lupta lui annemarie cu îngerul


– să dai lapte, atât ți s-a cerut! niciun fel de alte bucate. doar lapte.

– domnul meu, izvorul meu a secat. am avut intenții bune, privește!

– să nu mă numești domn! și acoperă-te! eu doar am fost trimis să-ți cer socoteală. cine ți-a spus să dai de la tine?

– domnul meu, mi s-a spus doar atât: să dau lapte, să-mpart!

– nu sunt domn, ți-am mai spus, nu mă poți numi astfel.

– spune-mi atunci numele tău!

– pentru ce-mi ceri numele? numele meu nu-l pot rosti în prezența ta.

– numele tău, n-a venit nimeni să-mi spună cum să dau lapte. am încercat tot ce mi-a trecut prin cap. în zadar.

– cine ți-a spus să faci ce-ți trece prin cap?

– nu mi-a spus nimeni. așa m-am gândit eu. nu știam cum să fac.

– să dai lapte duhovnicesc! atât. să nu dai nimic de la tine! să nu te dai, înțelegi?

– aș vrea să înțeleg… n-am să dau nimic de la mine, promit. n-am să mă dau. numai spune-mi, te rog, cum să dau? de unde să știu până unde ține laptele? de unde începe carnea?

– ai văzut în viața ta copii mici? ai văzut cum se îneacă dacă le dai o bucată de măr când n-au dinți?

– am văzut… asta a fost demult. și, în plus, ce-are a face mărul cu duhul? n-am auzit niciodată de mere duhovnicești.

– nu mai pot sta. nu mă ține, e dimineață! să împarți lapte, să nu te temi! când se-neacă, însemnă că a fost hrană tare. by the way, numele tău nu va mai fi annemarie. de azi înainte, te vei numi ana.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la lupta lui annemarie cu îngerul

  1. Alex zice:

    Frumoasă convorbire! Dar…de ce „luptă”?
    Să dai „lapte duhovnicesc” şi nu hrană tare. Faină idee!

    • A.Dama zice:

      Alex, cum să le-mpăcăm? Ori e frumoasă, ori e luptă? 😛
      Deh, nepriceperea lui Annemarie trebuia corectată printr-o luptă dialogală.
      Nici măcar să vorbești cu îngerul nu-i ușor. Darămite să-l auzi!
      Apoi, să-l auzi și să-l pricepi… Altă luptă!:)

  2. sam zice:

    Ce om (?) iresponsabil dă sarcina cuiva care nu deosebește laptele de carne și de mere să hrănească alți oameni?

    • A.Dama zice:

      Sam,
      Era un fel de „parabolă”.
      Cei ce predică (îndeobște) oare cum deosebesc laptele de carne?
      Oare n-am ajuns unde am ajuns din cauza lipsei de… cunoaștere? Din cauză că lupta cu îngerul nu fusese în prealabil câștigată?
      Da, nu e om!!! E responsabil. I-ar plăcea să fie întrebat mai des rețeta exactă.
      Dacă noi gândim câte-o rețetă tot din juma’ în juma’ de oră…, El zice „pas”.
      (Sună dur?)

  3. Alex zice:

    Am înţeles acum! Sărut mâna! 🙂

  4. sam zice:

    De predicat poate și o măgăriță. Nu la predica-mall mă duc de obicei după de-ale gurii. Ei deosebesc alimentele după preț – profitul contează (care se măsoară cel mai des în predici/unitate de timp).
    Aici am vrut să duc și eu discuția: dar cum ne vom duce noi (la aruncat pâinea pe ape) dacă nu suntem trimiși?
    Cu rețeta zic eu pas: cred că fiecare are idee de ingrediente, mai greu e cu dozajul.

    • A.Dama zice:

      Sam,
      Chiar așa! Numai că măgărița vorbește o dată, de două, de trei ori, dar a patra oară lasă pietrele să vorbească.:P
      Toți știu că pietrele vorbesc. Ori suntem pietre vii, ori n-avem ce căuta în Templu.
      O industrializare a predicării aduce miros de babilon.
      Casa Poporului, unde poporul n-are ce căuta decât cu program.
      Casa Domnului, unde El n-are ce veni decât în orele de vizită.
      Oricum, se mai deschid școli… Totul are un preț. Altfel cum am ști ce înseamnă „fără plată” / „fără taxă”?
      La aruncat pâinea pe ape suntem toți trimiși. Trebuie să cerem GPS. Să știm în care ape. Și câtă… apropo de dozaj. 😀
      Uite o variantă! Te uiți la un om și ești tentat să-i vorbești. Aștepți o vreme și te rogi să ți se confirme dacă gândul a fost de la tine sau de la Catul superior.
      Ți se confirmă. Te încăpățânezi ca Ghedeon și mai ceri o confirmare… Apoi acționezi.
      Când o dai în bară, chiar după 2 confirmări, îți ceri iertare de la toate părțile și Partea implicată…
      Apoi o iei de la capăt… 😉

