taiteii amintirii


nota: postare fara diacritice.

itele se-ncalcesc de la taiteii aceia mancati pe-o terasa in quartier latin, traversand apoi printre artisti ambulanti intr-o promenada catre place pompidou, acolo unde vazusem mai intai sculptura unui tip cu capul in ghiveci si cu picioarele in mers invers, de parca i-ar fi crescut din pamant un corp ambulatoriu, pe care se putea usor scrie nietzsche a murit, semnat dumnezeu.

in cateva ceasuri, luat la picior, parisul iti starneste adrenalina cu gratia, luxul si mizeria impreunate generos, la vedere.

pe pont neuf, toata suflarea tanara se-asaza pe jos si-ncepe sa pe-treaca. din traiste si buzunare adanci, se ivesc, printre picioarele trecatorilor mai grabiti, camembert-ul si vinul rosu, baguette-le si cate-o felie ratacita de jambon, toate ingurgitate in graba, neritualic, fiindca muzicutele si chitarile asteapta sa fie folosite, imprastiind pofta de viata, de amor si de noapte cu stele. (stelele nu se vad niciodata la paris, din cauza poluarii.) dar cerul are culoarea mauve, ca o uriasa flacara inspiratoare.

taiteii aceia, mai recenti decat pedalatul hidrobicicletelor pe lacul annecy, cand ne-am pus barbatestile camasi in carouri, gata sa-i troublam pe vajnicii urmasi ai lui de gaulle, pe toti pierrii, thieryi, damienii, danielii, jacquii, richarzii, serjii, robertii si jeanii, taiteii aceia s-au incalcit si-ar trebui sa-nghit macar un foarfece, daca nu clesti sa-i execut chiar acolo, in vintrele memoriei.

si-n seara aceea de la marmousets, cand se certau care pe care sa ia la masa… tii minte? parca eram intr-un bal de renoir. poze, miscare, zambete, unduiri, cantec, elan vital si ucideri din priviri… si cucoana aceea bronzata, cu esarfa portocalie si fusta roz pal, aruncand peste umar un repros mai mult soptit decat sonor: l-ai facut sa viseze la tine.

inca un teatru roman, la lyon, o reprezentatie imaginara cu spectatori reali… foutez-nous la paix, se propaga circular. ghidul se face ca n-aude. oricum, e tot acolo, sunt si catacombe prin care sa o luam la sanatoasa… asa, frumos, pana la urma-au deschis poarta. orice femeie-ar trebui sa fie macar o noapte in viata cadana, imi spui raspicat, intr-o limba pe care ei n-o pot intelege.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni, De probă. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la taiteii amintirii

  1. lady gg zice:

    Draga Adama,
    Telegrama Multam de acest flashback.. Uitasem 3/4 din aceste chestii fantastice, nu tocmai simple (pe cît par) si pe care tu le rememorezi cu o precizie care ma.. înspaimînta. Bien joué !
    Imi amintesc, în schimb, precis de prima pizza la Annecy, care deborda farfuria, ma apucase rîsul ca nu stiam cum s-o apuc si sa dau gata mozzarella. Mai dextera cred ca as fi fost pentru orice chinezism. Bine ca nu au înteles ultim fraza. Mi-e dor de D.
    Azi am vazut un cîmp de maci, printre masini, tipi grabiti sa prinda ceremonia de deschidere a World Cup.

  2. Lia zice:

    Nu pare stilul tau 🙂 dar este superba toata aceasta descriere a plimbarilor si a unei nopti de vis.
    Cat despre viata de cadana, zic ca nu ar strica fiecarei femei sa „adopte” un dans in noapte pentru / cu cel pe care il iubeste si alaturi de care, imparte viata 🙂
    Fara un vals in noapte, multe povesti de dragoste, nu ar fi existat.

  3. A.Dama zice:

    lady gg,

    Am vrut sa fie cadou de ziua ta, insa a venit putin dupa.
    Da, mi-am amintit detaliile, fiindca am rasfoit agenda…
    Cat despre indemanarea la chinezisme sau vietnamisme, nu m-am descurcat grozav cu betele la Thao si D., mai ales ca trebuia pescuit orezul cu ele. Tot mai buna fu supa de cartofi romaneasca!
    Deci si la voi sunt maci? Tocmai am vazut o reproducere dupa „Coquelicots a Argenteuil”, dar nici nu se compara cu vederea lor in Orsay, pe care mi-ai privilegiat-o…
    Sa vina rasplatirile!

  4. A.Dama zice:

    Lia,
    Nu e stilul meu. Sau e? Scriu in atatea feluri! Poate daca-as fi constanta, as avea si eu „style”. 🙂

  5. Lia zice:

    Am spus asta doar in sensul bun al cuvantului. 🙂

  6. Oana zice:

    Tocmai multitudinea stilurilor cu care ne încânţi mereu… îţi dă acel „unique style” 🙂
    Mulţumim şi pentru verdele ce înconjoară… macii!

  7. A.Dama zice:

    Sigur, Lia. Nu te-am bănuit nicio clipă de altceva. 🙂

  8. A.Dama zice:

    Oana,
    Deci îți place verdele… Mis ojos.

  9. sarah zice:

    mie-mi place si acest stil abordat de tine 🙂

  10. A.Dama zice:

    Sarah,
    Oamenii sunt diferiți, așa că, unde nu le place unora, culeg alții… 🙂

  11. lady gg zice:

    Aseara s-a terminat cupa de foot. Uf, ce liniste o sa avem 4 ani…
    Sa revenim la taitei. Pentru mine-s prezenti înca, mai putin amintire. Nu-mi plac amintirile. Pentru ca merg la chinezi (asta din colt nu-i tocmai rau) frecvent si pentru ca înca mi-e dor de D. Cred aproape sigur… ca si lui.
    Am recitit deci textuletul si tot nu „vad” despre ce dama cu esarfa e vorba, în schimb vad foarte bine „catacombele”. Ele sînt peste tot în jur, in fiecare zi intru în cel putin una. Alerg, alerg, de atunci, nu fac decît asta. Nu ti se întîmpla ? Sau ar trebui sa fug :)) pîna la Lyon, cine stie ce o sa mai descopar ? Dintr-una poate c-o sa apara miraculos, D.

  12. A.Dama zice:

    Lady gg,
    Mi-e dor de niște tăiței chinezești… De-acolo, colț cu… Sau era printre viori și violoncele pe caldarâm?:) Revenind la doamna cu eșarfa… am dormit la ea o singură noapte. Avea draperiile și perdelele date jos. Cică urma să le ducă la curățătorie…:P Cât despre D., mai bine du-te spre F.V., nu spre Lyon!… Sunt șanse mai mari! Dar nu pot zice nimic despre dorurile voastre… Purement et simplement parce que sunt străină pulsului.
    N-am ieșit din catacombă. 😀

Lasă un răspuns

