3angulaire


tată – fiu  – duh

frumos – bine – adevăr

teză – antiteză – sinteză

der – die – das

trecut – prezent – viitor

stânga – dreapta – înainte

tată – mamă – copil

introducere – cuprins – încheiere

nucleu – citoplasmă – membrană

naștere – căsătorie – moarte

trup – suflet – duh

masculin – feminin – neutru

do – mi – sol

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De ochi(t) și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la 3angulaire

  1. AlexB spune:

    pe mail imi venisera 12.🙂 vad ca s-a mai strecurat una aici.

    dar ca sa nu ramana 13 (poate…): text – context – pretext

    • A.Dama spune:

      AlexB,
      Sunt binevenite completările. Așa am intenționat de la bun început.
      Chestia cu textul se ramifică, dacă ne gândim și la arhitext, metatext etc.
      Mulțumiri.🙂

  2. Sandi spune:

    Ft frumos! Însă mereu am fost în dilemă, că nu am reușit să găsesc marile diferențe dintre suflet și duh. Pt. mine ambii termeni înseamnă cam același lucru. Poate mă poți ajuta tu🙂

    • A.Dama spune:

      Sandi,
      Poate m-a preocupat subiectul și l-am aprofundat. Însă e genul de subiect care are nevoie de revelație pentru a fi asumat.
      Așa cum numai prin revelație înțelegi cine formează Biserica lui Cristos, așa înțelegi și diferențele dintre suflet și duh. Îi ceri și primești. E un principiu simplu.🙂

  3. Camix spune:

    eu – tu – noi

    Precum şi:
    eu – tu – kid

    Şi în alt ordin de idee:

    naştere – naştere – înviere

    • A.Dama spune:

      Camix,
      Frumos. Tu deja faci poezie cu reduplicarea nașterii…
      Pentru a doua propunere, mă gândisem și eu la mamă – tată – copil, dar apoi am lăsat să grăiască der – die – das.
      Iar la pronume, putem completa paradigma cu multe variante. Deși eu și tu nu suntem noi, împreună sfidăm nefiirea.

  4. mitica spune:

    Lungime- latime -adancime
    Lungime-latime -inaltime

  5. Pingback: 17 postări în Top 100 WP (01.10.2011) « Romania Evanghelica

  6. eLioR. spune:

    numarat, cantarit si impartit. nu stiu daca se potriveste aici, da` asta mi-o venit in minte. : ))

  7. AlexB spune:

    greaca – latina – ebraica
    intelepciune – putere – religie
    toate deasupra lui Christos, adica fara El
    fie ca noi sa le punem la piciorul crucii.

  8. zambaccian spune:

    Incerc si eu:
    baptisti – penticostali – crestini dupa evanghelie
    Steaua – Dinamo – Rapid

Lasă un răspuns

