Ionatan… cu frunze cenuşii-argintii şi fructul foarte gustos


Pentru că Ionatan nu mai e… ar trebui să scriem de viaţă!

Ionatan ştie, în sfârşit, Viaţa.

Definiţia ionatanului zice, printre altele, că e un pom cu coroana deasă și voluminoasă, cu frunze cenușii-argintii și cu fructul foarte gustos.

(ori)Cine îi răsfoieşte blogul va recunoaşte gustul iubirii. Al Iubirii.

Am răsfoit poze cu Ionatan, poze făcute de-a lungul activităţilor Cuvintelor la schimb… Aş fi vrut să vă arăt una în care făceam cu toţii baloane de săpun. O activitate… poetică. Ionatan trecea printre baloanele de săpun cu zâmbetul pe buze şi chipul luminat. Şi cu aparatul de fotografiat în mână. Pe picioarele lui… Fericit.

Ionatan e, din nou, pe picioarele lui şi cu faţa toată lumină. Nu ştiu dacă realizaţi când întâlniţi anumite persoane că au o lumină care vine nu ştiţi de unde, însă de-vine “contagioasă”. Se împrăştie… cum nu poţi opri izvorul să ţâşnească atunci când el ştie că trebuie să curgă. Ai putea să-ţi opreşti bucuria, dar n-ar fi câştigul nimănui. Nici al tău, nici al izvorului.

Ionatan împrăştia lumină. Oameni care îl vedeau pentru prima dată spuneau, electrizaţi: iată un om luminos!

Acum, cu atât mai mult…

Mi-e greu să scriu, când se-adună de-a valma gânduri, emoţii, rugi nestinşi / nestinse. Le mulţumesc celor care au rostit frumos despre un om frumos: aici, aici, aiciaici, aiciaici, aici. Cum spuneam cândva, poezia păstrează un sâmbure de taină, pentru spargerea căruia – şi gustarea savoarei – e nevoie de credinţă.

În urmă cu câţiva ani, am scris acest text cu gândul la Ionatan… N-am putut alege ca personaj “Poetul”, am ales “Profesorul”. Ionatan l-a citit, a felicitat autorul, neştiind cine e în realitate, a spus că-i place stilul, îi place cum e creată atmosfera din vagonul de tren, a scris cu entuziasm că poate se va publica şi un volum colectiv de proză, aşa cum s-au publicat cele două volume colective de poezie “Cuvinte la schimb” (prefaţa celui de-al doilea volum colectiv o găsiţi aici).

Deşi n-am vrut să-i dedic acest text lui Ionatan decât după ce el nu va mai fi fost, ceva îmi spune că deja a aflat că îi era adresat…

.

Foto.

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
This entry was posted in De viaţă. Bookmark the permalink.

14 Responses to Ionatan… cu frunze cenuşii-argintii şi fructul foarte gustos

  1. Doamne, A. Dama, dacă n-am fi departe unii de alţi, am plînge împreună. Eu îţi mulţumesc ţie pentru mîngîierea şi parfumul de Duh al cuvintelor tale. Domnul să te binecuvinteze. Ionatan, copilul, a plecat la Tata. Încă nu realizez asta…

  2. Pingback: In lacrimi pana la genunchi « [ras]frangeri

  3. Pingback: Unele Adevăruri, marca Octavian Paler | Raza mea de soare

  4. O pierdere… pentru cei ramasi in urma… si pentru cei de aproape; si pentru cei de mai departe… Domnul sa-i mangaie pe toti cei intristati!

  5. Alex says:

    Dumnezeu sa-l primeasca intru Imparatia fericirii vesnice!

  6. A.Dama says:

    Răsvane,
    Şi eu simt distanţa fizică drept o înfrângere, când vine vorba de a participa alături de nişte oameni preţioşi la evenimente inevitabile, dar vegheate de Ochiul atotprezent.
    De-ar exista un chit să ne-nghită şi să înoate până acolo unde se plânge cu cei ce plâng, unde e rost de căinţă cu cei ce se căiesc!
    Rămânem cu amintirea bucuriei că încă un fiu a intrat în bucuriile cereşti!…

  7. A.Dama says:

    Aurel Mateescu,
    E o pierdere pentru noi, e un câştig pentru el, pentru Cer.
    Mulţumesc de participare!

  8. A.Dama says:

    Alex,
    Aşa să fie!
    Mulţumesc de participare!

  9. Bibliotecaru says:

    Răsfoit poze?
    Uite, împărtăşesc cu cei din jur descoperirea unui frumos blog cu poze…

    http://www.lolitas.se/

  10. A.Dama says:

    Bibliotecarule,

    Am răsfoit şi cu tine poze! :)
    Sunt foarte… zilnice.
    Pentru cei ce mai au zile.

  11. Pingback: Ionatan Piroșca evocat în blogosfera WordPress « România Evanghelică

  12. Pingback: pe scara Cerului » Blog Archive » sirag de ionatane

  13. Sorina says:

    Draga prietena, chiar daca Dumnezeu nu a ingaduit sa iti creasca aripi ori sa fii inghitita de vreo balena ratacita prin zona voastra (nici nu prea ma mira… ;) ), ti-am simtit durerea prezenta alaturi de noi… si m-am bucurat sa stiu ca a(ve)m asemenea suflete prin preajma… Multumesc pentru tot si pentru tine!

  14. A.Dama says:

    Sorina dragă,
    Adevăru-i că vom învinge la un moment dat şi geografia şi ne vom cunoaşte faţă către faţă! :)
    Atunci m-oi uimi cum sună ionatanian verbul din preajma mea.
    Să nu te dai (z)bătută cu niciun chip!

Lasă un răspuns

