D(r)e(pt) pildă (5)


Discuția de mai jos are un tâlc. Adânc.

De-aia am ales-o d(r)e(pt) pildă.

Contextul era înainte de plecarea în tabără. Cineva s-a rugat să fie vreme bună, să fie soare… Apoi a venit și imboldul de a se uita pe site-ul cu vremea… Însă s-a răzgândit. O să înțelegeți din replici de ce s-a răzgândit.

Am transcris esențialul, dar puteți arunca o privire și la imagine. 🙂

A. – eu m-am rugat sa fie soare!
si apoi am vrut sa intru pe kappa.ro
dar apoi m-am gandit ca l-as fi tradat pe Domnu
ca asta ar insemna neincredere in El
si n-am intrat!
si nici n-am sa intru

B. – interesant

A. – eu m-am rugat sa fie vreme buna
si vreau sa am credinta ca o sa fie
numa s-am destula
pentru ca TOT ce veti cere cu credinta veti primi!

B. – si daca pun pe blog chestia asta?

A. – (emoticoane) poti.

B. super… am articol pentru azi

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la D(r)e(pt) pildă (5)

  1. Alex zice:

    Interesantă discuţie. Şi încrezătoare persoană! E mare lucru să crezi cu adevărat că TOT ce cerem cu credinţă se va şi împlini. Chiar dacă nu mereu se şi împlineşte întocmai. Datorită puţinei credinţe pe care o avem…

    Binenţeles că mi-am amintit de învăţătura Domnului cu „credinţa ca un grăunte de muştar”. Mult m-am mai gândit la acest cuvânt. Într-o vreme îmi pusesem pe masa de lucru câteva grăunţe de muştar şi mă tot uitam la ele.. cu înţeles…

    Dar de fiecare dată îmi vine în minte şi un alt cuvânt al Domnului, din întâmplarea cu fiii lui Zevedeu care şi-au dorit să-i stea Domnului de-a dreapta şi de-a stânga. Răspunsul Marelui Învăţător: „nu ştiţi ce cereţi”, mă face să mă gândesc la corectitudinea sau validitatea cererilor noastre înaintea Celui de Sus… Oare ştim cu adevărat ce cerem? Mă întreb şi eu…

  2. Florin Iepan zice:

    Eu zic că trebuia să se uite… credința ar trebui să fie la fel de tare indiferent de prognoză… dacă nu te perturbă nimeni în credința ta n-ai de unde să ști cât e de mare… la fel cum nici campionul mondial la box nu-și poate măsura puterea decât înfruntând pe alții, nu-i așa?

  3. A.Dama zice:

    E o întrebare bună, Alex: dacă cerem ceva bun.
    Cel mai adesea ne întrebăm când nu primim.
    Dacă primim și ne dăm seama că am cerut ceva greșit…, nu prea ne vine să ne tragem de urechi. 🙂

  4. A.Dama zice:

    Florine,
    Ca raționament, accept varianta ta.
    Însă alegerea interlocutorului a fost… consecventă. Dacă I-ai dat lui Dumnezeu o problemă care nu depindea de tine – cum e vremea -, atunci lasă-o acolo și fii pe pace. De ce să te întorci să iei problema înapoi? Stai să văd ce zice domnul „Vreme”.

  5. R. zice:

    foarte adanc talcul. ce sa zic?! si a plouat ori ba pana la urma?

    poate pt pamanturile semanate era bine sa ploua atunci, dar pt unii e mai imp sa fie fun in tabara. si-si mai si testeaza ei asa credinta. dreapta pilda! : ))

  6. Florin Iepan zice:

    Da, și eu accept varianta ta 🙂 … și acum, după ce cunoaștem toate variantele, hai să te „duc” cu înțelepciunea un pic mai departe… întrebând: „oare n-ar fi fost mai bine dacă spunea <>?”… 🙂

  7. A.Dama zice:

    R.,
    N-a plouat. 🙂

  8. A.Dama zice:

    Florine,
    Nu știu ce cuvinte ai fi pus între paranteze.
    Înțelepciunea mea are limite. 😉
    Dumnezeu face ce vrea El. Uneori, trage cu urechea la dorințele noastre și ni le împlinește. Nu pe toate. 🙂

