E… fosta mea…


Eram cu un grup de belgieni și francezi, vizitam încăperile în care locuiau oameni foarte săraci… Nu era vorba de case, ci de încăperi… Înfiorător de insalubre!…

La un moment dat, am dat peste cămăruța unui tânăr, de vreo 28 de ani, care locuia acolo cu prietena lui. Cămăruța aceea era ceva mai ordonată decât tot ce văzuserăm înainte, deși totul era la vedere: același spațiu servea și pentru gătit – pe un reșou -, și pentru uscarea rufelor – pe niște sfori întinse deasupra patului. Baie nu aveau. Probabil exista o baie comună undeva…

Încăperea în care am intrat cu greu 7 oameni, stând în picioare, era, poate, cu jumătate de metru mai lungă și mai lată decât un compartiment de tren.

Pe o mică etajeră, la vedere, era un portret înrămat. Al unei femei… Deasupra patului, pe perete, mai erau trei poze, neînrămate, în care apăreau baiatul și  prietena lui. Pozele, puțin îngălbenite de vreme, erau de mărimea unei vederi… Chipurile nu se distingeau prea bine.

Pentru că poza de pe etajeră sărea în ochi și era înrămată, străinii l-au întrebat pe tânăr dacă femeia din poză era prietena lui…

Șugubăț, le-a răspuns:

– Ah, nu, e… fosta mea!…

Nu m-am gândit la vreun subînțeles al zâmbetului său. N-am avut niciun fel de reacție. Am tradus replicile ca atare.

După care, băiatul (s-)a explicat:

– Nu! este o cântăreață. O vedetă.

M-am apropiat de fotografie. Nu recunoșteam chipul. Nu-l puteam asocia cu vreo vedetă de la noi.

Străinii m-au luat la întrebări: de ce i-am lăsat să facă asemenea gafe, de ce nu le-am spus că e o vedetă, să nu-l fi întrebat dacă  era prietena lui… Evident că tânărul nu înțelegea ce vorbeam.

Până la urmă, omul ne-a explicat că era o cântăreață de manele. Celebră.

Hrrr!

Dumnezeu să mă ierte, dar nu m-am simțit „vinovată” de ignoranța mea!…

Totuși, e interesant că, oricât de sărac ai fi, poza unei „vedete” o poți obține, și înrăma, și atârna la vedere… Spre mândri(r)e personală. Spre adulare zilnică…

În fața ochilor… zi de zi!…

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la E… fosta mea…

  1. Alex zice:

    Bine ai revenit, dragă A.Dama! Era prea multă „linişte” pe aici, în lipsa ta.
    Interesantă situaţia cu manelista „celebră”! Cât priveşte „ignoranţa”… las-o aşa! Mai bine „ignorant” la aşa ceva, decât mare „cunoscător” 😀

    Uite, deunăzi am descoperit ce ignorant sunt în cunoaşterea altor personaje „celebre” precum…”perversul de la Târgu Ocna”!!! Halal să-mi fie că nu ştiu toţi …tembelii din ţara asta! 🙂

    • A.Dama zice:

      Alex, Alex… Cum să fie liniște? Tu nu vezi că lumea dă din coate, se agită, se înjură, scoate sabia?…
      Da’ tu de ce nu-ți faci temele de casă? Cum să nu știi de toți perverșii?
      Oh, am primit o poantă drăguță de la o prietenă. Zicea că în viitoarele manuale de istorie, la întrebarea cine a fost Traian Băsescu, răspunsul va fi:
      – Un mărunt ignorant politic de pe vremea lui Cătălin Botezatu.
      Așa valori, așa istorie!:)

  2. cella zice:

    Eu cred ca l-as fi crezut ….sau m-as fi prins ca-i o smecherie insa … nu ma simt „inculta” ca nu stiu toate vedetele de prin tara …
    Deja multi s-au obisnuit cu intrebarea ce vine inocent de la mine: daaaa, cine-i personaju? Ei se uita intelegator la mine si imi spun: aaah, da! Am uitat ca tu nu … stii din astea .
    Iar strainii, da-i incolo cu ideile lor crete si cu lipsa intelegerii umorului nostru – uneori cam negru, e drept ;)).

    • A.Dama zice:

      Ha ha, Cella! Cu mine n-au apucat să se obișnuiască…
      Însă le-am explicat puțin ce sunt manelele. N-aș băga mâna în foc că vor cerceta subiectul.:P
      Îmi dau seama că la fel ar fi cu cântăreții neoprotestanți, răsăriți în număr atât de mare…
      Înainte de 89 erau câțiva. Cunoscuți… Acum…

  3. Liliana Corbu zice:

    „- Un mărunt ignorant politic de pe vremea lui Cătălin Botezatu.
    Așa valori, așa istorie!:) ”

    Brrrr, ma infioara. Glumita asta… e sinistra.

  4. Liliana Corbu zice:

    O luam la stanga da…ca pe „dreapta”, merg prea multi. Si daca ‘stanga mea” ma duce spre cer, atunci merita sa ma las dreapta a acelora multi.

Lasă un răspuns

