De labirint


Ca și cum ai fi într-un labirint obositor. Privite de la nivelul tău, culoarele par să fie identice: sunt la fel de lungi, au aceleași intrări, aceleași ieșiri, aceleași obiecte de mobilier, aceeași zugrăveală. Nici măcar după felul în care sunt luminate nu te poți călăuzi cu certitudine. E doar o repetiție fără sens oriîncotro îți întorci privirile.

Privite de la înălțime, culoarele sunt cu totul altfel. Dumnezeu stă deasupra și vede fiecare ungher și fiecare mișcare. Cel mai simplu ar fi să te uiți prin ochii Lui, ca să dibuiești traseul cel mai scurt către ieșire. Dar cum să te uiți în/cu/prin ochii Lui?

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De cină (şi) de taină și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la De labirint

  1. Livius zice:

    Cand am citit, si iar am citit articolul acesta, primul gand mi-a venit ca o intrebare: „De ce sa intram in labirint, ce cautam noi acolo?”, Psalmul 91 (e bine a se citi) vine cu raspunsul in dreptul intrebarii tale, A.Dama: „Dar cum sa te uiti…?”
    Eu gandesc ca Domnul ne lasa uneori sa intram prin labirintul vietii pamantesti, numai ca sa ne aduca aminte ca nu apartinem peisajului. Ps 119 versetul 105 spune: Cuvantul Tau este o candela pentru picioarele mele, si o lumina pe cararea mea.

    • A.Dama zice:

      Multumesc, draga Livius! E buna Candela asta. Daca ne si pricepem sa o folosim. Am o prietena care mereu se intreaba daca-i voia Domnului sa faca una, sa faca alta, sa-si ia perdele de un anumit fel, sa-si schimbe mobila intr-o camera etc. Poate raspunsurile Lui nu sunt atat de lamurite in situatii concrete. Dar cred ca sunt lamurite cand e intrebat despre lucrurile de care depinde mantuirea noastra.
      Din labirint. Cu drag.

      • Livius zice:

        Am un prieten apropiat (familia), care a adunat bani sa-si schimbe cabinetii din bucatarie. Stiti la noi sunt putin diferiti decat la voi. Intr-o zi apare posibilitatea de a pleca intr-o misiune cu un grup, in Kenia. Singurii bani „disponibili” erau banii adunati pentru mobila din bucatarie. El a vrut sa mearga, dar si-a intrebat sotia daca mai vrea sa astepte pana aduna alti bani ca sa-i faca schimbarea dorita. Spre uimirea lui, ea a spus, trebuie sa mergi, pentru ca sunt mai importante sufletele oamenilor decat mobila din bucataria mea. Desi nu ne-a spus, eu cred ca ea si-a consultat constiinta inainte de a decide, si a decis intr-un fel in care Domnul s-a bucurat de cheltuirea acelor bani. Ma gandesc ca si prietena ta ar trebui sa treaca prin filtrul constiintei, dar si al credintei, chiar si deciziile „de mica importanta”, fara insa sa faca un abuz din aceasta.

        • A.Dama zice:

          Livius, am inteles pilda mobilei de bucatarie. 🙂
          Acum ma gandesc doar ca in ezitarile acestea, cand nu ne hotaram ce si cum, pierdem timp pretios.
          Eu de multe ori imi cer iertare ca n-am rascumparat vremea…

      • Livius zice:

        Citind Psalmul 25 iti dai seama, nu cu multa greutate, ca scriitorul trecea printr-o situatie ca si cum era intr-un labirint. Umbla, vede o lumina, se ia dupa ea, se loveste de realitate, striga, apare o alta usa, se grabeste intr-acolo, degeaba, iar realitatea, si tot asa pana exclama in final: „Izbaveste, Dumnezeule, pe Israel din toate necazurile lui!”
        „De n-ar fi fost Domnul de partea noastra…”, toti ajungem prin diferite labirinturi, dar nu toti iesim bine afara.

  2. L.I. zice:

    eu zic ca n-ai cum. adica de cele mai multe ori.

  3. DanutM zice:

    Da, cum
    Nu e simplu deloc

  4. marinelblaj zice:

    Eh, ne frământă labirintul aşa de mult încât am uitat de Icar. Aripile înseamnă… o altă perspectivă. Helen Hayes spunea: „Când deschidem cărţile, descoperim că avem aripi.” Dar când deschidem „ceva” mai des Cartea?

  5. Alex zice:

    Greu de răspuns şi de făcut. Fiecare încearcă în felul său. Dar cel mai important este să ştim că putem străbate întortochelile labirintului, privind de sus, prin ochii Lui!

Lasă un răspuns

