respiro


ca și cum te-ai târî pe coate și în genunchi printr-o țeavă, printr-un tunel în miniatură.

din loc în loc, mergi guguț, cu bărbia înfundată în piept, atingând la răstimpuri „tavanul” cu ceafa.

tunelul nu-i lung, dar se străbate anevoie. cu gâfâituri. la capătul lui, lumina albă, pufoasă îți face cu ochiul și te ademenește cu cântec.

„Doamne, cum ar fi să înclini țeava nițel, să mă rostogolesc de la sine în lumină?” întrebi nătâng.

„nu ți-ar fi de niciun folos, copilul Meu. lumina aceea ține puțin, e doar un respiro înainte de următorul tunel. dacă-l înclin pe ăsta, ratezi intrarea în următorul.”

.

foto

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De cină (şi) de taină, De probă și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la respiro

  1. Alex spune:

    Important este că tunelul duce spre lumină! Chiar şi aşa, cu gâfâituri, bine că duce unde trebuie!
    Frumoase cuvinte, A.Dama! Îţi doresc o zi bună!🙂

  2. romeo hajdatan spune:

    ce faci cand nu vezi luminita de la capatul tunelului … si totusi Dumnezeu a inclinat nitel teava? Ei bine, chiar daca e intuneric, cineva… dincolo … de materie (teava) bate in …~materie~… un ritm anume… (acum ma gandesc la puiul din gaoacea lui Costache Ioanid)
    E asa crunta trecerea prin tunel (cand e si ingust… si nu mai incape nimeni).
    Dar sunt bucuros ca tunelul meu nu are ramificatii… inca. In tunelul meu, nu pot merge decat inainte… cu speranta… ascultand ritmul de dincolo de materie.
    …si inca ceva, am luat cu mine un felinar… care inca lumineaza.

    • A.Dama spune:

      Romeo,
      Mi-a plăcut legătura cu găoacea… Aici suntem într-o găoace avansată. Postmodernă, poate!🙂
      Succes în străbaterea tunelurilor! Sunt mai multe…

  3. teddy spune:

    ce inseamna gugut?

  4. Guguţul este un ciucit🙂

  5. eLioR. spune:

    macar de urmatorul ar fi ultimul. : )

    teddy, gugut inseamna in ciump. daca stii ce-ai aia. : ))

    • A.Dama spune:

      eLioR, să știi că ăsta era termenul din text: „ciump”… după ce m-am uitat în dicționar, și-am văzut că e legat numai de șchiopătare, l-am ales pe „guguț”. dar m-a amuzat c-ai fost pe-o ureche cu mine.🙂

  6. Debora spune:

    A.Dama, m-ai omorat! Eu sunt claustrofoba…
    Dar ma bucur mult ca te-ai intors!

    • A.Dama spune:

      Dragă Debora, înseamnă că morții vorbesc?🙂
      Nu știu dacă m-am întors… Sunt într-o pauză de respiro, cum spuneam. Să vedem cum va fi tunelul următor!
      Binecuvântări și minuni! Numai bune de mărturisit altora!…

  7. teddy spune:

    In Spania macii sunt mai…rosii decat la Alesd?

    • A.Dama spune:

      Hm, Teddy, n-am văzut maci în Spania – am fost în octombrie, noiembrie și aprilie (nu mai știu anii:D).
      Macii cei mai frumoși de până acum au fost la Sântandrei.🙂

  8. valeria spune:

    de la ” gugut ” incolo s-a rupt filmu’

  9. Dan Spaniard spune:

    Mă bucur ca ai revenit. Ești ca o ploaie de primăvară.🙂

  10. corneliurotar spune:

    „Doamne, cum ar fi să înclini țeava nițel, să mă rostogolesc de la sine în lumină?” întrebi nătâng.

    „nu ți-ar fi de niciun folos, copilul Meu. lumina aceea ține puțin, e doar un respiro înainte de următorul tunel. dacă-l înclin pe ăsta, ratezi intrarea în următorul.”

    Mai întreba cineva dacă mai sunt multe tunele…întreb şi eu…ar fi de preferat să se vadă Lumina şi nu lumina dintre două mici (sau mari) tunele

    • A.Dama spune:

      Corneliu, mă bucur să te-„aud”. Cum e fără wordpresscasă?
      Cine întreba chestia cu tunelurile? Mă așteptam să vină întrebarea… Dar cine are răspunsul?
      Ca să dai de Lumină, mergi din lumină în lumină.🙂

  11. mitica spune:

    „Ca să dai de Lumină, mergi din lumină în lumină.”

    Ca sa dai de Slava [Glorie], mergi „din slava in slava”.
    [prin Duhul Domnului-2 Cor; 3:18 ]

  12. Pingback: iar tunel | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

