Dincoace de ea


– Îmi trebuie o pasăre! mai strigă prizonierul cu glasul tulburat și răgușit.

– Îți fac hatârul ăsta, urlă gardianul în timp ce se îndepărta. Deși-i împotriva regulamentului, mai scrâșni printre dinți, convins fiind că prizonierul îl auzise.

Omul stătea de acum în celula lui întunecată, și vorbea zi de zi cu pasărea despre toate câte se-ntâmplă în lume.

Și mai ales dincoace de ea…

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De probă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la Dincoace de ea

  1. Încercăm o abordare filizolico-creştină?

  2. cella zice:

    Si mai dadea drumul pasarii?

  3. Alin Cristea zice:

    La articolul XXX…. nu am putut comenta, așa pun întrebarea aici:

    Unde e ereticul, să-l indicăm Uniunii Baptiste?

  4. Mda…”superbă” prorocia…nu se specifică timpul, zona sau ţara şi nici semnul prin care se va cunoaşte că Domnul a vorbit

    • A.Dama zice:

      Corneliu
      și R.,

      N-am permis comentariile la postare, fiindcă nu e nimic de comentat. E de… așteptat.
      Nici măcar nu puteam da un titlu unei astfel de intervenții. De-aia am ales 12 X. Câte seminții israelite sunt…

      De prorocit, toți ajungem în această stare… Nu înseamnă că avem și „meseria” de proroc.

  5. Revenind la abordarea despre care vorbeam zic aşa:
    -se vorbeşte despre o celulă
    -avem un gardian
    -avem un prizonier
    -avem o cuşcă
    -avem o pasăre
    Celula e societatea în care trăim gardianul ei fiind Satan; prizonieri: eu, tu, el, ea… cuşcă ne e viaţa în care cică am trăi…iar păsările sunt gândurile cu care vorbim…despre viaţa aceasta şi cea de afară. Zicem uneori: ce frumos e afară!!! Când ajungem acolo ne speriem şi fugim din nou în celulă şi iar cerem păsări…

  6. R. zice:

    Mda…”superbă” prorocia…nu se specifică timpul, zona sau ţara şi nici semnul prin care se va cunoaşte că Domnul a vorbit

    nu inteleg de ce semn este nevoie. daca nu va fi asa, se va sti cine a vorbit, daca nu, la fel. f simplu. numai ca vezi tu, deja a inceput sa se implineasca aceasta proorocie. e vorba de „zona” romania. logic.

  7. @R
    Dumnezeu e exact în prorociile prin care ne vesteşte hotărârile Lui. Întotdeauna lasă un semn pentruca să se cunoască că El a vorbit. Ce-i drept şi înfăptuirea e un semn…dar dacă înfăptuirea vine peste 40 de ani, cum se va zidi credinţa mea? Spuneţi că deja apare împlinirea; spuneţi-ne despre ce e vorba pentruca credinţa noastră să fie zidită.

  8. R. zice:

    dumnezeu vorbeste cand intr-un fel cand intr-altul, dar omul nu ia seama. ce sa intelegem de aici? ca proorocia n-a fost exacta? o proorocie se verifica daca se implineste sau nu. semnul e semn, proorocia e proorocie. cei care au duhul domnului stiu daca a vorbit dumnezeu sau nu. apoi cunoaste cel caruia i se vorbeste.
    tie ce semn ti-a lasat cand ti s-a proorocit sa stii ca domnul a vorbit? sunt curioasa.
    despre implinire am scris la „cina domnului…”.
    mi-am mai adus aminte: mi-a spus cineva ca biserica baptista providenta din oradea are prooroc(i), deci oameni botezati cu duhul sfant, deci acea biserica crede in lucrarea duhului sfant asa cum e ea prezentata in scriptura. daca o fi adevarat…
    personal cunosc baptisti botezati cu duhul sfant care au daruri: vorbire in limbi si talmacire, vedenie sau proorocie. am vazut cu ochii mei cum 2 persoane de la baptisti s-au vindecat pe loc la o rugaciune. dumnezeu este acelasi ieri, azi si in veci. cu credinta noastra e problema.

  9. @R
    Eu nu neg ceea ce spuneţi dumneavoastră, totuşi întreb ca unul care sunt penticostal şi cred în prorocie, care e semnul prin care vom cunoaşte că Dumnezeu a vorbit? Nu o spun nici cu aroganţă nici cu scepticism şi cu interes.

  10. R. zice:

    : ) repet: semnul este implinirea proorociei. nu inteleg de ce nu intelegi.
    daca esti penticostal si crezi in proorocii, presupun ca ti-a fost adresata cel putin o proocie. te-am rugat frumos si mai sus, sa-mi dai un exemplu de semn, ca presupun ca l-ai avut daca tii asa mult de el. : ) sau semne la proorociile din biserica din care faci parte. asa sa ma luminez si eu, ca nu-mi imaginez cum arata semnele astea.

  11. R. zice:

    de ce ne mai spune pavel sa judecam proorociile? nu ca sa vedem si sa stim din partea cui sunt? ca daca ar fi toate cu semn, n-ar mai trebui judecate si nici prooroci mincinosi n-ar mai fi. de-asta intreb: la ce semn(e) te referi?

