Și ne iartă nouă slăbiciunile noastre… (2)


Am ales aici câteva chipuri de oameni față de care, dintr-un motiv sau altul, am un fel de slăbiciune. Sau altul.

Într-un târziu, am decis să las la vedere și câteva chipuri feminine, față de care, dintr-un motiv (sau altul), am o „slăbiciune”. Imaginile vorbesc în felul lor…

* Sandra Bullock

foto

* Catherine Zeta-Jones

foto

* Meg Ryan

foto

* Natalie Merchant

foto

* Whoopi Goldberg

foto

* Iulia Timoshenko

foto

* Julia Roberts

foto

* Jodie Foster

foto

* În devenire

foto

* Keira Knightley

foto

* Uma Thurman

foto

* Audrey Tautou

foto

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De ochi(t) și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

63 de răspunsuri la Și ne iartă nouă slăbiciunile noastre… (2)

  1. Agnusstick zice:

    Văd că persişti în mixajul Hollywood-Mosfillîm!!! Noroc cu persoana în devenire, care mai are timp să ia multe Oscar-uri, Lei, Urşi (Mishka) şi Palme de Aur, dar nu mai are şanse să participe la Cântarea României, decât în altă epocă de aur, când vor fi multe cântări surprinzătoare în diverse limbi (ba chiar şi în română)!

    • A.Dama zice:

      Domnule Agnusstick,
      Să fie persistența un defect? Mai degrabă impertinența! (Asta mi-a ieșit la rimă… Noroc că nu la râmă, chiar dacă de la Râm ne tragem. Știți bancul: tu ești râm, eu sunt râmă… care-i mai lung?;) )
      Acuma nu știu exact ce vreți să insinuați cu Cântarea Râm-âniei. Eu am fost și-am luat tot locul 1 cu montajele noastre uimitoare – versuri și cântece patriotice pe durată nelimitată. Și acum țin minte o strofă pe care o recitam pe scenă când aveam 13 ani. Asta înseamnă că nu mai pot spera la Palme de Aur? 😀
      Dumneavoastră, domnule, preferați leii, urșii sau palmele? 🙂

  2. eLioR. zice:

    hahaha! de la barbati imi place Johnny Depp, iar de la femei, de Catherine Zeta-Jones. fara slabiciuni.

    • A.Dama zice:

      eLioR.,
      Tu ai un avatar care merge cu toate anotimpurile!
      Dar nu inteleg cum poti tinti atat de exact? Alegi din 20 exact 2? Eu nu stiam cum sa elimin celelalte personalitati care-mi placeau.
      Dar Keira Knightley?

  3. eLioR. zice:

    trebuie sa schimb avatarul. nu mi-l mai place.

    si daca ai fi pus 100 de actori, tot pe JD l-as fi ales. : D
    nu imi plac Jim Carrey (la care fac alergie), George Clooney, Steven Seagal si Robin Williams.

    pe Keira Knightley numai in piratii din caraibe am vazut-o si nu imi place. imi mai place si jodie foster. putin julia roberts.

    • A.Dama zice:

      eLioR., schimbarea e o matrice. pentru progres sau regres. depinde.:)
      Jim Carrey este genial. George Clooney este simpatic, Steven Seagal este cel mai tare din parcare, iar Robin Williams este ca și Jim Carrey.
      Johnny Depp, Keanu Reeves, Matt Damon și Shayne Ward sunt pe post de „păpuși”. Te joci cu păpușile la o anumită vârstă. Apoi crești și rămân pe raft.:)
      Keira Knightley și Audrey Tautou au niște priviri amețitoare. Acolo mă pierd. 😛

  4. sam zice:

    Jodie Foster, Sandra Bullock – în ordinea asta.
    Sunt eu mai slow sau de ce nu știu cine e persoana în devenire?

    • A.Dama zice:

      Sam, sunt de acord cu ordinea ta. Pe Jodie Foster, am „iubit-o” înainte de Sandra Bullock. Însă acum, Sandra are tot ce e nevoie să mă binedispună. 😀
      Persoana în devenire e o figură de stil, așa cum e și Iulia Timoshenko. Sau Dmitri Medvedev din seria masculina…
      Inițial, titlul fotografiei era „chipul și asemănarea”…

  5. Agnusstick zice:

    De la bărbaţi, îmi place numai Whoopi Goldberg, de la femei nu-mi plac doar minstranta blondă cu colaci şi secretarul temporar preşedinte.
    Eu prefer iguanele făcătoare de minuni. Nu insinuez nimic, cântarea respectivă s-a transformat de ceva vreme în Prohodul Valah, sau Cântarea Fostului Imperiu Austro-ungar Varianta Extinsă până la Marea Urâtă, Neagră şi Sulfuroasă, Anexat Fostului Imperiu Francez Aliat cu Mama Rusia şi Administrat de Fanarioţi. Dumneavoastră, doamnă, fiind criant francofonă, aveţi mari şanse să vă angajaţi la un PDG apropriat în industria aborigenă de coloniali şi cologniale şi să primiţi tot felul de palme şi un salariu, decente.