  9. Florin Iepan zice:

    Dacă tot n-a intrat tot comentariul anterior pe blog te-aș ruga să-l ștergi… poate nu i-a plăcut cuiva c-am scris „Doamne Dumnezeule, facă-se Voia Ta” 😐

  10. A.Dama zice:

    Dacă ne-ai dat conținutul parantezei, nu mai are rost să le ștergem…
    Sigur că așa ar fi fost cel mai simplu.
    Noi nu ne împăcăm cu Voia întotdeauna… Că suntem oameni. Și atunci încercăm, dăm din coate, facem tot ce putem ca să înduplecăm Voia să facă puțin și din voia noastră. Se poate așa? 🙂

  11. Florin Iepan zice:

    Bineînțeles, se poate orice, inclusiv mutatul munților în mare, nu? … dar poate întrebarea potrivită e: „ar trebui?”… eu, sincer, am descoperit că punând Voia Tatălui mereu pe primul loc, ceea ce primesc ulterior depășește cu mult chiar și umilele mele dorințe ne-exprimate…

    Asta îmi aduce aminte de o veche povestioară, pe care nu o cunosc prea bine, dar în esența ei era vorba despre un om care în umilința sa a început să-I spună într-o zi lui Dumnezeu: „Doamne, eu mereu ți-am tot cerut câte ceva, dar Tu nu mi-ai cerut nimic! Spune-mi Doamne care este dorința (Voia) Ta!”

  12. Th3Lov3OfG0d zice:

    Dumnezeu stie ce avem nevoie.
    In toate taberele in care am fost … a fost soare cand am avut nevoie de soare, iar daca prioritatea trebuia sa cada pe partasie sau lant de rugaciune … am avut parte si de ploaie ca inima nimanui sa nu fie impartita 😀 .
    Ultima experienta faina de genul asta am avut-o in saptamana evanghelizare a copiilor (6-10 iulie), organizata de AMEC : o saptamana inainte a plouat de numa, iar saptamana ce a urmat la fel. In saptamana de evanghelizare soarele se ascundea dupa nori, facandu-ne parte de umbra, iar programul de ploaie era … in timpul noptii 😀 .

  13. A.Dama zice:

    Măi, Florine, și eu mi-am adus aminte de o povestioară. Când mi-a scris R. comentariul, mi-am amintit o întâmplare adevărată, apropo de vreme, și de cum ascultă Dumnezeu rugăciunile. Chiar dacă El știe cel mai bine prognoza meteo.
    În timp ce se lucra la acoperișul unei biserici, s-a întunecat cerul a furtună. Era foarte, foarte nasol momentul pentru furtună, fiindcă erau puse astfel în pericol nu doar lucrările, ci și ce se afla în clădire în acel moment. Cei ce erau pe baricade n-au avut încotro decât să se roage să nu plouă peste biserică. Și au fost ascultați. A plouat peste tot satul, iar deasupra bisericii au strălucit razele soarelui, și ploaia a ocolit-o…

  14. A.Dama zice:

    TheLoveOfGod,
    E bine cum s-a aranjat până la urmă linkul? Că apăreau câteva rânduri linkuite. 😀
    Faină povestea!
    Și eu am fost la o întrunire care ne-a arătat 3 anotimpuri în 3 zile. Am avut soare, ploaie și zăpadă – în această ordine… Că a trebuit să deszăpezim mașinile. Foarte tare a fost. Dar nu știu dacă aș mai vrea să repet experiența.
    Cea mai bună variantă e să plouă noaptea. Și până a doua zi să fie și uscat, gata de explorat terenul. 😉

  15. Florin Iepan zice:

    Știi, mereu m-am mirat când am văzut că omul crede cu tărie că înțelepciunea lui e mai mare decât a lui Dumnezeu… la fel și în cazul povestirii tale oare n-ar fi fost mai bine să se roage: „Doamne Dumnezeule, facă-se Voia Ta!”?… nu de alta, dar dacă cădea vreunul de pe acoperiș și se făcea zob, ori ar fi fost un cutremur după ce terminau toată construcția, te întreb: „ce rost mai avea dacă ploua ori ba?”… dorințele noastre sunt baliverne, fiindcă nu suntem în stare să vedem întregul tablou, dar dacă ne abandonăm în fața Lui, atunci chiar nu mai ai de ce să-ți faci griji de vreme, fiindcă va fi oricum perfect! 😉