  12. Nu există un anume semn, dar unul trebuie să existe. A se vedea Moise, Ghedeon, naşterea Mântuitorului şi mai sunt şi alte exemple. Da, am auzit multe prorocii… de acelea vagi şi generale că Dumnezeu ne vrea sfinţi, că ne cheamă la pocăinţă şi altele de genul acesta. Astfel de lucururi pot spune şi eu, deşi nu sunt proroc, ci doar un cunoscător al Cuvântului.

    Da… foarte posibil ca gura Domnului să fi vorbit, iar dumneavoastră să vă fi scăpat semnul.
    Dacă vorbiţi de judecata prorociilor, spuneţi-mi vă rog cum ar trebui să se facă aceasta?

  13. R. zice:

    imi imaginez ca nu exista un semn anume, de-asta am si cerut un exemplu de semn.

    se poate ca pt tine (si altii) sa fie vagi si generale. se poate si sa ai dreptate, iar in acest caz, e cam aiurea daca numai proorocii vagi si generale ai auzit.

    gura domnului a vorbit din moment ce a fost asa. si nu cred c-am scapat semnul. : ))

    fiecare judeca cum poate. tu mai sus ai avut o incercare: vagi si generale. : )

  14. Se pare că vi se par amuzante cuvintele mele. Văd că apăraţi cu patimă prorocia şi pe Dumnezeu ca şi când prorocia sau Dumnezeu ar avea nevoie de apărători. Nu nu au nevoie să se apere, pentrucă se prorocia se apără singură şi Dumnezeu la fel. Ce trebuie să facem noi e să propovăduim şi să trăim.

  15. R. zice:

    si daca mi se par ce? : )
    nu apar nimic, doar ma feresc sa emit judecati cu voce tare. e suficient daca le spun persoanei in cauza si le tin pt mine. plus ca e periculos a emite judecati pe acest teren propice hulei.
    tocmai ca proorocia (din partea domnului) se apara singura, n-are nevoie de semne ca oamenii sa creada. semn ceri tu domnului personal (daca ai nelamuriri).
    stiu ce trebuie sa facem. asta nu inseamna ca dumnezeu nu mai vorbeste prin prooroci sau ca nu mai fac semne si minuni.

  16. @A.Dama
    Mă străduiesc să înţeleg poziţia ta.
    În ce mă priveşte poţi şterge comentarile mele referitoare la subiectul prorociilor, inclusiv pe acesta.
    Silentio stampa, continuă.

  17. A.Dama zice:

    Poziția mea vizavi de ce anume, Corneliu? Vizavi de faptul că un vreau comentarii?

  18. Da. Comentarii pe marginea acelui subiect. Trebuia să fiu ceva mai deştept şi să-mi dau seama de asta. Nu ar fi trebuit să comentez aici pe un alt subiect. Mea culpa

  19. A.Dama zice:

    Corneliu,
    Nu ai de ce să-ți faci procese de conștiință. Adică la astfel de subiecte sensibile, întotdeauna vor ieși vâlvătăi.

    Eu am scris doar că am trăit s-aud și asta. Deci am auzit cu urechile mele. Live… În prorocie, erau precizate țara, orașul și biserica în care se vor întâmpla aceste lucruri. Aici am redat o frază, fiindcă e relevantă.

    Este ceva de mirat la El???

  20. A.Dama zice:

    Cât despre cealaltă lectură, cea cu prizonierul, trebuie să-ți mulțumesc!
    N-am avut asta în gând când am scris, însă chiar mi-a plăcut ce se poate înțelege.
    E un discurs care funcționează… M-ai bucurat!

  21. Nu, la El nu e nimic de mirat, la noi da…nu mă miră că sunt prorocii şi la fraţii baptişti. Îmi place să cred despre mine că sunt parţial ecumenic.
    Aşadar un lucru bun cu prorocia asta. Doamne ajută să fi fost una veritabilă şi ceea ce s-a vestit să fie de la El!

  22. Mă bucur dacă ţi-a plăcut felul în care văd eu lucrurile. Sincer îţi mărturisesc, mi-ar plăcea să fiu contrazis de realitate şi o astfel de alternativă să nu fie posibilă.
    Sărut mâna pentru cuvintele tale frumoase şi sincere

  23. Ştiu, draga mea…creştinismul e o religie a riscului. Când spun ecumenism, nu mă gândesc la o unificare a religiilor sub una dintre ele. Doar cei foarte naivi cred un astfel de lucru. Dar, în lucrurile în care ne asemănăm, ar trebui să mergem împreună, iar în restul… Domnul Dumnezeu să ne lumineze.
    Mulţumesc de salut… Harul şi pacea Domnului nostru Isus Cristos să fie peste tine şi cei dragi ţie!

  24. A.Dama zice:

    Dragă Corneliu,
    Care religie e atât de senină, că nu încape în ea niciun risc, nicio îndoială măcar? 🙂
    Eu zic că ar trebui să fim atât de „ecumenici”, pe cât a fost Isus: a stat de vorbă cu samariteanca și i-a lăsat pe toți să-L asculte: evrei, romani, farisei, vameși, prostituate (ar trebui să fie și astea categorii „religioase”, nu „profesionale”).

Lasă un răspuns

