fi pălit aura de lumină a răsplătirii Dincolo. Așa că…

      Și totuși, parcă aș vrea să cânte toate pietrele și să se ridice din ele fiii lui Avraam cântând mulțumirile în cor!…

    • liviuspuraci zice:

      Nici prin gand nu mi-a trecut A.Dama draga, sa cred ca ar trebui sa aduci cuiva, cumva multumiri, sau apreciere. Dar, ce mare HAR ai avut tu, ca Cel Ce Alege, Te-a ales sa isi faca Numele de cinste prin Lucrarile de slava pe care Le-a desfasurat in viata ta.
      Sa-ti dau si un exemplu. Cand ucenicii se intorceau inapoi din „misiunea” unde au fost trimisi, erau plini de bucurie din cauza succesului avut, dar Domnul Le redirectioneaza privirea inspre ALEGEREA ce li s-a facut de a Le scrie numele in Cartea Vietii.
      Filipenilor, Ap. Pavel le spune plin de incantare: „… voua vi s-a dat harul nu numai sa credeti in El, ci sa si patimiti pentru El.” Aici a fost gandul meu.

      • A.Dama zice:

        Deci așa, Livius! E harul pătimirii…
        Zilele trecute povesteam cu Adămioara și am ajuns la concluzia că Dumnezeu ne iubește cu aceeași dragoste pe fiecare. (Știm amândouă că scrie acolo că „pe Iacov l-am iubit, iar pe Esau l-am urât”, dar nu ne-ajută aici prea mult logica, oricât de iscusită ar fi.) De fapt, au fost confirmări și de genul viziunilor, prin care ni se transmitea că Dragostea pe care o pune El la dispoziția fiecărui copil e aceeași. Răspunsul pe care-l dăm noi este diferit. Încă mai medităm la acest adevăr.
        Însă în ce mă privește, dacă El n-ar fi calculat cu foarte mare exactitate momentul în care să mă treacă prin suferința aceasta, n-ar fi ajuns cu mine la același rezultat… Nu-mi rămâne decât să cânt, să-L laud, să recunosc în fața oricui, să strig de pe acoperișul caselor că a făcut El alegerea în locul meu și I-a ieșit bine. 🙂

  3. mihaela zice:

    poate că mai demult aș fi fost geloasă pe revelația ta. Dar nu mai sunt. Pentru că între timp am învățat că fiecare revelație poartă în sine, proporțional, prețul ei în suferință.
    Bine ai revenit!

    • A.Dama zice:

      Dragă Mihaela, e drept că multe înțelegeri revelatorii au venit în urma marii suferințe. Însă aș mai vrea și-acum să fiu în spital și să povestesc cu Dumnezeu așa cum povesteam atunci… De fapt, e o durere că n-am rămas cu El în Mirabila Noastră poveste. Nu-mi rămâne decât să-L iubesc că mă vrea din nou printre oameni. Să-mi fac partea. Să le spun că L-am văzut.
      Mă bucur să fim din nou la o ceașcă de credință!

  4. Oana zice:

    A.Dama, mi-a fost dor de tine. Mi-e dor de tine continuu…
    Sănătate şi ocrotirea Lui să fie pentru tine!

  5. sam zice:

    Adevărat (c-)ai înviat !

    • A.Dama zice:

      Păi, dragă Sam, am aruncat o privire în lumea de dincolo. Aș fi rămas, dar… „Ups”, I-am spus lui Doamne-Doamne, „am uitat să-i spun ceva lui Sam. Mă lași să mă întorc puțin?!”
      Acum putem pune ceva la cale în lumea de-aici. 😉

  6. Pingback: Cer(c) de foc | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

