Panglici, panglici…


La terminarea unui ciclu de școală, se obișnuiesc tot felul de practici, care să imortalizeze figurile, chipurile, crâmpeiele de amintire (albume, tablouri, panglici, jurnale) ale celor care au stat alături în aceleași bănci, în aceleași săli de clasă, vreme îndelungată.

De pe o panglică de clasa a 8-a, am spicuit câteva fraze lăsate spre-aducere-aminte. Unele amuzante, altele de complezență, altele „ca la carte”, altele mișcătoare.

Am avut un simțământ ciudat, acela că aș ține în mână un document autentic, o pagină de literatură autobiografică.

Există o spontaneitate în scrierea celor câteva rânduri, cu care te întâlnești de puține ori în viață.

Pe astfel de panglici, se semnează colegii și profesorii deopotrivă.

Iată câteva înscrisuri dăscălești:

Îți doresc o viață plină de bucurii și împliniri. Mult succes. Prof. I.M.

Mult succes în viață și baftă la toate examenele! Prof. B.C.

Rămâi cu suflet curat, să te bucuri de tot ce ți se oferă și este spre binele tău. Cu drag, prof. I.B.

Dacă în viață ai întâlnit oameni care consideri că au fost modele bune pentru tine, încearcă să fii și tu un model pentru cei din jur. Mult noroc în viață! Prof. B.M.

Iată ce scriu cei din bancă:

1. Au trecut 8 ani frumoși, în care am râs, ne-am distrat, am mai și plâns, dar totdeauna ne-am înțeles, cu excepția datei când m-ai pârât la profa de englă. Oricum, îți urez mult noroc și succes în continuare. Te pup. H.

2. Vreau să îți mulțumesc sincer pentru tot ce ai făcut pentru mine. Ești o persoană demnă de tot respectul meu, specială. Prezența ta mă face să mă simt optimistă și cuvintele tale aduc pacea în viața mea. Mulțumesc că ai fost alături de mine în situațiile grele și m-ai sprijinit ca un prieten adevărat! S.

3. Noi ne cunoaștem de mai bine de 8 ani și pot să spun că ai fost întotdeauna o fată ambițioasă și că o să-mi lipsești când o să-mi aduc aminte de orele lejere în care jucam cărți. Oricum, îți doresc mult noroc și succes în continuare. V.

4. Eu nu o să scriu un roman, o să-ți urez doar multe succesuri în calea pe care o vei alege. Cu stimă. H.A.

5. Fie ca binele pe care-l dorești altora să ți se întoarcă înzecit și, cu voia lui Dumnezeu, să ai parte de succes în calea pe care ți-ai ales-o în viață. Baftă și noroc! G.

6. Mult succes în clasa a 9-a și lasă biserica în exces! Dumnezeu nu-ți dă nici pâine, nici vin, veci și pururea Amin. Baftă! B.

7. Știu că uneori nu ne-am înțeles bine, dar asta e, au trecut cei 4 ani. Îți urez succes mai departe, la liceu și în viață. A.T.

8. Copil hiperactiv, văd că în ultima perioadă te-ai mai potolit! Foarte bine, micuțo! Sper să ne vedem la anu’ des. Baftă în continuare. Multă pupăceală. F.

9. Chiar dacă în primii ani ne certam non-stop și plângeam apoi în fața dirului, mă bucur foarte tare că am trecut peste aceste neînțelegeri. Sper să ai tot norocul și fericirea din lume. Pupici. A.G.

10. TE IUBESC!!! O să-mi fie dor de tine! N.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Panglici, panglici…

  1. rodica botan zice:

    Pot sa spun ca copiii m-au impresionat mai tare? Si mai pot adauga ca persoana careia ii erau adresate aceste cuvinte, desi termina numai clasa a 8-ta, are un caracter si o personalitate distinse deja…

    Impresionant… sint credinciosi care trec prin viata si nimeni nu stie ca sint credinciosi, si copilul asta ii face de rusine…
    Domnul sa binecuvinteze in continuare spiritul liber si dragostea evidenta care o are pentru El… si nu mai trebuie sa-i uram noroc, ca il are deja pe El…

  2. cella zice:

    Si eu am fost ieri la graduarea unuia intre nepoti … a fost diferit, special si fff emotionant ;))

  3. Pingback: Parabolă | Raza mea de soare

  4. A.Dama zice:

    Rodica,
    Așa am gândit și eu: că prea mult se aduce NOROCul pe tapet. 🙂
    Or, noi știm că avem altă sursă a victoriei…

  5. A.Dama zice:

    Cella,
    Să-ți trăiască nepotul! Eu știu ce înseamnă „încă un nepot”. 🙂

  6. cella zice:

    In fiecare an particip la graduari, de vreo 10 ani incoace, ba la clasa a XII-a, ba la a VIII-a si sunt diferite ca stil, ca prezentare, ca raportare.
    Cea de care spuneam a fost un soi de „Surprize, surprize”, insa varianta lacrimogena, cu toate ca diriginta nu a intentionat asta… insa spre marele nostru soc, am descoperit ca sub masca lor de adolescenti sunt niste oameni atata de sensibili, cum nu am crezut vreodata.

  7. hangita zice:

    „Mult succes în clasa a 9-a și lasă biserica în exces! Dumnezeu nu-ți dă nici pâine, nici vin, veci și pururea Amin. Baftă! B.”

    E greu sa-i facem pe cei din jur sa inteleaga ca in TOATE depindem de Dumnezeu.
    Un lucru e cert. Copiii pot fi misionarii Luminii.

  8. Alex zice:

    Nu ştiam că se mai fac încă aceste panglici la absolvire. Sunt zeci de ani de când nu am mai vazut astfel de panglici. Mă bucur că şi copiii de azi se mai îngrijesc să-şi confecţioneze …amintiri care vor fi extrem de preţioase peste ani. Şi ce repede trec anii!… Eu am şi acum într-o cutie mai multe „suveniruri” din vremea şcolii generale, a liceului. Mi-s tare dragi şi le mai scot din când în când la lumină, mai ales când mă revăd cu vechi colegi şi prieteni.
    Terminarea şcolii generale este o etapă foarte importantă. Mult succes în continuare, Ochi Albaştri!

  9. A.Dama zice:

    Cella,
    Tu n-ai citit la Marius că s-ar zice „absolvire”, nu „graduare”? 🙂
    Sigur că sunt diferite scenariile (scenetele)… Mulțumesc de povestea ta!

  10. A.Dama zice:

    Hangița,
    În general, cei ce vestesc această Lumină sunt puși la zid de ceilalți.
    Să ne rugăm să reziste!

  11. A.Dama zice:

    Alex,
    Se practică fotografiile în clasa a 4-a, albumele foto și panglicile în clasa a 8-a, sonetele, albumele și tablourile în clasa a 12-a, plus costume la fel, dacă nu există o uniformă stabilită de școală… Noi am mai prins vremea sarafanelor albastre și a cordeluței. 🙂
    Mulțumim de urări!

  12. sarah zice:

    mi-am primit si eu panglica azi.
    what a day!

  13. A.Dama zice:

    Sarah,
    Panglica de-a 8-a? 🙂

  14. cella zice:

    Nu am citit ce zice Marius (care Marius?) si imi place sa folosesc acest cuvant. Cui nu ii place sa fie sanatos. Lumea asta e destul de mare ca sa incapem cu totii.
    Gradurari de poveste iti doresc =))

  15. A.Dama zice:

    Cella,
    🙂
    Încă n-am terminat cu graduările… Câte se mai pot inventa!? Iar ținute, iar pantofi, iar coafor. 😛

Lasă un răspuns

