Ionatane…


E doar la o aruncătură de tastă urarea de La Mulți Ani… care a primit răspunsurile sărbătoritului.

Voiam să vă spun că Ionatan Piroșca e citit și azi cu participare. Surprinzător cât de pictural se poate apropia cineva de poemele lui:

„Aș vrea să fiu îmbrăcată într-o rochie albă, cu o eșarfă albastră la gât, să urmăresc de deasupra barajului cum răsare ori apune soarele!”

O „fotografie” expresivă, semnificativă, ieșită din lectura ionatanelor de mai jos:

dacă liniștea înseamnă să țes albastru
tu ești o pătură frumoasă de in
arsă de mări
dincolo de tine răsare soarele (1)

Și… după alte ionatane: „Mi-am ales mottoul pentru botezul meu!”:

am rupt fiece umbră de îndoială
până s-a oprit anotimpul apoi erai tu
treceai ca săgețile prin cuvintele mele
până ele se făceau alintare

Doamne ce bucurie s-a prelins în fântâni
fiecare cum își înalță ieșirea la aer
parcă sunt eu când îmi respir iubirea
ca pe o rază în sala oglinzilor  (2)

Atunci când toate cuvintele o iau la sănătoasa, e bună mulțumirea că Tata a lăsat un Ionatan într-o ogradă a cărei ușă n-a ferecat-o…

E bună și liniștea (dintre două sau mai multe tăceri). Cât durează trecerea prin icoană?

.

(1), (2) Din Trecerea prin icoană (pp 188-189)

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Ionatane…

  1. DanutM zice:

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

  2. Alex zice:

    Ce „urme” minunate a lăsat în trecerea sa prin lume, acest om minunat! Pentru ca să continuăm să ne minunăm, chiar şi după plecarea sa.
    Dumnezeu să-l odihnească!

  3. Pingback: sâmburi de (măr) ionatan | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

