Lebăda de plastic


Așa e blogosfera evanghelică: un vas din plastic transparent, în formă de lebădă, care transportă pe apele net(arm)uite o încărcătură tulbure, un fel de lichid albicios-gălbui, ca o supă dreasă cu smântână veche, la suprafața căreia s-a ridicat un strat de grăsime de culoarea boielei iuți.

*

Bine-ar fi să fie vie și să-și poarte bobocii în cârcă!

foto

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De vină. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Lebăda de plastic

  1. Lora zice:

    Cumplita descriere! Daca blogosfera evanghelica e precum in descriere (nu am o parere personala in acest caz), atunci e rau ca exista. Inseamna ca se inregistreaza pierderi pe toate planurile: spiritual, in primul rand, pentru ca nu se poate alimenta nimeni cu o „supa alterata” fara sa se imbolnaveasca; apoi e pierdere de timp din partea tuturor: a evanghelistilor, a cititorilor, a comentatorilor… , „time is money” deci niste locuri de munca ar fi bine venite in asa fel incat timpul sa fie folosit pentru un castig, fie si material. Apoi, este sau nu este discreditat Dumnezeu prin intermediul blogosferei evanghelice? Ce e de facut?

    • A.Dama zice:

      Lora dragă,
      Nici eu nu am o părere personală. Din fericire pentru mine… Eu doar transmit mai departe, așa că, într-un fel, mi-e mai ușor. În alt fel, risc toate apelativele și categorisirile, în general nedorite.
      Pierderile sunt de neschimbare… Același meniu. Și dacă nu e alterat, e prezentat într-o formă deloc îmbietoare. E ceva artificial, omul își pune amprenta prea mult, se pierde din strălucirea și transparența inițiale.
      Ce e de făcut?
      În primul rând, să se socotească fiecare cu Cel ce l-a trimis să ia cuvântul!
      Dacă ieși neșifonat din acea socoteală, n-ai nimic de schimbat.
      Dacă e loc de mai bine, Doamne-ajută!
      Eu mă includ în poveste. Nu sunt observator detașat…

  2. Agnusstick zice:

    De ce n-ar înota puii în supa respectivă? Dacă puii sunt vii, plasticul merită banii. Şi, la momentul potrivit, vor sări din supă în lac, şi se vor spăla de smântână şi boia, şi poate se vor reboteza în altceva decât zeamă de varză dreasă la greu. Sunt iute la optimism de data asta, nu ştiu ce m-a apucat…

    • A.Dama zice:

      Agnusstick, mie-mi pică bine optimismul tău. Știu ce-am văzut, știu că nu era nimic atrăgător… Știu că la sfârșit s-a ridicat tot de-acolo o uriașă arătare, ce părea fioroasă de la distanță (ca dinozaurii lui Spielberg), însă, de aproape, nu era decât o jucărie de pluș. N-am mai scris și asta, fiindcă eu realizez că e un tip de discurs ce poate foarte ușor să treacă pe lângă ureche, ochi, inimă.
      Dar pentru mine, personal, imaginea transmite nevoia de mai multă acțiune transformatoare. De un meniu primenit, printr-o înnoire continuă a minții… Proces care nu se poate face fără Duhul Sfânt.
      Iară boiaua iute spune ceva despre pripeală. Ciudat, în mod normal nu poți separa culoarea iute de culoarea dulce! Sau se poate?
      Aș vrea să fi profețit tu cu privire la puii care vor ieși la scaldă… Și vor duce viață (și Viața) mai departe, pe oriunde vor naviga!
      La pesimismul meu, merge bine un cutremur de blog. Dărâmător. Definitiv. E tot o ieșire din s/zeamă…

  3. sam zice:

    Eu cred că ne-ai păcălit și lebăda este vie.
    Chiar dacă nu-i, celui ce crede toate îi sunt cu putință: cum a fost făcut omul din lut de ce n-ar merge și o pasăre din plastic?

    Nu sunt sigur ce înseamnă – boielei iuți – vine de la boia sau de la boială? Boia boită?

    • A.Dama zice:

      Ei, și tu, Sam! Intenționat am pus de 1 Aprilie textul… Că n-am vrut să fie păcăleală.
      Și tu, și Agnu, zici că ați fi ieșit din iarnă pe aripile vulturului cu pene pestrițe. Cel care-l bate pe vulturul cu pene multe…
      Mai bine ați fi molipsitori. Ați fost de curând la Medic? Aveți vreun dia(logo)gnostic?
      Da, da, boia iute!
      Textul cu boiala, să-l scrii tu! 😉

  4. Melasa aia de care vorbeşti tu seamănă cu cea din „Călăuza” lui Tarkovski, A. Dama. O substanţă rezultată din impactul mediului cu războiul atomic. În fond, o metaforă a păcatului care se adună prin diferite collţuri, pe după frunze, în umbra florilor, unde te aştepţi mai puţin să apară. Este o cristalizare a răului din noi. Îţi trebuie o Călăuză în drumul spre Adevăr. Sau Călăuza e chiar Adevărul, Calea și Viața. Știm cu toți Cine a spus asta, dar pe bloguri, ai dreptate și-mi însușesc critica, e ca pe spinarea lebedei de plastic. Cum o fi cîntecul unei asemena arătări? 🙂

    • A.Dama zice:

      Răsvane,
      Tocmai am citit o prezentare despre cum e tradus Tarkovski… despre dificultățile traducerii filmelor lui. Despre rostul tăcerilor intraductibile, dar transmisibile. Vezi tu, ceața nu tace… Nici zeama ținută la rece vreme îndelungată. Nu-i rea, dar nici îmbietoare.
      E un rău acolo în noi, poate păcătuim prin faptul că n-am făcut cursuri de estetică: să prezentăm în chip nou Adevărul, adică prin chipul personal. Sub cea mai atrăgătoare formă.
      Eu propun un cântec, dar nu-i „literă de sentință”. E doar o variațiune a temei. Cine poate cânta asta fără să mintă în primele două versuri?

  5. Camix zice:

    Aham, seamănă articolul, da.
    Poate că vasul din plastic nu e tocmai transparent ca să nu vezi ce e înăuntru, că aşa e surpriza mai mare; pe dinafară – lebădă, pe dinăuntru – „ole, bă, DĂ!”. Şi poate lebedele sunt mai multe, pe una s-o cheme Apolo, pe alta Pavel şi tot aşa. Numai că puii care nu mai stau în spate sunt cam mulţi. Ceea ce e bine.

    • A.Dama zice:

      Camix,
      Când plasticul nu va mai fi transparent, se va ști… se vor înmulți căutătorii. Și poate vor da de Adevăr.
      Deocamdată toți văd de la distanță, își iau peni țe le și scriu. Nici nu mai vor să se apropie.
      Nu știu cum vezi tu că se împrăștie puii. Mai degrabă sunt cocoțați în comentarii ca în cocotier, și fiecare aruncă în ceilalți și în le-bed-e cu ce are la îndemână.
      Încă nu m-am molipsit de optimism.

  6. Pingback: Cygne | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

