reNum(ir)e


Pe când ochii nu te vedeau și nu ți se știa numele, te-am dat lui Dumnezeu. El te-a acceptat fără urmă de șovăire, și te-a înscris cu nume tainic în Cartea Lui.

Erai o mogâldeață de om, mereu în mișcare, mereu punând întrebări încuietoare. Mai întâi, te-am numit Pufuleț, mai apoi Puiuc, și dintotdeauna Prințesă. PPP. N-am uitat de Piticot și Pișpirel, dar parcă 3 în 1 e conjugarea la mai mult ca perfect.

Când pe podea, sub masă, făurind palate și iatacuri pentru păpuși, când pe masă, colorând și mâzgălind pe foaie și mult pe lângă ea, când cocoțată pe dulapuri, unde nu era nimic interesant și de unde nu mai știai coborî fără „echipa de intervenție”.

Mămăruță – când îmi culegeai orice floare, indiferent de parfum și culoare. Nu le știam pe nume, dar le numeam cu zâmbetul tău. Energie întruchipată – fiindcă nu s-a inventat baterie care să reziste mai mult decât rezistai tu când te încăpățânai să asiști la toate activitățile și discuțiile celor mari. Și pe bună dreptate te-au poreclit învățătorii de la Școala duminicală „Duracell”. Bosumflici – de câte ori mutrița era prea haioasă să pară supărată.

Și-a venit apoi Rapunzel. Of, ce pacoste! Rapunzel în sus, Rapunzel în jos, nu puteai adormi fără posterul atârnat pe perete, lângă pătuc. Voiai să-ți lași părul să crească la fel de lung ca al lui Rapunzel. Îți spuneam că vârfurile trebuie tăiate pentru a-și continua creșterea. Nu era chip de a te convinge. Și apoi, neașteptat, te-am găsit cu o tunsoare nouă chiar de ziua mea, pe când mă întorceam de la școală. Mi-ai spus că ăsta era „cadoul” aniversar.

De voie, de nevoie, am „adoptat-o” pe Rapunzel. Dar au urmat vrăjitoarele (Witch) – cică bune, salvatoare, exemple demne de urmat. Cornelia era cea mai convingătoare, cum să n-o îndrăgești? Aici s-a revoltat mai profund partea mea de inimă evanghelică. Idolași? Cum să atârn pe pereți postere cu „vrăjitoare”, oricât ar fi fost ele de bune? Și așa a fost… Rând pe rând, lângă Rapunzel,  s-au înrolat și Will, Irma, Taranee, Cornelia și Hay Lin. Bine că nu ieșeau niciodată din teritoriul alocat! Bine că n-a durat prea mult obsesia lor!

Aș aduna acum și-alte nume, re-nume, re-re-nume buchet. Măcar pe Rândunel să nu-l uit. Cum a murit el sacrificându-se pentru copiii sărmani!… Și nici măcar nu m-ai avertizat că în scenetă vei „muri”. Oricât era ea de scenetă, secerarea Rândunelului mi-a stors inima de lacrimi adevărate.

Omuleț, Botoșel, Copiluț, Mofturici, Prichindel, Frumoasa, și oricâte alte nume ți-ar fi dat târcoale în toți acești ani, iată că azi te dai tu singură lui Dumnezeu, de bună voie și cu dragă inimă. El răsfoiește Cartea și te strigă din nou pe numele tainic, hărăzit dinainte de ființă. Te reNUMEște Fiică de Împărat, Prințesă, Mireasă.

M-ai întrebat: „De acum înainte mă va chema J-N-B Isus?” „Desigur”, ți-am răspuns cu convingere, deși n-am mai auzit niciodată întrebarea asta… nici răspunsul la ea.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la reNum(ir)e

  1. miriama zice:

    Ma bucur de re-numirea voastra si acum, cu doua randunele langa mine, inteleg mai bine emotia ta. Si ma intreb cand a zburat timpul? Eu mi-o aminteam tot ca pe o mamaruta…

  2. Din-barca-de-lemn zice:

    Ahh, ce zi minunata de (dubla) sarbatoare!:) Si ce dar frumos si gingas pentru Isus cel Inviat – to Him be the glory! Multe felicitari Printesei!:)
    Cu drag,

  3. Rodica Botan zice:

    Oh… ce minunat ai descris-o… am zimbit intruna citind fiecare cuvintel. Cred ca am inteles ce era de inteles si ma altur celor care o felicita (si pe ea, si pe tine). Am sa-i zic si lui Deb… Ieri am vorbit de J.N.B.Isus…

  4. mitica zice:

    „De acum înainte mă va chema J-N-B Isus?”
    Ce poate fi mai frumos ? N_B…de la [Nascut din NOU]

    …a venit momentul cand Legea prevedea schimbarea numerelor vechi la autoturisme.
    I-am incredintat celui mai in varsta din baietii nostri misiunea aceasta . A venit acasa obosit si nu prea incantat.
    -Poate ai fi vrut alte combinatii de litere …[ ?] HAR ,RAI ,DUH, CER….
    Asta e combinatia [.. 05 UIT]
    M-am uitat la el si la numere si i-am spus:
    -este exact ce ne caracterizeaza -suntem UIT_uci.[!]

    • A.Dama zice:

      Mitică,
      Și eu mi-am ales număr cândva. A ieșit sigla unei instituții bancare. Am și câștigat ceva cu asta: într-o zi, am parcat într-o zonă centrală, pentru câteva minute doar. Când m-am întors la mașină, am văzut amenzi pe toate parbrizele, mai puțin pe al mașinii mele, și m-am întrebat de ce. Parcasem în apropierea băncii respective, și… se pare că am scăpat. 😀

      Cât despre J-N-B Isus, e o mare bucurie!

      Să-ți trăiască „uit”-ucii! Știu eu că nu toate numele se potrivesc cu cine le poartă. 🙂

  5. Pingback: Dacă până și un copil înțelege… | lumea adam(a)ică

  6. Pingback: Să ne rugăm pentru A.Dama! | lumea adam(a)ică

  7. Pingback: Dacă e copil… | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

