Arde fabrica de insecte!


Notă: Acest mesaj este doar pentru cei cărora NU le plac insectele!

1. Insectele se grăbesc să înconjoare sămânța, să o sufoce și să o mănânce când este aruncată în pământ:

Matei 13:22  Sămânţa căzută între spini, este cel ce aude Cuvântul; dar îngrijorările veacului acestuia şi înșelăciunea bogăţiilor îneacă acest Cuvânt, şi ajunge neroditor.

2. Insectele funcționează în colectivitate, manifestă instinct gregar și inteligență colectivă:

Matei 6:31  Nu vă îngrijoraţi, deci, zicând: „Ce vom mânca?” Sau: „Ce vom bea?” Sau: „Cu ce ne vom îmbrăca?”
Matei 6:28  Şi de ce vă îngrijorați de îmbrăcăminte? Uitaţi-vă cu băgare de seamă cum cresc crinii de pe câmp: ei nici nu torc, nici nu țes;

3. Insectele îți dau de lucru suplimentar, fiindcă îți ocupă timpul, mintea, inima, privirea și nu te mai poți concentra la ceea ce contează în adevăr:

Luca 21:34  Luaţi seama la voi înșivă, ca nu cumva să vi se îngreuieze inimile cu îmbuibare de mâncare şi băutură, şi cu îngrijorările vieţii acesteia, şi astfel ziua aceea să vină fără veste asupra voastră.

Luca 2:48  Când L-au văzut părinţii Lui, au rămas înmărmuriți; şi mama Lui I-a zis: „Fiule, pentru ce Te-ai purtat aşa cu noi? Iată că tatăl Tău şi eu Te-am căutat cu îngrijorare.”

4. Insectele împiedică vizibilitatea, mai ales când sunt atât de multe, că nu se mai vede terenul de ele.

Matei 6:34  Nu vă îngrijoraţi, deci, de ziua de mâine; căci ziua de mâine se va îngrijora de ea însăşi. Ajunge zilei necazul ei.

Isaia 41:10  nu te teme, căci Eu sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îți vin în ajutor. Eu te sprijinesc cu dreapta Mea biruitoare!

5. Cum să scapi de insecte? Cum să dai foc la fabrica de insecte?

1 Petru 5:7  Şi aruncaţi asupra Lui TOATE îngrijorările voastre, căci El însuşi îngrijeşte de voi.

Filipeni 4:6  Nu vă îngrijoraţi de nimic; ci în orice lucru, aduceţi cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri, cu mulțumiri.

.

Foto.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De gândit și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Arde fabrica de insecte!

  1. Florin Iepan zice:

    Fluturii sunt tot insecte, nu?… chiar azi am fost un pic „la țară” și văzând mai mulți fluturi am exclamat celui de lângă mine: „deci voi ați furat fluturii din oraș!” 🙂 … asta nu mă face vinovat de asociere sau apartenență la insecte, nu-i așa? 😉

  2. A.Dama zice:

    Florine,
    Fluturii sunt insecte. Am zis că postarea asta nu-i pentru cei cărora le plac insectele…
    Fluturii, chiar dacă sunt frumoși, dacă ne împiedică vizibilitatea, și nu mai avem orizontul limpede, ne fac rău…
    Și mai există fluturi de noapte.:D

  3. cella zice:

    A. Dama dupa doua saptamani in care m-au mancat insectele (si la propriu si la figurat), le-as da foc la toate.
    In perioada asta a trebuit sa imi ard si eu cateva stoluri, sa fiu intepata bine ca sa realizez ca Domnul ma vrea intepata ca sa realizez ce vrea El …
    Am revenit cu dor de El, cu dor de a sta de vorba cu El mai mult, de a vedea semnele de dragoste dincolo de insecte, dincolo de cuvinte, intepaturi, urlete si durere …

  4. @ Cum să scapi de insecte?

    Ioan Botezătorul le mînca, A. Dama. E adevărat, nu pe toate, doar lăcustele. 🙂

  5. A.Dama zice:

    Cella,
    Bine că ai scăpat de ele! Acum să nu urmeze invazia insectelor metaforice!
    Am apucat să mă uit la răstimpuri peste ce-ați făcut acolo! Ai fost drăguță că ai făcut o dare de seamă! Din păcate, nu mai pot intra pe blogspot. Nu știu cât va dura, iar în reader nu este deschis feed-ul pentru întregul articol de la tine, așa că… mă rog pentru binecuvântări înmulțite!…
    Cu drag.

  6. A.Dama zice:

    Răsvane,
    Mânca-le-aș toate îngrijorările astea! Ce festin! 😀

  7. mitica zice:

    Notă: Acest mesaj este doar pentru cei cărora NU le plac insectele!