    • A.Dama zice:

      Domnule Agnusstick, Whoopi Goldberg o fi femeie bărbată, dar tot femeie. Iar Dmitri Medvedev o fi bărbat femeiușcă, dar tot bărbat. După criteriile general acceptate, încadrările pe sexe le-am făcut în acord cu lumea. Că nici Cristos nu ne-a trimis în afara ei.
      Totuși, Whoopi Goldberg trebuia receptată vizual în proximitatea Iuliei Timoshenko, pentru a ne aminti că Dumnezeu nu duce lipsă de creativitate.
      De ce ducem noi lipsă? (Întrebare retorică.)
      Nu vă pot sta în cale la avalanșa determinanților (an)identitari pentru o anumită cântare. Cantori au fost și fi-vor încă.
      Eu mă angajez pe viață și neviață cricriantă în Corul PDG-ului Creator. Încă nu știu care-s condițiile de plată și palme decente. Nu știu en détail, numai en gros.
      Dar mai am o întrebare. Dacă PDG-ul mă trimite exact la mîșkinodmitrisoljenițîn/e-senini, îmi va da și limba potrivită spre a le vorbi / cânta?

  6. Agnusstick zice:

    Asta e o impietate, lista figurilor de stil! Protestez vehement! Auzi, „Chipul şi asemănarea” alături de Hodoronc şi de Tronc! Un fel de Armagnac, Slibowitz, Vodki!

    • A.Dama zice:

      Agnusstick, domnule, voiam să vă răspund când mă vizita inspirația, că acum mă vizitează doar insomnia. Dar nu aceea a lui Al Pacino – alt tip ce-și avea locul în lista 1.
      Deci, revenind foarte pe scurt la „figura de stil”, când pui (piu-piu!) o necunoscută lângă foarte recunoscute, asta presupune o deviere… o metataxă.
      Acum, dacă îmi veți permite, voi afirma că toate celelalte, pe lângă ființa în devenire, sunt „figuri de stil”… Chestie de oglindă, domnule!
      Pentru celelalte explicațiuni, rogu-vă să binevoiți a mă îngădui până la ore mai treze, pe când se dă trezirea (nu știu de care fel)!

  7. Agnusstick zice:

    De Armagnac? Refuz orice alt fel de trezire în week end!

  8. Camix zice:

    Nu trezirea aia, ci cea de la ora 3 a.m. din vecini, remember? Aia după care se trezesc şi găinile, de nervi! Iar după ce se trezesc ele, toată lumea va fi… lost in translation, dar se va supune! că doar.. deh, poţi spune nu?

    • A.Dama zice:

      Camix, știu că iar ai fugit la sculatul odată cu găinile. Ce să-i faci? Poate era mai sigură expresia: te scoli odată cu cocoșul! Ăla sigur are ore fixe. 😀
      Dacă nu-i dă Agnusstick armagnac-slibowitz-vodka…

  9. Rodica Botan zice:

    O aleg pe cea „in devenire”…

  10. eLioR. zice:

    Johnny Depp, Keanu Reeves, Matt Damon și Shayne Ward sunt pe post de „păpuși”.

    m-ai jignit profund : )) spunand asta si despre JD. o fi el o papusa, dar pe langa restul e si talentos. nici nu se poate compara cu jim carrey.

