„filosofie” la 15 ani


Copiii vorbesc și cu Dumnezeu, și cu diavolul.

Ce i-ați răspunde unui copil care vă face următoarea confesiune?

„Cel Rău îmi spune:

– Viața întreagă e un câmp cu mine. Cum îți imaginezi că vei reuși să-l traversezi fără să nu explodeze nicio mină?”

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la „filosofie” la 15 ani

  1. alaxandra zice:

    I-as spune ca e minunat ca are varsta pe care o are. Pentru ca se poate increde mult mai usor si mai total in Tatal lui. Care il poate conduce printre mine.

    Si apoi, chiar daca explodeaza minele…nu e totul pierdut.

  2. Liliana Corbu zice:

    Aș incerca sa-l ascult cît mai mult timp sa văd ce-l frămîntă, ce-l doare, care este problema LUI REALĂ.
    Apoi m-aș ruga cu el. Iar acasă as continua să mă rog să primesc intelepciune de sus ca ORICE cuvînt de incurajare să fie de la EL.
    Este bine să ascultăm copiii, sa-i lasam sa ne spună ce-i doare, sa le oferim TIMP din timpul nostru si o rugăciune.
    Nu aș răspunde imediat. Fiindcă genul acesta de răspunsuri rapide poate demoraliza si mai mult. Mi-ar fi ”teamă” să mă grabesc să răspund imediat.

    • A.Dama zice:

      Lia,
      E interesantă versiunea ta…
      Eu am răspuns pe loc. Îi spuneam să-i transmită Celui Rău că, și dacă explodează mine pe traseul vieții, Cristos a murit deja pentru fiecare mină explodată.
      Când se întâmplă câte-o explozie, nu mori, ci mergi mai departe.

      • Liliana Corbu zice:

        A.Dama, nu stiu cît de interesant este felul meu de a proceda in situații din aceastea dar, in mintea mea deseori mă intreb ce este mai usor:
        Să te rogi cu o persoană și să chemi peste ea puterea Duhului si a ingerilor pentru apărare sau sa-i spui (sa-i recomanzi) să răspundă (el/ea fiind „nepregatit spiritual”- dacă pot spune așa) unui dușman puternic și viclean?
        Gandul acesta ma urmareste după ce am avut in trecut, in tinerete, răspunsuri de genul: ”La dumneavoastră pare simplu.” Iar cînd eram la colegiu, obișuiam să mă rog cu copiii să-i ascult…
        Poate nu-i o metodă bună – nu stiu. Dar am vrut doar sa-ti spun si varianta mea.

        • A.Dama zice:

          Lia, fiecare reacționează după inspirația de moment…
          Partea cu discuția cu copilul am derulat-o în realitate, n-am mai scris despre ea… De fapt, și pentru mine a fost mult faptul că mi s-a relatat o „discuție” cu Cel Rău. În fond, astfel de discuții, avem fiecare zilnic, doar că nu le decupăm din mulțimea gândurilor, așa cum a făcut copilul din exemplul meu.

          Eu nu mă pot ruga cu oricine, dar pot zice binecuvântare peste oricine.
          Și nu mă rog pentru vindecarea cuiva când se fac rugăciunile în comun în biserici. Mă rog doar să se facă voia Tatălui în viața acelor persoane…

  3. Pingback: Talita cumi | Cuvinte la schimb

  4. Bibliotecaru zice:

    Mie important îmi pare că, la cei 15 ani, un copil înţelege ce reprezintă un câmp plin de mine.

    • A.Dama zice:

      Bibliotecarule, de mult n-ai mai povestit cu vreun copil de 15 ani? Să vezi câte știu! 🙂

    • Bibliotecaru zice:

      Ştiu multe, dar faptul că ştiu este dureros.

      • A.Dama zice:

        Bibliotecarule,
        Și noi ce să facem? Mergem înapoi la opaiț și uităm de rețele?

      • Bibliotecaru zice:

        Soluţia cred că ar fi să renunţăm la ambiţiile noastre de a face copiii genii punându-i să înveţe „de la înţelepciunea luminoasă a statului” încă de la vârsta „pregătitoare” de 5 ani, forţându-le creşterea. De ce am avea nevoie de asta? Dacă în loc de învăţătură copiii ar primi educaţie, dacă în loc de filme cu război copiii ar privi mai aproape o floare, un bondar…

        Fiind băiet păduri cutreieram
        Şi mă culcam ades lângă izvor,
        Dar bratul drept sub cap eu mi-l puneam
        S-aud cum apa suna-ncetişor.

        Sunt oameni care au terminat o facultate, dar nu au văzut în viaţa lor un izvor… decât poate atunci când refulează canalizarea.

  5. vioricaO zice:

    La 15 ani, un adolescent stie ca minele pot fi detectate si pot fi detonate de o persoana specializata in aceste treburi militaresti:). Asa si-n viata pamanteana, mine (ispite) sunt peste tot, mai vizibile sau mai ingropate. Important, cine merge inainte pe cararea vietii, cine-i Aparatorul. E Cel ce spune, vino si paseste pe urmele Mele, ca esti in siguranta, sau e amagitorul, care, in urma omului cu soapte mincinoase, il pacaleste la moarte vesnica…

  6. A.Dama zice:

    VioricaO,
    Ai deschis o cale interesantă, dacă lărgim paranteza cu ispitele. Oare ce-ar mai putea fi minele pentru noi?
    Și problema cu cei doi care iau cuvântul e reală. Amândoi intervin în dialog, însă cred că oamenii sunt mai obișnuiți cu vocea amăgitorului, din cauză că el ne-a educat în această lume. E mai greu să distingem vocea apărătorului, pur și simplu fiindcă nu este din lume.
    Binecuvântări!

  7. nevrednicul zice:

    12. Dar, mai înainte de toate acestea, îşi vor pune mâinile pe voi şi vă vor prigoni, dându-vă în sinagogi şi în temniţe, ducându-vă la împăraţi şi la dregători, pentru numele Meu.
    13. Şi va fi vouă spre mărturie.
    14. Puneţi deci în inimile voastre să nu gândiţi de mai înainte ce veţi răspunde;
    15. Căci Eu vă voi da gură şi înţelepciune, căreia nu-i vor putea sta împotrivă, nici să-i răspundă toţi potrivnicii voştri.

    Minele sunt spre mărturia noastră. Sunt crucea noastră. Şi ne va ajuta Dumnezeu să le dezamorsăm. Nu e nici o mină de care să nu ştie Dumnezeu. Toate minele sunt puse de păcatele noastre (personale şi familiale) şi putem trece de ele cu Mila Lui Dumnezeu.

  8. krabul zice:

    aşa mă simt sufleteşte. am aripi, dar nu zbor.

    Ar trebui să fiu crezut. Dacă nu sunt crezut, asta este.

  9. Pingback: Dacă e copil… | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