  5. Pingback: Ce e lerul? (Leru-i ler) « Călin Hera. PA-uri şi mirări

  6. eLioR. zice:

    „Cei ce predică (îndeobște), cum deosebesc laptele de carne?
    Oare n-am ajuns unde am ajuns din cauza lipsei de… cunoaștere? Din cauză că lupta cu îngerul nu fusese în prealabil câștigată?” (adama)

    pai cei care predica ar trebui sa deosebeasca laptele de carne (hrana tare). sau cum spunea sam: Ce om (?) iresponsabil dă sarcina cuiva care nu deosebește laptele de carne și de mere să hrănească alți oameni?

    adica nu oricine predica… in biserica.

    unde am ajuns din lipsa de cunoastere?

    si ce intelegi tu prin cunoasterea asta? ce e cunoasterea pt tine?

    • A.Dama zice:

      eLioR,
      E o problemă când se predică după „program”. Eu cred că azi avem mai mulți oameni care vorbesc „ca la carte”, și mai puțini „insuflați”…
      E bună și știința de a pregăti o predică… Dar să nu se marginalizeze inspirația. Dacă Duhul te obligă să spui altceva decât ai pregătit tu acasă, să te lași pe Mâna Lui… 🙂
      (E mai ușor de zis dinafară… Iar dinăuntru nu se poate.:D)
      Cunoașterea înseamnă studiu personal + revelație.
      Revelația continuă…

  7. 71ganduri zice:

    Cel mai teribil lucru mi se pare aici faptul ca un om-ambasador ar putea vorbi dintr-ale lui o viata intreaga crezandu-se reprezentantul si delegatul Altuia, iar la urma sa constate ca „numarul” ii poarta in intregime semnatura, – Hristos a trait prea putin in el si toata viata a fost viata lui, strict a lui! -, iar Cel in Numele Caruia vorbea sa fi tacut, de fapt, in tot acest rastimp. Ingerul i-a spus: „Acopera-te!”. Ce bine ar fi sa ne acoperim goliciunea (goliciunea e a noastra) si sa ne imbracam cu Hristos (El e haina noastra de nunta fara de care degeaba toate celelalte!).

    • A.Dama zice:

      Vezi tu, 71gânduri, că El Își mai verifică ambasadorii, la răstimpuri. Le dă câte una după ceafă, să mai mediteze. Dar sigur sunt și cazuri „teribile”, cum ziceai și tu… Nu vă cunosc. O astfel de replică nu ne face oare să plângem și să ne smerim zi de zi? Sau să ne apuce frica și cutremurul, cum zice Dyo?
      Chiar azi vorbeam cu cineva despre recuzita miresei… Să ceară să fie pregătită în întregime și în detaliu. 🙂

  8. eLioR. zice:

    „Când o dai în bară, chiar după 2 confirmări, îți ceri iertare de la toate părțile și Partea implicată…
    Apoi o iei de la capăt… ”

    : )) cel mai bine ma pricep s-o dau in bara. de mai multe ori cu aceeasi persoana. : )) ramane rugaciunea care face cel mai mult. stie Dumnezeu cum sa lucreze. oricum eu nu ma pricep.
    eu nu cer confirmare. consider ca nu e cazul pt asa ceva. mi-e clar cu oamenii pe care mi se pune pata. : ))

    • A.Dama zice:

      Nici eu nu cer întotdeauna confirmări. Uneori chiar n-am îndoieli. Alteori acționez fără să întreb.:D
      Totuși, chestia cu „pata” e… cu 2 tăișuri (cel puțin). Dacă e pată sufletească, nu duhovnicească?
      Vai, ce imposibilitate de termeni: pată duhovnicească???

  9. eLioR. zice:

    nu prea inteleg. care-i diferenta dintre pata sufleteasca si cea duhovniceasca?

    • A.Dama zice:

      eLioR, „pata sufletească” ar fi râvna care te împinge să faci ceva, dar nu ești sigur că Duhul vrea asta. Apoi, dacă „ți se pune pata” de la Duhul, adică El îți dă ghes, sună ciudat să alături cuvintele pată și duhovnicesc…
      oricum e la figurat.
      deși încă nu știm la propriu cum e cu duhovnicescul…

  10. cella zice:

    Ana schiopateaza acu?

  11. Pingback: Colinde cu lerui ler « Călin Hera. PA-uri şi mirări

  12. Hibiscus zice:

    A.Dama, esti mai tare ca si 98.83% dintre bloggeri! 😉

  13. Pingback: Colinde cu lerui ler | Călin Hera. PA-uri şi mirări

Lasă un răspuns

