Întrebare legitimă


– Mami, în ceruri voi fi în aceeași locuință cu tine?

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Întrebare legitimă

  1. A. Dama, mai adaugă vreo 50 de ani, pune-i barbă copilului şi dă-i un răspuns. E dureros de actual.

  2. A.Dama zice:

    Răsvane,

    M-a blocat faza. Am zis că o pun pe blog, poate primesc răspunsuri de la comentatori.

    Era un dialog în care mama povestea ce frumoasă locuință va avea în ceruri. Reacția copilului a fost firească… Dar nu știu ce-aș fi răspuns.

  3. rodica botan zice:

    Inainte de a muri intr-o dimineata, Buna mea era tare vesela… si mi-a zis sa ma asez linga ea pe pat sa-mi povesteasca, ca a avut un vis. Si m-am asezat si a inceput sa-mi povesteasca cu un entuziasm pe care nu-l mai avusese de tare multa vreme din cauza bolii. Ochii ii luceau de o bucurie interioara pe care o cunoscusem doar in zilele cind ne pregateam sa venim in America si ea era motorul si combustibilul familiei.
    Si mi-a povestit ca eram intr-o casa uriasa… cu niste „feresti” uriase… si niste perdele ce nu mai vazuse ea pina atunci. Si era o mobila si niste asternuturi de pat nemaipomenit de frumoase pe care ea zicea ca le tot pipaia si le tot admira. Acuma daca ai fi stiut viata ei, ai fi inteles interesul pentru lenjeria de pat si perdelele. Ea in tinerete facuse Academia de croitorie la Bucuresti si toata viata ei a brodat si a facut „cipca”…a facut perdele. Cosul ei cu ultima perdea neterminata troneaza si astazi dupa 12 ani in camera mea de zi…

    Si spunea ea ca a venit cineva cu o motocicleta sa ne aduca vestea ca vine Domnul Isus si noi toti rinduiam pe-acolo. Si buna imi spunea… „Rodica… noi doua eram in aceeasi camera…noi eram impreuna. Si ceilalti erau pe-acolo, dar noi doua eram impreuna.”

    Acuma nu stiu eu de ce…dar visul ei mi-a dat si atunci si acuma atita mingaiere. M-am gindit ca Biblia spune ca „ce veti lega pe pamint va fi legat si in ceruri”… si tare as vrea sa cred ca legaturile de dragoste, oridecare natura ar fi ele… prietenie sau familie, ramin pe veci… dragostea este vesnica – si ea n-ar exista daca nu ar exista cei care se iubesc…

    Poate asta ar putea fi un raspuns la intrebarea acelui copil… poate daca o va iubi intotdeauna pe mama, dragostea care este vesnica se va transfera dincolo?!

  4. mitica zice:

    „pentru ca atunci cînd veţi muri, să vă primească în corturile vecinice.”

    …am scos din context unul dintre adevarurile pe care ni le-a lasat Mantuitorul.

    Ochii spun ceva despre personalitate.
    La etapa in care inca nu ai invatat sa trisezi, cuvintele izvorasc din sinceritatea inimii.
    Intrebarea ar putea fi inteleasa mai bine daca am sti mai multe despre …mama.
    [Este ea prea exigenta in ce priveste ordinea lucrurilor din camera?… parca esti inclinat sa vrei singuratatea.]
    Copiilor, in general, nu le place singuratatea .
    Mai degraba oamenilor mari [i-as include aici si pe adolescenti].

    Eu cred ca aest copil chiar isi doreste sa fie cu mama.
    Si vreau sa subliniez intelepciunea cu care mama incearca sa starneasca in inima copilului interesul pentru CER.

  5. A.Dama zice:

    Rodica,
    Nu-mi imaginez cum ar putea fi fără dragoste o Împărăție peste care domnește chiar Dragostea. 🙂
    De multe ori m-am întrebat dacă ne vom recunoaște acolo, dar sunt întrebări la care nu putem avea răspuns. Credem că ne vom recunoaște părinții, soții, copiii, familiile…
    După o vreme, am renunțat să mai vreau răspunsurile, bătând cu pumnii strânși la porțile înțelegerii…

  6. A.Dama zice:

    Mitică,
    Tu mereu sapi mai departe. 🙂
    Mama era credincioasă. Povestea că mulțumește încă de pe pământ pentru frumoasa locuință pe care Tata i-a pregătit-o în ceruri. Copilul a vrut imediat să știe dacă va ajunge în aceeași locuință frumoasă. 🙂

  7. R. zice:

    de ce sunt mai multe locuinte in ceruri?

  8. A.Dama zice:

    R.,
    Pentru că așa a ales El.
    Țin minte că la o înmormântare la care am participat, cel ce a luat cuvântul a spus că s-a rugat să-i spună Domnul ce înseamnă că „în casa Tatălui Meu sunt multe lăcașuri”, iar răspunsul pe care l-a primit a fost că noi suntem templul Duhului Sfânt și vor fi mulți cei ce vor ajunge în slavă… Multe „lăcașuri”… preschimbate.

  9. R. zice:

    nu m-am gandit la interpretarea asta a versetului. e un raspuns bun.

  10. A.Dama zice:

    R.,
    Și mie mi-a plăcut.

Lasă un răspuns

