D(r)e(pt) pildă (2)


Se duse la piaţă înainte de o sărbătoare mare.

Era acolo o femeie de la ţară, cu faţa arsă de soare, cu mâinile trudite, ca de pălmaş, cu unghiile neîngrijite. Avea două grămăjoare de frunze spre vânzare.

Nu ştia ce erau. Trecu în grabă pe lângă taraba femeii şi alergă spre cele de care avea nevoie. Înainte de sărbători, piaţa e aglomerată, ai nevoie de o dublă măsură de timp.

Totuşi, chipul ars de soare al țărăncii îi stăruia pe retină. Stătea cu două grămăjoare de frunze în faţă. Dacă n-are acum, de sărbători, strictul necesar?

Se hotărî să se întoarcă la ea şi să cumpere frunze, indiferent dacă urma să le arunce mai târziu. Se înfăţişă în dreptul ei.

– Dați-mi o grămăjoară! Cât costă?

– 1 leu.

Împături cu grijă 2 lei, să nu observe femeia. Își luă grămăjoara de frunze și îndesă banii în mâna femeii. Apoi dispăru în mulţime.

După câteva zile, o întrebă pe o altă femeie care vindea în piață aceleași frunze ce erau acelea.

Oricum, n-avea importanţă!…

.

Foto.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la D(r)e(pt) pildă (2)

  1. Alex zice:

    Frumoasă întâmplare ai povestit. Mi-am amintit de o bătrânică ce ţinea în mână un buchet de floricele ofilite pe care le oferea pe stradă spre vânzare, dar nimeni nu le lua, iar o doamnă le-a cumpărat cu vădită plăcere, deşi nu mai era nimic de capul lor, doar de dragul bietei bătrânici.

    • A.Dama zice:

      Alex, mulțumesc pentru completare! Cred că asta mi s-a întâmplat și mie, să cumpăr de la o bătrânică floricele firave, numai bune de… pus la presat. 🙂

  2. rodica botan zice:

    Asta da poveste cu tilc…

  3. un pic zice:

    Frumoasă pildă. Cunosc şi eu pe cineva care cumpără şi dacă nu are nevoie, doar pentru „a face de rând”. Tati… afaceri transformate în binefaceri. 🙂

  4. rodica botan zice:

    As scrie eu…daca mi-ai corecta-o tu!!!

  5. A.Dama zice:

    Se face, Rodica.
    Măcar la asta mă pricep. 😛

Lasă un răspuns

