D(r)e(pt) pildă (9) – Tastatura


Într-una dintre sălile de la școală avem tastatura din imagine. Studenții au probleme să o folosească, se înțelege de ce.

Am încercat-o și eu la un moment dat. Eram curioasă dacă îmi va ieși vreun cuvânt corect. Puteam scrie chiar pagini întregi, fiindcă literele care se vedeau pe ecran, indiferent de ce simbol se găsea pe tastă, erau cele de pe o tastatură obișnuită. M-am descurcat bine. Din reflex. La parole a fost mai dificil. Cum să corectez steluțele?

Însă tastatura mi-a dat de gândit. E o discrepanță totală între aparență și ceea ce rezultă în urma folosirii tastelor. M-am gândit că o astfel de prăpastie se întâmplă și atunci când ne uităm la unii oameni și ne-așteptăm la cu totul altceva de la ei… aparențele spun una, dar ce vorbesc sau ce fac acești oameni ne poate lua cu totul prin surprindere. Și într-un mod constructiv.

De altă parte, am înțeles că ceea ce e înăuntru contează, ceea ce nu vedem. De ce îmi afișează ecranul litera „s”, dacă eu apăs „pause” sau litera „a”, dacă eu apăs „j”? Pentru că știe ce am eu de gând să tastez? Pentru că se supune programării prealabile?

Oare ce-am fost noi programați să scriem în această lume? Oare tastele noastre în dezordine trebuie ordonate sau trebuie doar să fie folosite de cineva care știe locul lor, indiferent de simbolul înscris pe ele?

Doamne, dacă ne-ai reparat încălțămintea, repune literele noastre în ordine, să Te știm scrie corect și să Te poată citi în adevăr cei care se uită la noi și se-așteaptă să Te afle pe Tine!

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la D(r)e(pt) pildă (9) – Tastatura

  1. convietuire zice:

    Ce frumos ai spus… @să Te știm scrie corect@….
    Of, A.Dama, OF !

  2. almanahe zice:

    Gura să-ţi fie aurită…de fapt, nu, tastatura! tastatURA să-ţi fie AURită!:)

  3. liviuspuraci zice:

    Interesanta logica ta. Suntem creati sa functionam in interiorul unor parametri bine stabiliti. Si asa ar trebui sa aparem si pe dinauntru, si pe dinafara, dar… lucrurile nu sunt asa simple cum le-am dori noi. Iata, tu spui: „Din reflex.”, dar acest reflex, pana sa ajunga reflex, a avut nevoie de mult exercitiu, si timp, si efort, si experienta, si mai multe, si asta numai ca cineva a schimbat ceea ce din constructie trebuia sa fie diferit. Marele Pavel striga: O, nenorocitul de mine! Cine ma va izbavi de acest trup de moarte? Multumiri fie aduse lui Dumnezeu, prin Isus Hristos, Domnul nostru!… Astfel dar, cu mintea eu slujesc legii lui Dumnezeu; dar cu firea pamanteasca slujesc legii pacatului.” Romani 7:24-25 (e bine a se citi de la versetul 14)
    „Vad in madularele mele o alta lege, care se lupta impotriva legii primite de mintea mea, si ma tine rob legii pacatului care este in madularele mele” (versetul 23), asa ca tastatura ta este doar o copie a tot ce este „tastatura om”.

    • A.Dama zice:

      Livius,
      Ai dreptate: e nevoie de exercițiu pentru a ți se forma reflexul. Acum mă preocupă reflexul de a-I spune Lui dimineață de dimineață că-mi supun gândurile ascultării de Cristos. Incredibil cât de des o iau gândurile pe alături! Ca și cum n-ar ști ordinea tastelor…

  4. Alex zice:

    Ce gânduri adevărate ţi-au inspirat acea tastatură cu tastele încurcate! Bine ai zis şi despre „tastele sufletului” nostru, cât de încurcate vor fi şi ele…

    Numai bine, A.Dama! 🙂

  5. ilef zice:

    Pe mine m-a surprins initial cat este de murdara tastatura; poti scrie ceva frumos, cu litere amestecate si neamestecate, plimbandu-ti degetele pe taste patate? cu siguranta ca da.
    Pentru mine insa igiena tastelor se leaga de igiena mintii. Eu ma infior cand trebuie sa-mi plimb degetele pe taste murdare; si nu e vorba de praful ce se asterne de pe o zi pe alta, inevitabil, ci de murdaria fizica, impregnata in taste odata cu atingerea fizica a celui ce scrie. Prin urmare eu as curata intai acele patratele, m-as juca un pic, apoi le-as pune la locul lor

    • A.Dama zice:

      Ilef,
      Îmi place provocarea ta cu îndepărtarea murdăriei de pe taste. E de adâncime, nu de suprafață. Rămâne să vedem cum o putem pune în aplicare.

Lasă un răspuns

