Jurnalul unei minuni (4) – Sterilizarea spirituală


…şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi. (Is 53,5)

bagages1În ziua ce a precedat operația, am făcut un exercițiu de „sterilizare spirituală”, care n-a avut vreo cauză exterioară sau rațională, ci s-a ivit dintr-o convingere interioară insuflată. Îi ceream Tatălui milă și îndurare, fiindcă sunt fiica lui Avraam, dar și a unei mame foarte credincioase, care e acum împreună cu El, și a unui tată foarte credincios. De multe ori m-am gândit la acest exercițiu după ce mi-am revenit din anestezie – că era imperios necesar să nu intru în sala de operații cu bagaje.

Practic, am stat înaintea Lui și am hotărât că rup lanțurile răutății, am hotărât că iert pe oricine, inclusiv pe mine. Și mi-am cerut iertare, la rândul meu, pentru tot ce mi-am adus aminte că aș fi greșit – la timp și la netimp: pentru cuvinte nepotrivite sau care au rănit, pentru orice cuvânt nefolositor și pentru cârtire, judecată și condamnare, pentru minciună și fățărnicie, pentru mânie și iuțime, pentru lipsa de răbdare, îngrijorări, gânduri incorecte, departe de gândurile Lui, pentru mândrie, neiertare, negativism și pentru orice am greșit fără să știu – Cine își cunoaște greșelile făcute din neștiință? Iartă-mi greșelile pe care nu le cunosc! (Ps 19, 12).

E ca și cum ai avea o grădină frumoasă, și toate aceste greșeli sunt insecte de tot soiul, care atacă plantele și florile. Trebuia să curăț grădina de dăunători înainte de a intra în operație!

La un moment dat, a survenit și un atac de frică – acea frică păcătoasă, care e în cârdășie cu necredința. Or eu credeam cu toată inima că Dumnezeu a hotărât pentru mine viața, așa că frica nu avea ce căuta în peisaj. Am mărturisit-o și am strivit-o în picioare, cum ai strivi un șarpe care ți se ivește în cale.

Cu dragoste de Părinte – ca flacăra unui câmp de maci, Dumnezeu mi-a arătat că bătălia aceea la limita fină dintre viață și moarte nu era a mea. Era bătălia Mielului. Și biruința Lui. Puteam ține doar mânerul geamantanului… Toată greutatea poverilor trecuse în cârca Lui.

Ironic sau nu, sfaturile glumețe ale Profesorului pentru mine și colega de salon care urma să fim operate a doua zi s-au întâlnit în aceeași sferă semantică: „Nu mai mâncați nimic, nu mai beți nimic și să n-aveți gânduri păcătoase!

Nu mai aveam… Le lăsasem la Cruce.

Dimineața, când au intrat în salon cei care trebuiau să ne ducă în sala de operație, ne-au întrebat: „Care dintre voi vine prima?” Am pășit hotărâtă înainte. Fără bagaje

.

foto

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De mi(nu)ne, De viaţă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Jurnalul unei minuni (4) – Sterilizarea spirituală

  1. Castalia zice:

    Ce ziditor si sanatos este sa putem citi astfel de marturii care ne tin credinta vie! Sa fie laudat numai bunul nostru Tata pentru toate cate aduce in viata noastra, ca sa Isi arate Slava spre intarirea noastra! Multumesc pentru marturie!

    • A.Dama zice:

      Dragă Castalia, mă bucur că ne aflăm de aceeași parte a baricadei, legate de același Duh ziditor și dătător de viață! De multe ori m-am gândit la versetul acela: „găsindu-mi plăcerea în fiii oamenilor” (Prov 8, 31). Doar atât mi-ar fi fost de-ajuns: să-Și găsească El plăcerea în mine…
      Îl laud cu drag zi de zi – împreună cu voi, aleșii Lui!

  2. marinelblaj zice:

    Adama, văd în mărturia aceasta a ta un adevăr care e şi bucurie, şi tristeţe în acelaşi timp. Bucuria de a şti câte resurse ne pune la dispoziţie Dumnezeu şi tristeţea de a le vedea folosite doar în situaţii care ni se par nouă „la limită”. Uite, eu mă simt atenţionat prin ceea ce povesteşti tu asupra acestor nebănuite resurse ce ne sunt la îndemână ZILNIC! Mulţumesc!

  3. Val zice:

    Posatrea de fata din jurnalul calatoriei tale recente, un cuvant coplesitor imi vine in gand mereu si mereu, AWESOME–si ma refer (mai ales) la felul cum (te-)a (pre)lucrat. Sper sa sa potriveasca si clipul, http://www.youtube.com/watch?v=I918JBwDDEg

    Iti doresc calatorie awesome in continuare!

    • A.Dama zice:

      Dragă Val, sigur că e potrivit cântul! Aduce bucurie, iar bucuria vindecă. Faptul că m-a învățat pas cu pas ce să rostesc și ce să fac în situația dată e harul Lui. Și uite că ne încredem în Același awesome Domn. „Our God Is An Awesome God!”

  4. mihaela zice:

    experiența ta imi aduce aminte de un fragment dintr-o predică a lui David Wilkerson: cu cât comuniunea noastră cu Isus crește, cu atât încercările prin care vom trece vor fi mai dure.

    și mă gândeam că în unele cazuri suferința poate fi chiar un compliment din partea lui Dumnezeu. Pentru că nu mulți pot ieși victoriosi, cu hainele nepătate (de frică sau îndoieli) după o astfel de încercare.

    • A.Dama zice:

      Mihaela dragă, a fost o experiență dură. M-am gândit și eu de ce m-a ales pentru ea. Am primit mai multe răspunsuri. Și tot mi-e inima plină de laudă că așa a găsit cu cale
      Mulțumesc de ceaiul luat dimpreună la distanță, și totuși atât de aproape! 🙂

  5. convietuire zice:

    Determinarea cu care ai păşit „tu prima” mi-a adus aminte de curajul cu care intram mereu prima la toate examenele (atunci când ne lăsau să alegem). Azi…şi în diferite împrejurări…nu mai am acel curaj. Unde (şi de ce) s-o fi pierdut?
    Am divagat intenţionat de la subiectul tău atât de sensibil, tăios în acelaşi timp… parcă ale mele cuvinte/comentarii nu-şi au rostul. Ai spus tu TOT. Aşa cum ne-ai obişnuit, A.Dama…
    Sănătate reînnoită! Şi Ocrotiri…

    • A.Dama zice:

      Oana dragă, la examenele de la școală nu m-am înghesuit în față, așa că îi admir pe cei ce au „comis-o”. 🙂
      Dar nu am cum să rostesc totul aici, fiindcă mare parte din această poveste va rămâne între mine și Tata. Orice comentariu e o punte care traversează geografii reale sau imaginare și ne-aduce în același loc geometric – nu-l numesc, fiindcă poate avea o multitudine de nume. Rămâne la alegerea fiecăruia.
      Mulțumesc de urări și le întorc printre picături de bucurie!

Lasă un răspuns

