Parabola că(n)ii


De-o vreme, cafeaua e și mai bună! N-am schimbat nici marca, nici rețeta. Tot meritul îi revine cănii. Am o cană de care aș vrea să am și în cer, când îmi voi lua acolo micul dejun.

Cana asta mi-a ținut o predică. Oricât de insolit pare, e purul adevăr.

Iată ce frumoasă e cana vorbitoare:

Stă cuminte pe raft, dar „se bucură” nespus când Stăpânul o folosește. Deși pare ca toate celelalte, personalitatea ei iese în evidență când se toarnă în ea ceva cald.

Căldura degajată de lichidul dinăuntru o face să se schimbe în exterior. Înfățișarea i se luminează. Cam așa:

Cam așa cum suntem noi pe jumătate umpluți de căldura Duhului. Ne schimbăm înfățișarea. Cei din jur văd ceva diferit. Poate chiar se apropie cu mirare sau șoptesc pe la colțuri.

Dacă lichidul cald este turnat până la umplere, întreaga înfățișare a cănii se schimbă. Nu mai seamănă deloc cu ceea ce era la început, când era rece, fără culoare, fără personalitate.

Condiția ca înfățișarea cănii să se schimbe e să fie plină de ceva cald… Ori să stea deasupra focului. A unei surse de căldură. Însă lumina e diferită când căldura vine din exterior, față de când vine din interior.

Una e să te lumineze Duhul dinăuntru, alta e să te albești ca prin foc… … … … … … … … … …

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De gândit și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Parabola că(n)ii

  1. Mitruţ zice:

    Ce ţi-e şi cu cănile astea! 🙂
    Şi eu am una, primită cadou. Şi am fost şi eu înclinat spre asemenea meditaţii, numai că nu mă pot opri să nu fac un comentariu puţin ironic.
    Puteai folosi un alt lichid, ca toată lumea să fie mulţumită, de exemplu laptele. :))

    PS Nu sunt anti-cafea!

  2. cella zice:

    vreau si eu o cafeaaaaaaa!!! mai ai? ;))

  3. A.Dama zice:

    Mitruț,
    Ce bai ai tu cu cafeaua? În fond, am pus în cană apă fierbinte. Cel puțin la poză. 🙂
    Cred că îți face bine tabăra! Taberi cu chestii de-astea… ironice.

  4. A.Dama zice:

    Cella dragă,
    Este, este cafea. Și agent termic.:P
    Să aveți o misiune plină de amintiri faine!

  5. Chiar că nu am nimic cu ea. Chiar mi-e simpatică.
    E adevărat că am vrut să renunţ la ea. De fapt am şi renunţat, dar am revenit după o mustrare din partea medicului. Acum o iau ca medicament.
    Ironia mea era legată de nişte dispute în lumea virtuală şi nu numai, dispute ce spiritualizau culoarea ei neagră. 🙂

  6. A.Dama zice:

    Oh-oh-oh, nu m-am prins!
    Cred că exact laptele nebăut din cana asta îi baiul.:)
    Deci tot ce-i negru e de rău? Pale mie lău atunci de toți oamenii cu ochii negli. Si pălu neglu.

    Tu ai scăpat! 😀

  7. Noncelaura zice:

    Interesant… Unde se gasesc cupe din astea?

  8. Julian zice:

    Ce ti-e si cu cafeaua asta! A.Dama, pe la voi are culoarea apei? Sau cana este „divina”? Pe la noi in nord-vestul indepartat este …de rau ca este neagra(inca)! Si inca o intrebare, ca sa fie fara „sot”: unde sa gasesc si eu una?

  9. A.Dama zice:

    Noncelaura,
    Bine-ai venit!
    Cred că se găsesc la magazinele de suveniruri. Cei de acolo pot da informații despre personalizarea lor. N-am avut două căni, că ieșeau mai bine imaginile.:D
    Oricum, asta e cea mai frumoasă, că e cu maci și cu verset din Biblie.
    Am căutat, de curiozitate, pe net. Am dat peste site-uri de genul:

    http://www.cadouri-funny.eu/cana_termosensibila_neagra_personalizata/723.htm

    http://www.bizoo.ro/produse/cana-termosensibila/start-0/10/

  10. A.Dama zice:

    Julian,
    La câte se inventează azi, să ne mai mirăm de cafeaua incoloră? 🙂
    Totuși, indiferent de culoarea lichidului care se toarnă înăuntru, cana tot se luminează la față. Numai să-i fie cald!… Oh, încă o chestie. Dacă lichidul e „căldicel”, nu funcționează. Acuma îmi dau seama că se leagă și de versetul din Apocalipsa.

