Perle, perle…


Dacă nu evoc ironico-nostalgic ( astea merg împreună?) 1 Mai muncitoresc, măcar să las loc de zâmbet, că şi-aşa, zice-se, e prea serios ce se întâmplă aici.  Aproape că ar merita să punem în discuţie dacă sărbătorescul face parte din categoria seriosului, aşa cum ziceau unii că ludicul e tot o chestie serioasă…

Până una-alta, am selectat câteva perle de la bac’ 2009, primite într-un email. Voi adăuga câte-un link prietenos la fiecare perlă. Doar în spirit ludic…

1. Cu ajutorul câinelui, Vitoria Lipan şi-a găsit foarte repede zăcămintele soţului.

2. Poezia „Sburătorul” de Ion Has Rădulescu este un omagiu adus aviatorilor români.

3. Mircea cel Bătrân a fost înmormântat la Cozia împreună cu umbra sa.

4. Şcoala ardeleană nu a avut propriu-zis sediu, din lipsă de fonduri austro-ungare.

5. Alexandru Lăpuşneanu s-a ţinut de cuvânt atunci când a zis:  „De mă voi scula, pre mulţi am să popesc şi eu!” Dovada-i că azi, cel mai întâlnit nume este Popescu.

6. Inima este cel mai important organ genital al omului.

7. Inima este împărţită în două atricule şi două testicule.

8. Creierul este un organ oarecum indispensabil capului.

9. Indicaţie de muncă: Compuneţi o scrisoare către o persoană imaginară, pe nume Paula. Un elev răspunde: „eu nu mai scriu scrisori k am internet… şi pe Paula nici nu o cunosc.”

10. Mihai Eminescu şi-a intitulat poezia Din valurile vremii, vrând să spună ceva despre vreme, şi apoi din nu ştiu ce motiv s-a răzgândit şi a început cu strofa 1.

11. Manole a pus-o pe Ana la zid şi a început să o lucreze.

12. Mulţimile de boieri şi exploatatori îşi ţineau banii în pungi în numerar. Haiducii îi atacau şi îi uşurau de bani în toate baladele.

13. Balada e o specie a liricii populare, inventată de Ciprian Porumbescu.

14. Călin ţine de mână mireasa care are părul lung de fericire. Ea luptă să pună mâna pe dragostea flăcăului.

15. Dimitrie Cantemir a avut un rol însemnat în viaţa sa.

16. Nichita Stănescu este un poet care se miră de orice. El se miră şi de faptul că oamenii aud şi au urechi. Păi de ce? El n-a avut urechi? A văzut el vreun om fără urechi? Mă rog, da se zice că aşa este în poezie, să te miri de toate şi să le pui unele sub altele, în rânduri scurte, ca să se vadă că sunt versuri.

17. Toma Alimoş era viteaz, pentru că cu o mână conducea calul, cu o mână îşi ţinea maţele şi cu o mână se bătea cu Manea.

Zoe şi Tipătescu se iubeau pe la spate.

Împăratul avea o grădină şi în fund un măr.

Latina clasică este o limbă moartă, care nu se poate vorbi decât în scris. După căderea Imperiului roman, o parte din latina clasică defunctă a devenit bulgară. Limba română are la bază latina bulgara, amestecată cu elemente de dacă şi o groază de cuvinte slabe. În secolul al XV-lea, limba vorbită de popor era considerată vulgară şi n-o vorbea nimeni.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De(s)tindere și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Perle, perle…

  1. cella zice:

    De fiecare data cand citesc perle, ma distrez de numa …
    Analizand la rece, iti dai seama ca bietul copil e paralel cu ce i se cere, si atunci inveteaza.
    Mersi A.Dama ca ni le-ai reamintit si uite asa a inflorit un zambet pe fata noastra. 😉

  2. Rodica Botan zice:

    Cred ca si eu am ramas in urma unei emigrari, cu usoare cunostinte a limbii „romane-bulgare”… imbogatita fireste cu ceva cuvinte „englezesti-romana-bulgarizate” – pentru care nu avuseseram corespondenti in limba noastra la sosire. Ei, cu limba asta incerc sa scriu pe blog. Din pacate, nu cred ca mai cunoaste nimeni limba asta, decit noi emigrantii.