  16. A.Dama zice:

    Nici chiar așa, Florine!!! Măcar cât ține de noi să facem. Dacă cerem cu credință, El ne dă. Păi, așa, nu-I cerem nimic și Îi spunem: și-așa faci cum crezi Tu, Doamne, așa că, ai mână liberă!
    Eu ți-am povestit o chestie care s-a întâmplat. Real… Pe lângă asta nu mai poți pune niciun „dacă”. Fiindcă nu poți schimba trecutul. 🙂

  17. Florin Iepan zice:

    Așa o fi?… e păcat să aud că desconsideri atât de mult înțelepciunea lui Dumnezeu cu privire la abandonarea voinței proprii în fața Voinței Lui… oricum, dacă pe viitor o să vezi că cade grindină, roagă-te să se oprească, dar să nu cumva să te abandonezi Voinței Lui, fiindcă (după tine) El nu știe de ce ai tu nevoie.

    ps.tocmai asta e toată sămânța iubirii adevărate: abandonul voinței proprii în fața Voinței Lui.

  18. A.Dama zice:

    Florine, eu citesc în Biblie:

    „Cereți, și veți căpăta!”

    Nu suntem niște păpuși trase de sforile abandonării în marea Voință. Sigur că sunt 100% de acord că Voia Lui suverană se împlinește. Asta nu înseamnă că noi reducem acțiunea la zero barat și așteptăm să se întâmple Voia.

    A te ascunde în Cristos nu înseamnă a abandona acțiunea.

    Puteam spune același lucru și mai frumos. 🙂

  19. Florin Iepan zice:

    Dacă ți se face foame e normal să-ţi dorești să mănânci, dar hai să nu confundăm necesitățile noastre zilnice cu dorințele mai mult sau mai puțin absurde (precum schimbarea vremii)… una e să trebuiască să mănânci de foame și alta este să mănânci de poftă, fiindcă una vine din înțelepciunea divină care ne-a făcut așa cum suntem, iar alta provine din dorința unui egoism exacerbat care nu cunoaște cumpătarea și iubirea de Dumnezeu… dar după cum spuneam de atâtea ori, unde este egoism (dorințe proprii care n-au legătură cu necesitățile) nu poate fi iubire adevărată (care este de fapt dăruire)… unde nu este iubire nu este nici înțelepciune (Voia Tatălui), iar unde nu este înțelepciune este multă nefericire.

    Nu zice nimeni să nu ai dorințe, dar câți au dorința de nestăvilit de a avea o inimă curată și pură, câți își doresc neprihănirea, câți sunt însetați după dreptate și adevăr?… și mai important, câți se roagă clipă de clipă pentru a obține toate astea?… vezi, aici e diferența imensă între înțelepciunea venită din iubirea ade ădevărată și logica egoismului uman… iubirea îți dă înțelepciunea de a te ruga pentru cele nemuritoare, pe când egoismul în logica sa te face să-ți dorești cele trecătoare… iubirea te face să te rogi pentru pâinea cea de toate zilele, pe când egoismul te face să te rogi pentru vreme, ca să nu se strice recolta! Asta este diferența între rugăciunea „Tatăl Nostru” și rugăciunile de schimbare a vremii!

