îm/piet(r)are


Miss (de) Piatră. M-am îm/pietra/t. M-am înzidit.

Dintre multele care-mi plac (aici), am ales-o pe asta:

Pentru că e o deschidere închisă. Pentru că e un fel de trei în unu. Ca trupul, sufletul și duhul laolaltă, care nu s-ar ține altfel. S-ar dezintegra înainte de facerea cerurilor și a pământului sul. Și pentru că se oglindesc în deschidere și sângele, și capul unghiului, și hainele albite.

Îmi place, pentru că e o suprafață adâncă. Îmi amintește de irisul lui Dumnezeu, numai că acela era mișcător, avea tot spectrul de culori filtrat prin lumină albastră, nu albă. Și așa cum se mișca irisul, așa știa omul încotro să meargă. Pe-atunci eram mai tânără, iar voi mai bătrâni. Aveam vederea mai bună.

Îmi place, că poate fi și melc, și peșteră, și fluviu, și munte, și spumă de mare, și trup gol, și pleoapă fără gene, și pântece nesterp, și ureche, și poartă strâmtă și joasă, să te pitești dacă vrei să treci pragul. Îmi place că poate fi și frângere, și laolaltă, și durere, și izbucnire de bucurie-n lumină.

Îmi place că-i piatră, dar grăiește și cântă, dansează și ține cursuri și predici, la nevoie.

Îmi place că-i vie.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la îm/piet(r)are

  1. Camix zice:

    îmi seamănă cu un ochi de vultur, vede tot, ştie tot, nu-i scapă nimic, la fel ca unui profesor cu ochiul prea format în timpul unui test, ştie ce nu-i spui pentru că vede prin tine, ascultă gândurile, pătrunde dorinţele.
    Îmi plac pietrele, n-am ce face. Grăiesc şi ele, au limba lor, unii le aud.

    • A.Dama zice:

      Camix,
      Și eu m-am gândit la ochi. Dar nu la vultur. Tu ai înălțime. 🙂
      Cât îl privește pe sărmanul elev, ar fi bine să spună tot, să ia notă mare. Dacă îl lasă pe prof să vadă direct prin gândurile lui, e și de bine, și de rău. Numa să n-aibă gândurile la mare, la soare…
      Fericiți cei ce aud pietrele vorbind!
      Preafericiți cei ce vorbesc despre El!:)

  2. Alex zice:

    Superbă! Sigur că îţi vine să spui că nu este doar o…piatră. Când am privit-o prima oară, mi s-a părut că este silueta unei gimnaste făcând podul cu graţie…
    O piatră care grăieşte…

  3. Pingback: A disparut… « Fosile şi pietre

  4. Lora zice:

    Maica Ada, nu pune la inima incidentul. E …(MODERAT)… omul! La ce bun te poti astepta de la un om care se minte chiar si pe el insusi? Minte si se dezminte de ingheata apele. Ok, sper sa nu te lasi afectata. L-a mancat perfectiunea! Vai, ce nervi mi-a facut! Nu pot sa cred ca eu l-am scos pe monstrul asta in blogosfera! Mii de scuze imi cer!

    • A.Dama zice:

      Lora,
      Ești neîndurătoare!:)
      În această perioadă, toate comentariile sunt la moderare. N-am făcut-o dinadins.
      Iar cu Alexandru, eu n-am avut motive de enervare. Am avut doar nelămuriri, pe care mi le-am lămurit între timp.
      Dacă tot grăiesc pietrele, le voi „culege” de prin alte părți. Pe Alexandru îl voi vizita în continuare. Ca o boare. 🙂

  5. Lora zice:

    Ceva stii tu si ma tii la moderare…

  6. Lora zice:

    Ok, 🙂 e bine sa avem de a face cu oameni intelepti, mai invatam si noi astialalti cate ceva, mai ales in materie de atitudine. Sa fii bine, Maica Ada!

  7. Agnusstick zice:

    Dacă lebedele n-ar fi definitiv compromise pentru mine, aş zice că văd un cap de lebădă roz, din cele corcite cu flamingo. Am să încerc şi eu acasă o chestie de genetică maneliană: am să fac o omletă cu ouă de lebădă şi de gâscă, şi apoi o pun în incubator la vecinu. Vă ţin la curent, dacă iese o să obţin gâşte mute ca hrană moale cu ficatul tare!

    • A.Dama zice:

      Agnusstick, ce ne facem cu diviziunea muncii, dacă tu ești multifuncțional: oftalmolog, genetician, bucătar, vecin, ghicitor în pietre etc.?
      Flamingo se acceptă, dar nu compromiterea tuturor lebedelor. Natalie Portman?:)
      Foie gras muet et foi grasse criante! Meniul zilei…
      Să ne ții la curent, dar nu la mii de volți!

Lasă un răspuns

