Stâlpi


…căci ai Domnului sunt stâlpii pământului şi pe ei a aşezat El lumea. (1Sam. 2, 8)

Dacă măcar am putea privi întinderea de stâlpi ai cuvintelor Lui, de la întemeierea pământului până la promisiunea unui cer nou și a unui pământ nou! Cine poate măsura cu ochii sau cu mintea cuprinderea dintre întâiul  și al doilea Adam? Cine a priceput că Dumnezeu vorbește printr-un susur blând tot atât de explicit ca prin glasul unui tunet?

Distanțele dintre stâlpii cuvintelor Lui nu acoperă doar zeci și sute de milenii, ci și milioane de kilometri. Cine se poate deplasa de la un stâlp la altul fără Călăuzitor?

Cine are mintea atât de iscusită, încât să calculeze numărul îngerilor?

Numărul lor era de zece mii de ori zece mii şi mii de mii. (Apoc. 5, 11)

Călătorind prin Vechiul și Noul Testament, ne-am putea simți ca într-o uriașă, imensă, incomensurabilă sală de bal, care n-ar avea podea. Festiv îmbrăcați, oamenii ar sta lipiți de câte-un stâlp, pe un minipostament circular, situat la înălțimi diferite pe fiecare stâlp. Și singura modalitate de deplasare prin sala de bal ar fi să ne ia în cârcă Domnul sau Duhul Sfânt și să ne poarte spre o nouă „stație”, un nou stâlp…

Iar în final, când va veni sfârșitul tuturor lucrurilor, ne-am da seama că, de fapt, stâlpii din sala de bal – mai cuprinzătoare decât Pământul și Istoria – susțineau unul și același Pod. Pe care am pășit prin har la răstimpuri.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De gândit și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Stâlpi

  1. livius zice:

    Viziunea ta este interesanta. Si adevarata. Dintr-un anume punct de vedere. Dar nu trebuie neglijat faptul ca Acel ce construeste, si „Le tine pe toate in Mana Sa”, poate pune si alti stalpi pe care se sprijina Universul. Iata, de exemplu, un pasaj din Scriptura care imi indica faptul ca eu, tu, putem fi incorporati in ceea ce se numeste ” temelie si stalp” :1 Timotei 3:15 „Biserica Dumnezeului celui viu, este temelia si stalpul Adevarului”.
    „Ce este Adevarul?…” Ioan 18:38b. Iata cateva descrieri ale Adevarului:
    Evanghelia dupa Ioan:
    6:48 Eu sunt Painea vietii…
    8:12 Eu sunt Lumina lumii…
    10:7 Eu sunt Usa oilor…
    10:11 Eu sunt Pastorul cel bun…
    11:25 Eu sunt Invierea si Viata…
    14:6 Eu sunt Calea, Adevarul si Viata…
    15:1 Eu sunt Adevarata Vita…, si am putea adauga si altele.
    Imi vin in minte versurile unei cantari: „Sunt aici, la dispozitia Ta…”

  2. GhitaB zice:

    Și-ncă doi, la o distanță cât din Facerea până în… Refacerea: „un stâlp de sare” (Geneza 19:26) și „un stâlp în Templul Dumnezeului Meu” (Apocalipsa 3:12)… Ambii: foști oameni.

Lasă un răspuns