  20. A.Dama zice:

    Da, Florin, trebuie să ajungem la o statură la care să-I cerem lui Dumnezeu Voia Lui, conștienți fiind că s-ar putea să nu ne placă ce alege El. La două lucruri m-am gândit citindu-te. Isus era față în față cu un orb, și totuși îl întreabă: ce vrei să-ți fac? Azi am zice că-i prea dură scena. Era evidentă nevoia… Orbul își numește acea nevoie, chiar dacă era, să zicem, o nevoie firească, egoistă.
    Eu înțeleg că pe tine te deranjează cel mai mult subiectul rugăciunii, legat de vreme, de aceea nici n-ar avea rost să-ți spun că era o tabără creștină, unde urmau să aibă loc niște activități speciale etc., cu bătaie lungă în plan spiritual… Însă mă gândesc la altceva. Copiii, când sunt mici, sunt hrăniți cu lapte… Dacă-I ceri lui Dumnezeu să fie vreme frumoasă pentru tabără, pentru că te căsătorești, și vrei să fie o zi numai bună pentru poze în aer liber, chiar dacă sunt dorințe firești, oare Se împiedică El în aceste dorințe? Ne hrănește cu lapte mai întâi, apoi ne trece la „friptură”. 🙂

  21. Florin Iepan zice:

    Eu ți-am explicat cât se poate de frumos diferența între ceea ce e și ceea ce nu e necesitate… nunta poate fi o necesitate, dar nu și vremea… uniunea în fața lui Dumnezeu este un lucru făcut pe veci, pozele însă nu…

    O să-ţi reproduc un citat care e, zic eu, cuprinzător: „Iată ceea ce trebuie să facă cel care doreşte să Mă urmeze: el trebuie să moară faţă de lucrurile materiale şi profesionale, să nu se mai preocupe de viaţa sa materială, altfel el nu va putea intra în Împărăţia Mea. Căci, cel care pune mâna la plug, dar întoarce ochii în altă parte şi nu priveşte în faţă, nu este făcut pentru Împărăţia lui Dumnezeu.”

    ps: chiar crezi că întâmplător a spus cine-a spus „Iubește și fă ce vrei”?… sper din tot sufletul ca într-o zi să poți face și tu diferența! 😉

  22. Th3Lov3OfG0d zice:

    @A.Dama … multumesc de „cosmetizarea” comentariului. Ai facut mai mult decat ma asteptam :D.

    @Florin, ce intelegi din versetul Matei 6:8 – „Tatăl vostru ştie de ce aveţi trebuinţă, mai înainte ca să-I cereţi voi.” ? Oare nu are logica ca acele lucruri de care ai NEVOIE (nu mofturi) sa le ceri cu credinta, in rugaciune, Tatalui ?
    Sa nu-mi spui ca niciodata in viata ta nu ai fost in situatia in care SA AI NEVOIE de vreme buna pentru o anumita activitate … Cum crezi ca am fi facut noi evanghelizare cu copiii in aer liber in 35 locatii din judetul Sibiu daca in saptamana respectiva ar fi plouat ? Cand mergi intr-o tabara ai ceva planuri, ai niste obiective pe care Domnul ti le-a pus in minte si in inima … nu au rasarit peste noapte dintr-un creier prea cretiv. Si uneori … pentru implinirea acelor planuri e nevoie de vreme buna … nu te rogi pentru asta?
    Rugaciunile noastre nu trebuie sa fie super spirituale, ci trebuie sa aiba legatura cu starea/locul/nevoile reale si prezente in viata noastra. Zilele trecute am citit in NouaTraducereRomaneasca un verset –> Iov5:8 “În ce mă priveşte, eu ÎL VOI CĂUTA PE DUMNEZEU şi lui Dumnezeu Îi voi spune STAREA MEA.”
    Mi se pare normal sa împlinim versetul asta …

  23. Florin Iepan zice:

    Ați spus, dar n-ați înțeles… „lucruri de care ai NEVOIE (nu mofturi)”… da, aveți dreptate, dar dacă nu știți să faceți diferența între nevoie (care vine din înțelepciunea iubirii) și moft (care este oglindirea dorintelor proprii) atunci ne zbatem degeaba… și dacă chiar credeți cu tărie că vremea este o necesitate (și nu o dorință egoistă) atunci vă compătimesc sincer fiindcă nu puteţi distinge diferenţa între înțelepciune și logică. Da, mă puteți contrazice cu fel de fel de citate pe care le-ați asimilat cu mintea, dar dacă nu veți privi lucrurile cu inima plină de iubire, atunci postările sunt doar un moft și ne pierdem vremea crezând că sunt necesare.

    ps: vremea n-o să fie niciodată printre necesitățile omului, oricât de mult am vrea să credem contrariul 😉

  24. Th3Lov3OfG0d zice:

    Ne învârtim în cerc şi începe să ne placă. Probabil aşa s-a inventat dansul :))
    Nu-mi rămâne decât să-ţi urez ZILE SENINE, ba nu … că nu avem nevoie de cer senin, deci … Domnul să-ţi dea ZILE !!!