  3. Daaaaaaaaaa =)) cu adevărat, „genial”. Crede-mă am râs isteric, ceea ce mie unul, rar mi se întâmplă. Cred că am să le copiez undeva, şi poate voi face într-o zi concurs de perle. Avem în faţa noastră un viitor stălucit, zic eu, vor străluci feţele noastre de atâtea râsete. Mulţumesc că ai adăugat adresa mea la unul din link-uri. Îţi cer acceptul să preiau articolul tău menţionând, desigur, sursa.

  4. A.Dama zice:

    Cella,
    Eu îţi mulţumesc! A fost interesantă incursiunea ta printre „haiduci” şi treburile lor importante! 🙂

  5. A.Dama zice:

    Rodica,
    Aşa ne simţim toţi din când în când. Cu neputinţa exprimării resimţită dureros…
    Important e să vorbim limba Lui!

  6. A.Dama zice:

    Corneliu, poţi să dai mai departe perlele… De fapt, le-am primit şi eu, nu am niciun drept de autor. 🙂
    Bine că ne-a descreţit frunţile!

  7. Descreţit? hmm… a fost o cură de râs straşnică… chiar dacă aş fi băut 20 mg de otravă, tot mă îngrăşam un kilogram, poate două… bine că încă nu mâncasem. 🙂

  8. A.Dama zice:

    Oups, Corneliu! Exista vreo obisnuinta cu „a bea otrava”???
    🙂

  9. Nu, Doamne fereşte. Unii zic că te îngraşi şi dacă bei doar apă… eu duceam la extreme cu otrava… sper că înţelegi… nu (mai) am tendinţe sinucigaşe. 🙂

  10. cella zice:

    Haiducii se pare ca s-au bucurat foarte tare. Radeam cu unii din ei si le-am zis ca daca ma apuc sa scriu si sa ii laud voi avea cel mai cautat blog romanesc =))) =))

  11. A.Dama zice:

    Corneliu,
    Am înţeles. 🙂
    Râsul nu slăbeşte? Cică dacă se face râsoterapie, se antrenaeză mulţi muşchi şi se menţine corpul în formă…

  12. A.Dama zice:

    Cella,
    Sună foarte tentant. 🙂
    Însă dacă există o altă delegare pentru a scrie, o să intre în conflict cu noua ispită…

  13. A.Dama,
    Atunci cred că am probleme mari, va trebui să consult un cântar, dar mi-e teamă… dacă ceea ce zici tu e adevărat, atunci cred că am slăbit câteva kilograme. 😀

  14. Alex zice:

    Mersi, A.Dama! Mă gândeam că de-acum va trebui să le explic căţeluşilor despre datoria de a căuta…”zăcăminte”! 😀
    Faine „perle”! Să le tot pui… la gât! Dacă tot spun unii despre creier că este… oarecum indispensabil! Ha, ha!
    Staţi aşa că vine Bac-ul 2010! Vor fi adevărate… „diamante”!

  15. Aşadar…
    Aşa nu mai merge… dacă o ţin tot aşa cu râsul… s-ar putea să mă topesc… daaaaa… „să curgă” „diamantele”! 😀

  16. calatorru zice:

    faine perlele (din poza)… merg la rochie neagra…

  17. A.Dama zice:

    Corneliu, mă şi tem să întreb care a fost rezultatul! 🙂
    Ai grijă să completezi ce s-a dus odată cu râsul. 😛

  18. A.Dama zice:

    Alex, chiar aştept să ne mai arăţi şi tu din perlele pe care le întâlneşti în activitatea didactică! Precis ţi se întâmplă şi ţie. 🙂

  19. A.Dama zice:

    Călătorrule,
    Şi pe un verde închis? 🙂

  20. calatorru zice:

    merge merge ! adica umbla umbla, adica merg merg (ca/s ele)! 🙂

  21. A.Dama zice:

    Da, ştiu că a dat inspiraţia în tine, Călătorrule! Rău de tot! 🙂

Lasă un răspuns