    – imi plac foarte putine insecte.
    – [incerc sa explic si de ce…]

    Furnicile, albinele si o insecta mica, draguta de culoare rosie cu pete negre –mamaruta. In vremea copilariei o protejam si aveam si niste versuri pe care le spuneam in timp ce ea se plimba pe mana inainte de a-si lua zborul.
    Furnicile?
    Imi plac si nu imi plac .
    Imi plac
    -pentru ca sunt mentionate in Biblie – la ele ne trimit cuvintele lui Solomon , inspirat de Duhul Sfant :

    ,,Du-te la furnică, leneşule; uită-te cu băgare de seamă la căile ei, şi înţelepţeşte-te!
    Ea n’are nici căpetenie, nici priveghetor, nici stăpîn;
    totuş îşi pregăteşte hrana vara, şi strînge de ale mîncării în timpul secerişului.’’

    Nu imi plac atunci cand le vad in bucatarie sau in camara …
    [sa fie oare un semnal -am …lenevit?]
    Albinele imi plac pentru mierea lor, pentru ,,lucrarea” pe care o fac [polenizare]
    ..si pentru ca sunt impreuna alaturi de furnici intr-o cantare.
    ,,Albina si furnica vezi ce mult au de lucrat’’
    Nu-mi plac intepaturile …desi se spune ca una, din cand in cand este ,,medicament’’

    O povestire [legenda ] draguta in legatura cu felul in care a inteles David ce rost au unele vietati mici create de Dumnezeu – Paianjenul care s-a ,,suparat” asa de tare pe el cand a intrat in pestera ca s-a apucat de lucru si ..pana sa vina Saul cu ostasii lui a refacut panza.
    Si Paianjenul este amintit printre vietatile mici.

    ,,păianjenul îl poţi prinde cu mînile, şi se găseşte totuşi în casele împăraţilor “

    …Inca mai am nedumeriri cu privire la data de cand avem unele insecte care –chiar ca nu-mi plac !!!—o fi rezultatul neascultarii lui Adam impreuna cu spinii si palamida.

    … interesanta paralela insecte –ingrijorari.

    [ ingrijorarile si interpretarea data de Domnul in pilda semanatorului.

    ,,altă parte a căzut în mijlocul spinilor: spinii au crescut împreună cu ea şi au înecat-o.’’

    ….îngrijorările veacului acestuia şi înşelăciunea bogăţiilor îneacă acest Cuvânt, şi ajunge neroditor.
    .
    –Sămînţa, care a căzut între spini, închipuieşte pe aceia cari, după ce au auzit Cuvîntul, îşi văd de drum, şi-l lasă să fie înăbuşit de grijile, bogăţiile şi plăcerile vieţii acesteia, şi n-aduc rod care să ajungă la coacere.]

    Celelalte multe insecte nu-mi plac –dupa cum nici ingrijorarile nu-mi plac.

    [asa ca … sunt de acord. Sa le arda focul …de ingrijorari cand vin.]

  8. A.Dama zice:

    Mitică,
    Dar știu că ai avut răbdare să cauți versetele cu insecte! 🙂 Mulțumiri pentru colaborare!
    Mă bucur și că ai înțeles sensul figurat al cuvântului „insectă”…
    Mie-mi plac mămăruțele, dar le privesc de la distanță… Și fluturii care zboară.
    „Teoretic”, îmi plac și greierii. Practic, a ieșit urât când s-a rătăcit unul în casă… A sfârșit sub o doză suficientă de insecticid.:D

  9. mitica zice:

    ,,ai avut răbdare să cauți versetele cu insecte!”

    …cu ,,avantajele” pe care le avem azi la indemana nu-i deloc greu .
    Era cat pe ce sa spun ceva si despre …insectele din Egipt
    -adevarata,, arma biologica.”
    Cand sunt trimise de Dumnezeu …de unde atata FOC sa le starpesti …
    [s-ar punea sa fie iarasi … pe langa subiect …multumesc ca ai rabdare si cu cei -ca mine.]

  10. A.Dama zice:

    Cu tine nu trebuie să am răbdare, Mitică!
    Sau: încă nu mi-ai pus răbdarea la încercare!:)

  11. rodica botan zice:

    Sint napadita de insecte chiar acuma…dar mi-am amintit ce mi-ai spus nu de mult despre multumire…Ai avut atita dreptate. Ma straduiesc sa aplic…

  12. A.Dama zice:

    Rodica,
    Venim și noi cu rezervele de fumigene pe care le avem. Venim cu credință! 🙂

  13. antiinsecte zice:

    foarte interesant post-ul, pot spune cu mana pe inima ca nu iubesc insectele deloc. spor la post-uri de acest gen

Lasă un răspuns

