Fenomenologia vedeniei (1)


Capitolul 1

Dezis.

Capitolul 2

De nezis.

Capitolul 3

Dezvăluit.

Capitolul 4

Descris.

Capitolul 5

De scris.

Capitolul 6

De descris.

Capitolul 7

De nescris.

Capitolul 8

De nedescris.

Capitolul 9

De învăluit.

Capitolul 10

De zis.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De cină (şi) de taină, De(z)legat și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Fenomenologia vedeniei (1)

  1. mitica zice:

    A.Dama,
    este o proba grea la care ne supui …
    Eu nu am reusit sa …intuiesc spre ce se indreapta aceasta tema.
    Vre[m]au …niste amanunte ajutatoare .
    Daca asa stau lucrurile cu
    -Variatnta I-
    la ce sa ne asteptam
    …la mai greu???

    • A.Dama zice:

      Mitică dragă,
      Mi-aș dori să-mi dea altcineva varianta II.:)
      Cei care practică, de exemplu…
      Până acum, ceea ce am înțeles eu, se traduce așa, urmărind capitolele de mai sus:
      1 – dezicerea de cele văzute cu ochiul firesc: dezis.
      2 – accesul vizual la ce e de nezis.
      3 – dezvăluirea a ce e de nezis.
      4- descrierea.
      5 – ce ar trebui scris din ce s-a descris.
      6 – ce ar trebui descris din ce era de nezis.
      7 – ce pare de nescris din ceea ce s-a descris.
      8 – frumusețea a ceea ce e de nedescris.
      9 – învăluirea nedescrisului în cuvinte care să poată fi zise.
      10 – ce e obligatoriu să fie zis mai departe.

      Eu aștept să-mi spună și alții ce cred despre viziuni.
      Titlul cu „fenomenologia” e… intenționat inadecvat.
      Nu se poate explica modul în care „se arată” vedeniile.
      Atunci venim prin aproximări succesive.
      Măcar să încercăm.
      🙂

  2. Alex zice:

    Sper că am înţeles cele ce le-ai avut în gând, dar tot aştept şi „lămuririle ajutătoare”! Ca un …elev curios! 🙂

  3. eLioR. zice:

    eu zic sa treci direct la capitolul 10. : D

  4. sam zice:

    Prima impresie: SĂ NU de la cele 10 vechi porunci sunt înlocuite la tine de DEs (FĂCUT). O singură poruncă acum în 10 etape. O ușoară schimbare, o trecere de la poruncă la descriere. Avantaj? Libertatea lui SAU în locul robiei lui ȘI.
    Oare Moise a fost obligat să transmită vedenia de pe munte?

    • A.Dama zice:

      Sam,
      Nu m-am gândit defel la decalog… Inițial mi-au ieșit 12 „capitole”. Le-am restructurat. La noi e moda cu tăiatul din orice.
      Bine-ar fi să fie DE(s)Făcut! Și făcut bine!
      Până la urmă, tot frica nu ne lasă să facem. Și îndoiala: oare (nu) sunt eu?
      Poate Moise ar fi tăcut mâlc. Dar îl trăda lumina de pe față. Există o parte de întâlnire cu El care se spune de la sine…
      Iar robie văd mai degrabă în „dacă și numai dacă”.
      Să fim în prezența Prezenței ar trebui să fie poruncă. Și să nu mai fie nevoie de descriere după aceea.

      Totuși, e o tensiune în întrebările tale.
      Și eu (te) întreb: Ce să facă cineva care vede? Să scrie? Să descrie? Să nescrie? Să rescrie? Să zică? Să (se) dezică?

  5. mitica zice:

    [incepe sa se lumineze-multumesc]
    Am luat lista cu punctele [cele 10]
    Am luat pe rand cateva vedenii din Biblie, descrise mai pe larg sau in cuvinte mai putine.
    -vedeniile lui Daniel
    -a lui Pavel inainte de a trece in Macedonia,
    acea rapire de care a avut parte si …nu poate da prea multe detalii.
    Poti sa ma trimiti la o vedenie [din Biblie] unde sa se regaseasaca cel mai bine aceste puncte?

    • A.Dama zice:

      Dragă Mitică,
      Îmi voi pune o vreme deoparte să meditez la exemplele din Biblie!
      Ce-am scris aici a venit din cele văzute, auzite, știute din astfel de practici… contemporane.:)
      Să fie cu tine Însoțitorul și AtoateVăzătorul!