    • A.Dama zice:

      eLioR.,
      Am să-i transmit lui JD să-ți facă un carnet de partid… Păi, la o susținere atât de înverșunată, nici nu se poate altfel.
      Chestia cu talentul e… după ochelarii fiecăruia. Sigur că-mi place JD. Altfel nu era în listă… Da, chiar are talent.
      Jim este și mai tare. 😛

  11. A. Dama, cum ai putut uita? nu-mi revin… 🙂
    -Juliette Binoche, in The English Patient
    -Gwyneth Palrow, in Shakespeare in Love
    -Natalie Portman, in Black Swan
    -Cate Blanchett, in Notes on a Scandal
    şi mai ales, favorită şi a lui Al Pacino…
    -Meryl Streep, in fabulosul rol din Sophie’s Choice
    Reţin Audrey Toutou… şi „în devenire” 🙂

    • A.Dama zice:

      Răsvane, eu zic să te enervezi mai des! Că atunci (s)mulgi perle! 😛
      Mă bucur de re-ținerile finale!;)
      Evident că Meryl Streep era pe lista mea, chiar fără să-i pun poza în văzul tuturor, și Natalie Portman, asemenea.
      Acum, cu Juliette Binoche, ce să zic? N-a fost printre primele sărituri ale așchiilor privirii.
      Cate Blanchett și Gwyneth Paltrow se încadrau cumva în linia blondă, „angelică”, pe care am lăsat-o deschisă… 🙂
      Dar le-aș fi pus acolo și pe Barbra Streisand, Salma Hayek, Penelope Cruz, Lucy Liu, Melanie Griffith, Seagourney Weaver, Calista Flockhart, ba chiar și pe Cher.
      Și lista rămâne deschisă…
      Te las să alegi una singură, cea mai cea mai, după părerea ta! Și dacă n-a fost în listele astea… Deci, deci???!!!

  12. Am mîncat un T la Paltrow… de nervi, cred… 🙂

  13. sami zice:

    cativa monstri sacri ai scenei romanesti:
    olga tudorache, tamara buciuceanu, marga barbu, ilinca tomoroveanu etc, etc, e greu sa fac o mica selectie, dar ma puteam „mandri”, cu cinematografia si teatrul romanesc!

  14. Camix zice:

    Măi, nu l-am întrebat, eu mă gândeam numai la mine (îmi permit şi eu o preferinţă feminină între miile de preferinţe bărbăteşti!), de egoistă ce sunt, dar poate era pentru toţi bărbaţii şi femeile bărbate din jur!

  15. Aluzia cu blondele m-a răvăşit… 🙂 Nu pot să aleg un chip izolat, de-asta le-am legat de contextul unui film. Nicole Kidman e „frumoasă” în Dogville, deşi ar fi normal să-mi placă în „Eyes Wide Shut ” 🙂
    La fel, Kate Winslet, este minunată pe Titanic, chiar şi scufundîndu-se, dar e cu adevărat tulburătoare în The Reader, unde e analfabetă şi se spînzură 🙂
    Helen Hunt a lui Camix… categoric, cu atît mai mult cu cît se spune că e extrem de inteligentă- parcă putea să-i placă lui Camix o proastă! :)- . Dar niciun film în care a jucat nu intră în primele, să spunem, 30 de capodopere de-ale cinematecii mele interioare…
    Dintre toate… categoric Meryl Streep. A jucat în rol de emigrantă poloneză în filmul citat de mine anterior, ca rusoaică din America în de povestit la nepoţi The Deer Hunter şi ca daneză în Out of Africa…
    Nu sunt alte actriţe să fi realizat asemenea parformanţe. Şi viaţa ei a fost şi este una liniştită.
    Dincolo de frumuseţea care „se vede”- la Meryl Streep nu sare în ochi ca la Winona Ryder în The Age of Innocence, de exemplu- este flacăra dinăuntru, arta dramatică pusă în valoare atît de regizor, cît şi de partenerul de pe platouri. Winona fură ochii, dar e şi cleptomană în viaţă, săraca de ea… Ar fi trebuit să joace în Naşul III, dar după 10 zile a spus: sunt epuizată fizic… şi a ratat lista mea 🙂
    O actriţă nu este frumoasă de una singură. Aia e păpuşă şi mie nu-mi plac păpuşile: eu mă jucam de-a cavalerii teutoni, A. Dama 🙂

    La postarea din 2008 ai ratat pe cel mai bun: Robert Redford- în tot ce-a jucat, dar mai ales în The Great Gatsby, Aut of Africa şi The Sting-… 🙂

    • A.Dama zice:

