Iov… după ureche


Când vine vorba de suferință, imediat ne recunoaștem în postura lui Iov. Suferim pe nedrept. Nemeritat.

Când vine vorba de legămintele făcute de el, vedem că nu ni se potrivesc, ne dăm seama că Dumnezeu n-ar putea spune despre noi: „neprihănitul Meu, …Ion”. (Ion = noi).

Făcusem un legământ cu ochii mei, și nu mi-aș fi oprit privirile asupra unei fecioare. (Iov 31, 1)

………………………….

P.S. Nici măcar ca să o iau la mișto… [cum fac unii comentatori râvnoși, râvnitori… pe anumite bloguri… râvnite(?)…]

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Iov… după ureche

  1. „Nici măcar ca să o iau la mișto… [cum fac unii comentatori râvnoși, râvnitori… pe anumite bloguri… râvnite(?)…]”
    Ai putea să dai un astfel de exemplu?

  2. A.Dama zice:

    Corneliu,
    Fiindca se stie cine era ‘in cauza’, nu dau exemplu. Puteam pune linkul, daca asta urmaream, nu-i asa?
    Insa oricine poate lua prima parte. Incriminam suferinta prea multa, irationala etc. Ne asemanam cu Iov de multe ori. Fara sa luam si setul de reguli si principii de viata dupa care traia…
    Chiar am urmarit, in contextul acestor discutii – vulcanice, nu tulburatoare de ape -, cum se cade la testele esentiale. La testul dragostei, de exemplu.
    Iov n-avea nimic impotriva faptului ca Dumnezeu lasa sa rasara soarele si peste cei buni, si peste cei rai.
    Aici se pare ca, daca Dumnezeu asta alege, atunci sa-i mute cumva in alta emisfera geografica pe cei socotiti ‘rai’… Numa’ sa nu ne contamineze pe toti.
    Iov insa spune ceva uimitor de adevarat si de simplu:

    Căci mă temeam de pedeapsa lui Dumnezeu, şi nu puteam lucra astfel din pricina măreţiei Lui. (31, 23)

    Cati ar putea zice asta impreuna cu Iov?

  3. Nu mulţi ar putea spune ca Iov…
    Chiar nu ştiu despre cine e vorba…se pare că nu sunt destul de informat; va trebui să fac ceva „săpături”

  4. Ştiu că nu se leagă de mine…dar mă afectează direct sau indirect…

  5. A.Dama zice:

    De ce te afecteaza direct sau indirect?

  6. Dacă sunt din trupul Bisericii, dar sunt o celulă afectată, va începe să sufere tot trupul. Dacă nu sunt din trup, dar se pretind a fi cei din jur vor arunca cu noroi. Desigur, trebuie să mergi mai departe, dar nu e tot una…

  7. A.Dama zice:

    Sa incerci, Corneliu, pe un blog anume, la un articol care incepe cu Aleluia…
    ctrl f „feciorelnic”
    Mai vezi tu apoi!…

  8. Delicată treabă, cea cu Aleluia…

  9. =))
    Eşti tare şoadă (ca să folosesc un regionalism)
    Mai că mă prăpădesc de râs… dar parcă îmi vine şi să plâng…

  10. Şi delikat şi vegeta? Doi în unu’? Cam mult… 😀

    • A.Dama zice:

      Corneliu, după cum se-ntâmplă pe ici, pe colo, pe-aproape, parcă suntem deja legume. Nici nu mai e nevoie de vegeta, ne pot băga direct în supa dog…/doc… doar, doar…

  11. Pe ici, pe colo, pe-aproape…
    Mi-ai adus aminte de nişte versuri care cer să fie prelucrate

    Privit de sus, Pământul pare
    Un muşuroi cu miliarde de furnici
    Ce-aleargă fără încetare
    Să-şi facă un rost pe-acolo sau pe-aici

    Ideea cu supa nu-mi place… scimb-o repede să nu devii pesimistă precum sunt eu…

  12. Furnicuţă, albinuţă…numai să fii hărnicuţă 🙂

  13. Da…mi-e dor de rime…inclusiv de ale tale…
    Am remarcat că ai scris Tine cu „T”…apoi ai spus mă ALBină… Cel de care tuturor ne e dor ne poate albi…
    Am văzut că adeseori foloseşti sensul multiplu al cuvintelor, dar o faci într-un mod frumos, deosebit. Felicitări!!!

    • A.Dama zice:

      Hai, măi, Corneliu! Nu e loc de felicitări pe-aici. Au fost trei lulele, trei surcele.
      Da, sigur că trebuie să exploatăm cuvintele! Dacă ele ar fi doar ce li se întâmplă să fie zi de zi, ce rost ar mai avea poezia? 🙂

  14. Felicitările sunt pentru toate versurile nu doar pentru acestea. Şi când spun asta chiar o simt, nu o spun doar de complezenţă.

Lasă un răspuns