  6. eLioR. zice:

    Eu aștept să-mi spună și alții ce cred despre viziuni.

    ce cred si despre proorocii (si despre alte daruri ale duhului sfant): ca sunt lasate de dumnezeu si ca ne vorbeste prin ele.
    imi plac bineinteles cele f clare, dar sunt interesante si cele in care se folosesc simboluri.

    • A.Dama zice:

      eLioR.,
      Vom mai afla pe parcurs. Dacă ni s-ar spune totul dintr-odată, am fi anihilați. Cât suntem în aceste trupuri…
      Celelalte vor suporta (vrând-nevrând) dez-văluirea.

  7. Dezis este trecutul
    De nezis este păcatul,
    Dezvăluit e Adevărul,
    Descrisă e Împărăţia,
    De scris e Viaţa,
    De descris e mîntuirea,
    De nescris este uitarea,
    De nedescris este iubirea,
    De învăluit este Lumina,
    De zis este ISUS.

  8. rodica botan zice:

    Mai…ati tot zis si ati dezis acilea de am ramas…fara cuvinte. Spuneti-mi si mie careva ce sa zic…ceva ce-i de zis…

  9. mitica zice:

    „Ce-am scris aici a venit din cele văzute, auzite, știute din astfel de practici… contemporane.:)”
    Asta e!
    [Recunosc ca ma prind cam greu -multa vreme n-am avut voie sa consum …lapte.]
    Pe de alta parte -practicile contemporane
    -trebuie sa fie „in ton” cu ce „s-a scris”.
    Ceva din ce „s-a scris”
    ar trebui sa ne fie „spus” clar
    si sa fie o incurajare SI pentru generatia noastra.
    „După aceea, voi turna Duhul Meu peste orice făptură; fiii şi fiicele voastre vor proroci, bătrînii voştri vor visa visuri, şi tinerii voştri vor avea vedenii.”
    Asa ca …acum suntem gata pentru –
    10.
    – ce e obligatoriu să fie zis mai departe
    Multumesc de urare.
    [Sa fie pentru toti!]

    • A.Dama zice:

      Mitică,
      Sunt de acord cu tine că practicile trebuie să fie în acord cu ce ESTE SCRIS. Am văzut tineri care au vedenii și bătrâni care visează vise.
      Am văzut că din cele arătate în vedenii, generația actuală este încurajată. Pe mine mă provoacă fenomenul, fiindcă am citit despre cum se formează imaginile, ce distanță există între o imagine și obiectul din realitate reprezentat în acea imagine etc.
      De-aia am făcut această incursiune pe capitole, fiindcă totul e de nezis și de zis în același timp. Dacă Dumnezeu alege să-ți arate ceva, iar tu nu poți spune exact ce ai văzut, fiindcă nu găsești cuvinte potrivite, ce mai rămâne? El dez-văl-uie, tu în-văl-ui în cuvinte… pe cât îți stă în putință. Suntem tot de o parte a vălului, până se va termina oglindirea.

  10. andreeavr zice:

    Hey guys (and gals),
    Nu doresc sa va plictisesc, in cazul in care am reusit, stergeti voi aceste randuri, nu? Sunt Andreea, si visez sa fiu o scriitoare tot mai iscusita si maybe, someday sa reusesc sa public ceva, desi nivelul meu e incomparabil redus comparativ cu al vostru. Eh, sa trec la subiect :
    In timp ce cautam exemple de oximoron pentru a explica unei prietene de ce sunt atat de fascinata de un simplu „fenomen”, iata ca am dat peste acest blog. Trebuie sa recunosc, conversatia a ramas plutind in aer, deoarece am fost realmente captivata de ceea ce citeam in si printre randurile blogului, dar si la raspunsuri.
    Ce-i drept, un motiv pentru care chiar am tresarit a fost acele „christian hints here and there” (imi cer scuze, folosesc putin prea mult limba engleza in viata de zi cu zi si uneori e cu adevarat dificil sa inlocuiesc in romana).
    Am sa va urmaresc, atat cat reusesc sa strecor pretioase minute in program.
    Va doresc o zi minunata, si „inspirational increase”.

  11. calatorru zice:

    🙂 … ce fain suna: „iau Cuvantul” (imi place)

  12. Pingback: Night & Light | lumea adam(a)ică

  13. Pingback: Cinci | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

