O poveste de la noi…


Din categoria: primite și date mai departe. Mulțumiri adamaice expeditorului!

Orice asemănare cu realitatea e… intenționată.

Într-o dimineață, stăpânitorul unei cetăți fu trezit de niște strigăte care se auzeau din piață: „Hai la mere! Mere dulci cum n-ați mai gustat!”. Ridicându-se indispus din pat și privind pe fereastră, văzu un târgoveț ce vindea, într-adevăr, mere, înconjurat de o mulțime de mușterii.

„Trebuie să fie tare bune merele alea”, își spuse mai-marele cetății și, făcându-i-se poftă, îl chemă pe primul său sfetnic și îi porunci:

„Ia cinci galbeni și mergi în piață să cumperi mere de la târgovețul acela”.

Primul sfetnic îl chemă pe paharnic și îi spuse:

„Uite patru galbeni, du-te și cumpără mere”.

Paharnicul i se adresă, la rândul său, stolnicului:

„Poftim trei galbeni, de care să cumperi mere de la târgovețul acela”.

Stolnicul îl chemă pe primul străjer, îi dădu doi galbeni și îl trimise în piață.

Acesta dădu un galben unui străjer din subordine, iar acela se duse la târgoveț și îl luă la rost:

„Hei, ce tot strigi așa? Ai tulburat somnul mai-marelui cetății, iar drept pedeapsă mi-a poruncit să-ți confisc căruța asta cu mere”.

Zis și făcut. Întors la șeful său, străjerul se lăudă: „Am făcut un târg nemaipomenit. Cu un galben, am cumpărat o jumătate din căruța cu mere a târgovețului”.

Primul străjer merse la stolnic: „M-am târguit și, cu cei doi galbeni pe care mi i-ai dat, am reușit să cumpăr un sac cu mere!”.

Stolnicul, repede, la paharnic: „Cu trei galbeni am luat o tolbă întreagă cu mere”.

Paharnicul dosi jumătate din cantitate și apoi merse la primul sfetnic: „Iată, cei patru galbeni mi-au ajuns doar pentru o jumătate de tolbă cu mere”.

Iar primul sfetnic se înfățișă dinaintea stăpânitorului cetății și glăsui: „Măria ta, iată, am îndeplinit porunca. Numai că de acei cinci galbeni n-am reușit să târguiesc decât cinci mere”.

Mai-marele cetății mușcă dintr-un măr și cugetă: „Hmmm… Cinci mere pentru cinci galbeni… scump, foarte scump! Și, cu toate astea, târgovețul acela avea o mulțime de cumpărători. Înseamnă că lumea o duce bine, are bani. Ia să măresc eu birurile!”

Foto.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la O poveste de la noi…

  1. cella zice:

    Si pe mine m-a distrat povestea asta. ;))
    Ce faci, A.Dama? Pe unde esti? A venit vacanta!!!!…

  2. calatorru zice:

    furt si biruri 🙂 aaa, nu trebuia sa zambesc ! 😦

  3. A.Dama zice:

    Cella,
    Azi… pe la coafor. 😀
    În vacanță, muncim pe coate și pe brânci. 🙂

  4. A.Dama zice:

    Călătorrule,
    Dacă nu zâmbești, dau cinci galbeni la primul sfetnic să te aresteze. 😀

  5. Pingback: Fire man | Raza mea de soare

  6. Alex zice:

    A.Dama, cred ca ai vrut sa ne pui aici o mica „ghicitoare”. Dar noi ne-am prins imediat: e vorba de „Românica” noastra draga! Probabil ca povestea are si o continuare prin care „conducatorul” taie si 25% din simbriile supusilor sai! 😦 Sa nu manance prea multe mere, desigur!

  7. gabi zice:

    Ar trebui sa-mi vina ceva cu talc in minte.

    Deci, la capetele arcului de cerc sunt oameni cinstiti/creduli
    😉
    O zi placuta in continuare, draga mea 🙂

  8. Bibliotecaru zice:


    Mi-e foame de-un măr!

  9. A.Dama zice:

    Alex,
    Ești foarte legat de ce se întâmplă în învățământ. Cum altfel? 🙂

  10. A.Dama zice:

    Gabi,
    Deci, cei care citesc sunt neputincioși. Așa merg lucrurile, dar nu ne putem împotrivi curentului. 🙂
    O seară de vis și o săptămână binecuvântată și ție! 🙂

  11. A.Dama zice:

    Bibliotecarule,
    Dai un galben? 🙂

  12. Alex zice:

    A.Dama, Bibliotecaru’ e „bogat” rau, sa-i iei… 2 galbeni! 😀

  13. Pingback: La treisprezece | Raza mea de soare

Lasă un răspuns

