De ziua mamei


*

Dacă ar fi trăit, azi ne-am fi întrecut să-i desenăm cât mai frumos și să-i scriem cele mai poetice urări. Au trecut 16 ani, dar n-am șters ziua ei din calendarul sărbătorilor noastre.

De Înălțare, vom înălța încă o mulțumire că Tata ne-a rânduit-o ca mamă până a înălțat-o de tot foarte aproape de inima Lui.

*

nu mai pot să-ți așez bebelușii la sân
nu mai pot să te spăl pe picioare
între noi prea firesc mari oglinzi se atârn
între noi se hlizesc calendare

nu mai pot să-ți citesc o mustrare-n priviri
nici să fur rodi(i) la porți din șiragul de nume
ca un zmeu înălțat către verzi neclintiri
înainte de soare-răsare-apune

nu mai pot să-ți aduc gladiole și crini
cale de alb când ești albă de Cale
te-nsenin și te-mbrac nevăzute cununi
iar cu îngeri te-ntreci croșetând osanale

nu mai pot să te bucur cu râs de copil
când tu strângi toți pruncii la piept deodată
între noi fălduiește viermuirea docil
între noi veșnicia dă muguri din piatră

.

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De îngânat, De probă și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la De ziua mamei

  1. mia spune:

    …cale de alb cand esti alba de cale…frumos!

  2. Alex spune:

    Emotionante ganduri si versuri… Dumnezeu sa o odihneasca intru fericirea Sa cereasca!Vesnica sa-i fie pomenirea! Iar celor ramasi in in urma dansei…mangaiere sufleteasca.

  3. Miriam spune:

    Multumesc, multumesc … Cuvintele mi-au intrat adanc, mai ales
    „iar cu îngeri te-ntreci croșetând osanale”
    Mangaietorul sa va inmugureasca mangaieri in adancul tristetilor!

  4. mitica spune:

    …de ziua mamei ai schimbat si…macii[?]
    Iar calele’s frumos „oranduite”
    precum sportivilor le-atarni medalii…

    „Au trecut 16 ani, dar n-am șters ziua ei din calendarul sărbătorilor noastre.”

    – Ceva ma face sa cred ca aceasta zi va mai ramane multe vremi acolo…

  5. A.Dama spune:

    Mia, mulțumesc! Mama a avut buchet de mireasă din cale albe.🙂

  6. A.Dama spune:

    Alex,
    Mulțumesc pentru urări! Știi că acel ”înainte de soare-răsare-apune” se referă la rugăcinile mamei înălțate la timp și nelatimp… ca niște zmee copilărești?🙂

  7. A.Dama spune:

    Miriam,
    Mulțumescu-ți eu, că ai venit să rostești o mângâiere! Am avut învățătoare bună la croșetat și tricotat!🙂

  8. A.Dama spune:

    Mitică, în imaginea headerului mi-a plăcut transparența macilor.
    Încă n-am reușit să pozez macii anul ăsta, însă sper să nu se scuture până ajung să le fur frumusețea de-aproape.🙂
    .
    Cât privește uitarea zilei Ei… nicio șansă!
    Ar fi împlinit 70 de ani… Dar n-a fost dintre ”cei tari” (Ps 90).

  9. Debora spune:

    Draga A.Dama, pana vor da lastari, vor infrunzi si vor inflori mugurii vesniciei, care deja apar din piatra, fie ca amintirea mamei tale si a tot ce a insemnat Ea pentru voi sa-ti fie incurajare pe Cale! Te imbratisez!

    • A.Dama spune:

      Debora,
      Nici nu îți dai seama ce bine îmi pică aceste cuvinte pline de o cu totul altă aromă!… Am scris poema plângând… că mi s-a făcut dor. Când sora mea cea mai mică era bebe, m-am trezit la ea noaptea, când îi era foame și plângea, o luam din pătuț și i-o duceam lui mami să o alăpteze. Apoi o luam și o țineam să râgâie, cum e „ritualul” la copiii mici… Aș da timpul înapoi, numai să mai fie mami printre noi!

  10. theoda spune:

    …Cuvinte si soapte… sapate adanc in inima si mintea mea… dulce amintire!!!!!!!
    Asezate unul peste altul… cuvant cu cuvant… sirag nepretuit de adevar curat…

  11. A.Dama spune:

    Theoda,
    M-ai surprins.
    Și ce de cuvinte ți-au izvorât din inimă!
    Am fost confruntați cu Adevărul de mici copii… mare binecuvântare!!!

  12. Pingback: Cinci | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