  25. Florin Iepan zice:

    corect, mai bine dansăm! 🙂

  26. A.Dama zice:

    Florin,
    Putem avea păreri diferite, da? În Biblie, există și relatări ale unor momente în care a fost schimbată vremea. Sigur că la nivel de semnificație, acele schimbări ale vremii – cerute de oameni -, depășesc cu mult „mofturile”, cum le numești tu.
    Dumnezeu nu Se așază împotriva omului și a tuturor dorințelor lui, că așa s-ar înțelege din cele scrise de tine. Dar vii cu citate pe care nu vreau să le comentez, de-aia am și tăcut. Nu am nicio intenție să-ți schimb părerile. Ține de ele! Chestiunea aceea cu „lucrurile materiale și profesionale” e discutabilă. Nu știu câți ai văzut tu care să plece în lume – unde îi trimite Duhul – și să vestească Împărăția.
    Compătimirile de care vorbești pot fi reciproce, dar nu asta-i ideea, nu-i așa? E creștinește să spui „te compătimesc că numai atâta poți”? Pentru tine, o fi fără sens subiectul acestui articol. Atâta bai pe lumea asta!…
    Dar nu-mi arde de dans.

  27. Florin Iepan zice:

    N-am spus niciodată că Dumnezeu s-ar așeza împotriva omului… una e să aleagă omul voia lui proprie și alta e să facă Voia Tatălui tot pentru că e alegerea lui, dar întotdeauna Dumnezeu respectă dorința omului (nu am zis că e interzis să schimbi vremea, ci doar că nu e înțelept)… să mori față de un lucru nu înseamnă în mod obligatoriu să nu-l faci sau să nu-l ai, ci să nu te atașezi de el… și da, am greșit cu compătimirea, îmi cer iertare și promit că pe viitor o să am mai multă grijă… în fapt, eu am vrut demult să renunț la a mai posta la acest articol tocmai pentru că, atunci când e evident că nimeni nu vrea să-și schimbe opinia, e mai înțelept să nu întreții în continuare discuția… dar nici nu e frumos să „pleci” fără să răspunzi.

    ps: îmi cer încă odată iertare!

  28. A.Dama zice:

    Florin,
    Dacă se întâmplă, totuși, că omul a cerut să fie soare, fiindcă are loc o întâlnire în aer liber, la care se vestește Cuvântul… și Dumnezeu lasă să fie soare, asta înseamnă că Dumnezeu a trecut peste voia Lui, ca să țină cont de dorința omului?
    Sau înseamnă că Dumnezeu oricum plănuise să fie soare, așa că rugăciunea omului n-a schimbat nimic? Omul se autoiluzionează că a fost ascultat.
    În acest moment, nici nu știu dacă trebuia să-ți ceri iertare. Și dacă nu trebuia pe ici, pe colo să fi făcut același lucru…

  29. Florin Iepan zice:

    Eu cred că știi și tu răspunsul la întrebare… și nu, n-ai greșit cu nimic față de mine, e cam greu să faci asta din moment ce eu nu am așteptări de la tine.

  30. A.Dama zice:

    Florine,
    Ar trebui să mă liniștească faptul că n-ai așteptări?
    Dacă zic să răscumperi vremea? Ceea ce vei putea face în altă parte, unde ai așteptări… 🙂

  31. Florin Iepan zice:

    E alegerea ta dacă vrei ori ba să te liniștească faptul că nu am așteptări de la tine (e liberul tău arbitru)… iar singurul loc în care am așteptări sunt eu însumi.

  32. A.Dama zice:

    Brrr, Florine!
    Cuvinte mari!
    Eu însumi… 😉

Lasă un răspuns