    Trebuie să fie în clocot, ca să aibă loc „schimbarea la față”!

    Pentru ultima întrebare, uită-te la comentariul către Laura!

  11. Noncelaura zice:

    Oooo, va multumesc muuuult! De-abia astept sa-mi primesc si eu predica!

  12. A.Dama zice:

    Laura,
    Merge și tu-tu-zeaua? Vous-vous-zeaua le-o lăsăm altora.:)
    Deci tu de-aia ai cerut detalii, să se prindă (alt)cineva cum poate să-ți facă un cadou de-ăsta vorbitor?
    😛

  13. Noncelaura zice:

    Unora nu le e dat sa „se prinda” si pace!Cel putin nu din mesaje romanesti, sa fi fost in greceste mai aveam o speranta.Ma cadorisesc si singura si sper sa nu ma simt handicapata din pricina asta 🙂

    • A.Dama zice:

      A-a-ah! Se prind și nu se mai des-prind?
      Laura, numai dacă vorbesc în alte limbi sunt șanse să nimeresc greaca. 🙂
      Să nu zici defel chestiunea cu handicapuri! Nu-i grav când avem câte-o toană de-asta măruntă… și ne autocadorisim!

  14. Alex zice:

    Faină cană ai, A.Dama! Frumos mesaj apare pe ea atunci când e cuprinsă de …căldură! Mai ales …sufletească.

    Şi mie îmi plac cănile. Am strâns destule. De mai bine de 5 ani beau cafeaua din aceeaşi ….cană de tablă, chiar dacă scrie pe ea Zepter (tot tablă e! :D) ). Dar e o amintire plăcută care o însoţeşte.

  15. A.Dama zice:

    Alex,
    Eu n-am reușit performanța să beau 5 ani din aceeași cană. Hm. Oricât de conservatoare aș fi, văd că alții sunt și mai și.:)
    Încearcă și tu una de-asta termosensibilă! Să vedem cât te ține! 😛

  16. Adi zice:

    Eu beau din pahar de plastic:)
    M-am spart de ras cand am citit in avion ca pun vinul in sticla de plastic in loc de sticla de sticla… ca sa fie greutatea mai mica, ca sa consume mai putin combustibil avionul!

  17. A.Dama zice:

    Adi,
    Sticlă de sticlă și sticlă de plastic? Chiar sună amuzant!
    Nu știam că există atât de mare legătură între greutatea sticlei adevărate și combustibilul avionului. Ce-ar fi să facă o medie a greutății pasagerilor și în funcție de asta să-i lase să urce… Eh.
    Deci îți place cafeaua rece?

  18. Adi zice:

    Desigur… sticla desemneaza odata recipientul, altadata materialul din care e facut… bidon daca vrei, dar atunci chiar suna stupid:)
    Deoarece „bidonul” respectiv are 185 ml, iar bidonul uzual e ori cel de 2 litri de bere, ori de 5 litri de apa plata 🙂
    Am 128 kg!!!
    Imi place cafeaua cu mult lapte… adica pun deliberat mult lapte, printre altele… ca sa se raceasca! Altele fiind ca e laptele bun:) Exclus zahar.

  19. Adi zice:

    Da… masa mea proprie… nu am 128 kg de cafea sau de vin 🙂
    vin la flacon…
    Adevarul e ca si conteaza forma… sticla e universal asociat cu forma… era sticla de lapte, sticla de coca-cola, de bere, de vin, sticla de apa minerala… aveau toate aproximativ aceeasi forma si erau toate din sticla. Apoi, cand au bagat plastic, aveau aceeasi forma… din ratiuni de marketing…
    N-am zis pahar de unica folosinta? 🙂 Ma interesa mai tare topciul despre religie!!

  20. Pingback: La un pahar… | lumea adam(a)ică

  21. Pingback: Sâmburi (46) | Convieţuire

  22. Pingback: (in)dependenta | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