      Răsvane, eu cred că te-ai jucat de-a filmele, nu de-a cavalerii teutoni. Iar eu am ratat păpușile, fiindcă n-aveam decât păpuși vii, adică pe surorile mai mici, pe care le legănam să adoarmă, le schimbam de scutece (nu erau pampers pe vremea aceea) și le dădeam laptele cu biberonul… Asta se întâmpla încă de pe când aveam eu 5-6 ani. Când aveam 6 ani jumate și s-au născut surorile mele gemene, a venit tati cu două păpușele înfășurate în pledurile alea, de nu li se vedeau piciorușele, și le-a așezat pe un pat. Dintr-o privire, mi-am ales una, și am zis: „asta-i a mea”. În fine, aici era vorba de filme, iar viața bate filmul numai uneori. 😛
      Deci eu nu le pot lua așa, pe filme, dar Nicole Kidman mi-a plăcut cu intermitențe, Kate Winslet la fel, iar Helen Hunt ar putea liniștit figura în listă, lângă Catherine, de exemplu. Cu Winona și Angelina, nu știu ce-am avut, în orice caz, ceva lecție de „chemistry” n-a funcționat. 😛
      Dar mi-a plăcut Catherine Deneuve din Indochine. De Meryl Streep, n-am „divorțat” niciodată. Nici în Îndoiala… Și-ar mai fi și altele, de bună samă.
      Nici noi, adamele, nu putem zice simplu că ne place o divă, o starletă… Trebuie să ne placă ceva la ea sau un film în care a jucat… Altfel suntem enumerate printre ăia de vorbea TeoS sau Dyo de ei… Și totuși, ar mai fi pentru mine o figură fatală. De cântăreață. Să mă mărturisesc? Îmi place teribil Nelly Furtado. 😛
      Cu Robert Redford, sunt de acord cu tine. Și pe el îl iubesc.
      Dar am învățat franceză din cauza lui Alain Delon.
      Să mai zic??? 🙂

  16. Sami, la frumoasele scenei româneşti ai uitat-o pe Draga Olteanu-Matei 🙂
    Dintre românce, la categoria „A.Dama”, Irina Petrescu, tinere patriot…, marea dragoste a lui Liviu Ciulei… 🙂

  17. Pingback: 16 postări în Top 100 WP (22.01.2011) « România Evanghelică

  18. Camix zice:

    Ah, Răsvan, m-ai tulburat rău la faza cu proastă/ inteligentă. Dar ştii pe cine uitasem? Michelle Pfeiffer, pune suflet în ce face şi, dacă Minţile periculoase nu te-au atras, altul mai popular nu îmi vine acum în minte, fractură temporară de memorie.

  19. Camix zice:

    Vezi… poate de-aia nu-mi plac nici mie păpuşii… Ca Brad Pitt, for example. Sau Mutu. N-am nimic cu ei, nu-i consider urâţi, dar prea multă perfecţiune fizică îmi pare feminină, dar nu aş putea identifica prea exact în ce stă perfecţiunea.

    • A.Dama zice:

      Camix,
      De-aia (adică din cauza „perfecțiunii”) îmi plac „cu intermitențe”, de exemplu: Don Diamont, Antonio Banderas, Brad Pitt, Leonardo di Caprio, Justin Timberlake (din altă sferă). Și-ar mai fi. 😛

  20. Camix zice:

    Adama,

    răspunsul unu: Contează dacă suntem?

    răspunsul doi: Asta oricum nu am putea spune noi, nu ne putem noi da note. Ce evaluare ar mai fi aia, băsescianăăăăă!

  21. sam zice:

    La bărbați unde n-am contribuit atunci:
    Al Pacino, Nicholson, Hopkins, de Niro, Tom Hanks
    Cam în ordinea asta.
    Aș adăuga o rezervă Cage

  22. Pingback: 3 postări în Top 100 WP (22.01.2011) « Oradea Evanghelică

  23. Dragă Camix, şi Michelle Pfeiffer, sigur că da… A admirat-o şi Al Pacino, pentru corectitudinea cu care juca. În Frankie and Johnny, voia să respecte exact scenariul, iar frazele să sune cu o dicţie perfectă. L-a topit pe Al… 🙂
    Sunt actriţe inteligente, ambele „frumoase” ale tale. Aşa cum este şi Barbara Streisand citată de A. Dama. Omar Sharif a mărturisit că a fost cea mai deşteaptă femeie pe care a cunoscut-o şi a iubit-o. Nu este o femeie frumoasă…
    Mai slabe la capitolul ăsta pot fi citate Julia Roberts sau Sophia Loren. Ultima i-a mîncat sufletul lui O’Toole cînd au turnat Man of La Mancha, oricît de beat era el pe platou 🙂

  24. Pingback: 10 postări în Top 20 WP (23.01.2011) « România Evanghelică

  25. Camix zice:

    Barbra Streisand îmi place de pe la 15 ani în mod constant (e vina şi meritul fratelui) după coloana lui Yentl şi apoi alte câteva… Şi tot cam de atunci mă tot contrazic cu mama, care o consideră urâtă. 😀

  26. convietuire zice:

    Jodie Foster… for ever and ever… 🙂 Şi pentru ca toata lumea o crede „de gheaţă”… şi nu e 🙂
    Un gând bun pentru tine, A. Dama!

