Zâmbet… împodobit


E de înțeles, fiindcă autorul scrie în rusă, însă tot am zâmbit la vederea imperativului ÎMPODOBEAZĂ-ȚI!

Dacă vă uitați cu migală, veți mai găsi și alte mărunțișuri inedite!

*

Dacă tot am dat peste asta, imperativul corect este:

pers. a 2-a sg. Împodobește!

pers. a 2-a pl. Împodobiți!

Cu pronumele în dativ propus: Împodobește-ți! Împodobiți-vă!

Celelalte ocurențe de pronume în dativ sunt pentru ambele forme verbale: -mi, -i, -ne, -le.

Cât despre mine, împodobi-mi-aș blogul, dar zilele sunt rele.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în (De)scris corect, De(s)tindere și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Zâmbet… împodobit

  1. mitica zice:

    – ,,aţintiţi-vă privirile la Apostolul şi Marele Preot al mărturisirii noastre, adică Isus, ”

    „navegind”
    „interisant”
    „prin internet”

    • A.Dama zice:

      Mitică, și verbul acela cu ațintirea e haios redat…
      mai există și „privirele”.
      Dar eu am pus imaginea asta doar fiindcă am zâmbit. Nu e o critică propriu-zisă.

  2. mitica zice:

    iar eu …m-am cam grabit.
    Am crezut ca ai dat startul la un… concurs acum in preajma sarbatorilor.

  3. Alex zice:

    Mi-am amintit de Creangă, care se chinuia să înveţe bine gramatica: „mi-ţi-i…ne-ve-îl-o” 😀
    Mereu avem ceva de învăţat, de corectat…!

  4. elioR. zice:

    mie imi place cum se impodobeaza : D de sarbatori orasul.

  5. eLioR. zice:

    da. circul destul de des prin oras. : )

Lasă un răspuns

