D(r)e(pt) pildă (11) – Tobe


David şi tot Israelul jucau înaintea lui Dumnezeu cu toată puterea lor, cântând şi zicând din harpe, din lăute, din tobe, din chimvale şi din trâmbiţe. (1 Cronici 13, 8)

Oare ce fel de tobe suntem atunci când Dumnezeu vrea să bată ritmul și să cânte la instrumentele Sale?

Dacă toba e spartă, cum să iasă un sunet sănătos?

Oare se poate repara singur instrumentul atunci când e stricat?

.

Și totuși, cândvaaa voi fi toboșar în formația Lui…

.

.

foto1

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De gândit. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la D(r)e(pt) pildă (11) – Tobe

  1. almanahe zice:

    unii suntem tobă de carte, alţii de carne. 🙂

  2. marinelblaj zice:

    Vai, ce-mi place! Chiar dacă ştiu vreo câteva zeci de persoane care s-ar zburli auzind de „toboşar în formaţia Lui”! Şi dacă le-ai spune că-s „instrumente dezacordate”…

    • A.Dama zice:

      Marinel, am zâmbit… Nu m-am gândit defel la aspectul cu interzicerea tobelor în unele biserici. Dar și ăsta e un subiect „de gândit”.
      Ideea e că, și dacă se supără unii când aud că instrumentul lor răsuflă, iar sunetul e fals, tot trebuie să le spui, dacă El ți-a cerut asta… A sta în spărtură e incomod oricând. Dar poate fi salvator. 🙂

  3. L.I. zice:

    mie vai ce-mi plac copiii aia! 🙂

  4. 9 zice:

    de tobele-s stricate, nu-i nimic.
    Lovim în tot ce apucăm. 😉

  5. Alex zice:

    Foarte bună întrebare! Privind la micuţii – viitori toboşari – problema tobei sparte are rezolvare. Optimismul micuţilor ne spune că putem repara şi-o tobă stricată! 🙂

  6. Livius zice:

    Daca privesti acest instrument, care este un grup de mai multe tobe, iti dai seama ca nu fiecare toba este folosita, sau se bate in ea, tot atat de des ca in altele. Daca noi am reprezenta acel grup, apoi iti dai usor seama de ce unii „emit sunete” mai des decat altii. Sau gresesc?

    • A.Dama zice:

      Nu greșești, Livius! Încerc doar să duc mai departe gândul tău. Dacă ne-am comporta ca tobele, n-am cânta din proprie inițiativă, ci doar la atingerea Toboșarului. Ei, da… aici sigur mai avem de lucrat. Să așteptăm atingerea Lui înainte de a ne rosti…

  7. mitica zice:

    A.Dama, sunt suparat… [!]
    …am asteptat cu rabdare sa treaca ultimul trimestru, apoi si concediul, acum vacanta asta mare e aproape gata si ne-ai lasat doar 2-3 teme de vacanta…

    – tobele astea cred ca nu au suferit stricaciuni in vreo biserica.
    [desi nu m-ar mira, avand in vedere ca am cunoscut un „tobosar nervos” in fanfara unei biserici]

    – un tobosar nostim este ascuns undeva in memoria mea de prin anii copilariei. Era trimisul de la primarie cu anunturile pentru comunitate.
    Noi copiii il insoteam fiindca ne placea sa-l auzim, desi era stirb, si uneori beat, si le cam incurca …:)
    „Pana maine [1 Mai] toata lumea sa-si varuiasca cainii si sa-si lege gardurile”.
    [poate ceva si in legatura cu acel verset – nu acum ]

    • A.Dama zice:

      Mitică, iartă-mă că ți-am făcut supărare! Am trecut blogul pe al nu știu câtelea plan din îndatoririle mele. Culmea e că trec pe-aici zilnic și mă mir că nu scrie nimeni articole. 😀 😛

      Dar ce vremuri ai mai prins tu, când se făceau anunțurile prin toboșari?!!! Sigur ești din același secol cu noi? 🙂

      Mulțumesc de povești la gura sobei!…

  8. Livius zice:

    Am batut si eu toba, o bate si Mitica, dar degeaba, nu ne asculta nimeni.

  9. mitica zice:

    Adineaori am sosit acasa.
    Am fost la un concert.
    Poate mai bine sa spun la un oratoriu .
    Klaus Heizmann- ISRAEL SHALOM.
    [istoria acestui popor unic de la Avraam pana in zilele noastre- si nu doar atat]
    Cor si orchesra, in total peste 60 de persoane… in cladirea unei biserici lutherane, construite prin anii 1600.
    Acustica greu de egalat in salile de concert…
    Doi tobosari… fara ei nu s-ar fi putut interpreta acest gen de muzica.
    Cateva melodii superbe, cu ritmuri specifice muzicii ebraice.
    Am inceput sa iubesc acest instrument -Toba.

  10. costica h. zice:

    Cred ca atat toba, cat si tobosarul, daca isi pastreaza rolul pe care il au, fac treaba foarte buna intr-o orchestra, si in adunare pot avea un rol foarte bun, pastrand proportiile.

    • A.Dama zice:

      Costica H.,
      Da, e sănătos să existe tobe care să păstreze ritmul, să fie un reper pentru toate celelalte instrumente din formație.
      Nu ne rămâne decât să-i susținem pe toboșari atunci când sunt mustrați. 🙂

  11. mitica zice:

    cateva secvente din oratoriu.
    [Aici sunt cativa profesionisti pe care i-am gasit pe net.]
    Ceea ce-mi place mie este ca germanii ca niste mesteri in muzica cum sunt canta impecabil melodii evreiesti.
    Instrumente, voci -TOBE- inspirati in organizarea lor ,,dupa randuiala lui David”…
    Auditie placuta.

  12. Simona zice:

    Am ascultat piesa si m-am gandit s-o „impart” cu tine

  13. Simona zice:

    Si inca o piesa in ritmul inimii mele:

Lasă un răspuns