  27. convietuire zice:

    Ce gem, ce aromă, ce caisă? 🙂 Vai, vai, A. Dama… Dacă ai şti 🙂

  28. calatorru zice:

    (Si) eu sunt slab de felul meu. Si am si multe slabiciuni 🙂
    Pot sa-mi aleg?

  29. calatorru zice:

    Ryan ????? :))) Not bad at all ! 😛

  30. calatorru zice:

    Pana la urmatoarea „statie”, sa mai zabovim in „autobuz”! 🙂

  31. mitica zice:

    Natalie Wood, …[Splendoare in iarba]
    Nu stiu sa fie printre „preferinte”.
    …asa ca sa „para” ca de cand a aparut acel film, n-am mai „prea fost” prin salile de cinema.

    • A.Dama zice:

      Mitică,
      Mulțumesc! Natalie Wood mi-a amintit de Anda Călugăreanu.
      🙂
      Acum se văd filmele de-acasă, nu se mai merge la cinema ca altădată. Cel puțin așa e pe la noi…

  32. Alex zice:

    E tare greu să alegi pe cineva anume ca fiind „cea mai cea” dintre toate. Şi e la fel de greu să nu uiţi vreun nume care ţi-a plăcut atunci când ai văzut persoana într-un film deosebit.
    Sandra Bullock, Meg Ryan, Whoopi Goldberg, Jodie Foster, Uma Thurman sau Audrey Tautou sunt persoane deosebite cu adevărat. Îmi place mult să le văd jucând în filmele lor. Când le văd numele scris în distribuţia unui film, ştiu că trebuie să fie un film bun.
    La fel aş adăuga pe Barbra Streisand este grozavă, iar „nasul” ei îi dă tot farmecul! 🙂
    Meryl Streep („regină” a Oscarurilor – mărturisea cu umor că le-a pierdut numărul!), Michelle Pfeiffer, Sophia Loren sau Catherine Deneuve – alte nume mari, care fac din film o artă. Şi sigur că mai sunt şi altele, care nu îmi vin acum în minte.
    PS. Şi „în devenire”…promite mult!

    • A.Dama zice:

      Dragă Alex,
      Oare câți ar accepta să-și petreacă toată viața lângă cineva ca Barbra Streisand? Dacă n-ar avea faima ei, de ex. 🙂

      Mai bine mă rezum la P.S. Mulțumiri de promisiuni!

  33. Alex zice:

    Bună întrebare, A.Dama! Iar răspunsul cred că ar arăta ce anume primează în alegerile sau preferinţele unora. Eu cred că tocmai micile „imperfecţiuni” dau farmecul unor persoane, mai ales când pe partea spirituală au o frumuseţe incontestabilă. Iar Barbra Streisand este fermecătoare prin felul ei de-a fi. Cine s-ar mai împiedica de un „amănunt” precum nasul ei „măreţ”? Citeam undeva că la un interviu a fost întrebată de ce nu-şi „lucrează” estetic nasul. Iar ea a răspuns că este nasul ei, aşa cum i l-a dat Dumnezeu şi cui nu-i place, n-are decât să se uite în altă parte! Păi nu?
    Decât o frumuseţe „găunoasă”(gen „piţipoancele” de la tv), mai bine o imperfecţiune fermecătoare! Părerea mea. 🙂

    • A.Dama zice:

      Alex, e foarte complet răspunsul tău! Nu mai am nimic de adăugat. Și eu cred că sunt lucruri cu care te împaci… Nasul Barbrei Streisand face parte din categoria lor.
      Despre cele cu care nu ne împăcăm, nu mai zicem. Că suntem prea diferiți! 🙂

  34. ama zice:

    Audrey Hepburn 🙂

    • A.Dama zice:

      Ama,
      M-am gândit mult la Audrey Hepburn după ce-a trecut „agitația” postării. Dar n-am mai știut cum să revin să o pun în scenă. Bine că ți-a venit ideea!
      Poate dai un link cu o foto de-a ei care-ți place.

Lasă un răspuns

