Vin de care


M-ai întrebat dacă știu unde e statuia. Te-am luat de mână și te-am dus în parcul în care erau statuia și fântâna. Ți-am povestit legenda fântânii, din care, o dată pe an, curge vin de care. Nu era nimeni prin preajmă, așa că, prin deducție, ai socotit că nu bătuse ceasul acelei zile în calendar. Nici nu m-ai întrebat care e ziua cu vin de care.

Te-am dus la statuie și mi-am desprins mâna din mâna ta. Știam că mă pot furișa liniștită, pe vreo alee, chiar dacă mi-ar fi plăcut să dispar pe bune, cum dispăruse Filip din fața famenului etiopian. Am făcut câțiva pași înapoi. Mergeam cu spatele, încet-încetișor, privind în continuare silueta ta și statuia… Apoi m-am întors și mi-am văzut de drum.

Dar am știut… am știut, cum știi că, dacă ai pus în pământ sămânță de narcisă, nu-ți va răsări floare de colț… am știut că ochii tăi, desprinși de statuie, mă urmăreau, îmi ardeau ceafa, îmi încălzeau șira spinării… Nu m-am întors. Te-am auzit, nu știu cum, șoptind doar pentru tine: „Și totuși, e ziua cu vin de care. E ziua cu vin de care!”

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Vin de care

  1. convietuire zice:

    A. Dama (cum îi spuneam şi Rodicăi deunăzi)… ţie ţi-am spus vreodată că te iubesc?
    Îţi spun acum. Vindecându-mă şi prin vindecare.

    • A.Dama zice:

      Oana dragă, nu știu să-mi fi spus așa direct, dar acu’ mă fac mică-mititică! Vindecarea o dă Vindecătorul, iară noi putem doar să-i ducem pe oameni până la El. 🙂

  2. mitica zice:

    A Dama ,
    e frumos si silabisit : [vin -de-ca-re ] .
    Apoi, de la silabisire se trece la …citire : VINDECARE .

  3. calatorru zice:

    Cu siguranţă din pricina scrierii tale, i-a plăcut Vindecătorului scrierea (ta) 🙂 …ce pleonasmic sună.
    Dacă leg(ăm) vin-de-care-a cu vin-de-mână, fără să adăugăm vin-de-masă, nu-i aşa că am putea traduce vin-de-care prin „vin-că’mi-pasă”(come-to-care)? 🙂
    … (iar) ma prostesc. iertaciune! 🙂

    • A.Dama zice:

      Călătorrule, parcă toate bancurile cu vin se terminau cu vin degeaba.
      Și să nu ne mai gândim la în-vin-uire, că devenim antite(s)mici.:)
      Dacă iertare cătați, domnule călător, bateți și vi se va deschide hanul cu care (engl.)!:)

  4. viorel grecu zice:

    bun articolul ! felicitari !!!

  5. 71ganduri zice:

    Ma gandesc la Oglinda, ma gandesc si la vin de care. Voi reveni asupra lor pana va fi rost de o minune. http://71ganduri.wordpress.com/2011/03/30/vin-de-care/

  6. cella zice:

    Gata, ti-am schimbat numele din A.Dama in Vin de care 😉

  7. Pingback: Vin de care | 71 de ganduri

  8. convietuire zice:

    Revin mereu la aceasta postare ca un raufacator la locul faptei… si pling cu mina la gura. Cu lacrimi amare, amintindu-mi de o statuie si de o fintina. Si mi-e dor, mi-e tare dor. Imi dau seama cumplit de acut ca nu-mi voi gasi nicicind vindecare…

Lasă un răspuns

