Numai miau, miaou, miaow nu!


Când eram copilă, mă uitam pe fereastră în ochii pisicilor. Ne hipnotizam reciproc. Cum altfel am fi reuşit să petrecem zeci de minute fără să ne mişcăm, uitându-ne direct în ochi, cu aceeaşi intensitate? Obsesia  mea era să le determin pe ele să-şi plece privirea… să o ia la sănătoasa!

Apoi am încercat exerciţiul cu oamenii. Am reuşit să-i fac să-şi mute privirea în altă parte… să se-ncurce în discursuri. Năzbâtii. Năbădăi. Nazuri.

Apoi am avut un examen de fonetică. La parţial, profu’ a ales cuvântul inimioară. Greu cuvânt! Fiecare literă trebuia analizată, cu toate caracteristicile ei, palatalizări, deschideri, vecinătăţi etc…

La examenul anual, cei care nu dăduseră parţialul au avut alt cuvânt: miau. Cine-a făcut fonetică românească ştie ce-nseamnă să descrie toate fonemele dintr-un astfel de cuvinţel…

Apoi, am văzut un link cu miau aici.

Şi mi-am adus aminte că pisicile se blochează în faţa imprimantelor. 😀

O sumedenie de intertexte!… Plus cântecelul acela: Miaou, miaou j’entendais dans la gouttière / le chat / de notre portière. N-am găsit un fişier audio cu el…

Dar uitaţi-vă ce reacţii provoacă aceste două silabe în public! Dacă ar fi fost altceva, numai miau nu (în română e doar o silabă), oare-ar mai fi zâmbit lumea cu poftă?…

E limpede: reacţionăm la indigo!

(- Indi go? Adică, unde te duci?

– La mia-ou!)

*

*

Şi încă o varaintă:

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De(s)tindere și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Numai miau, miaou, miaow nu!

  1. Bibliotecaru zice:

    Acum ceva timp am scris si eu despre miau-ul lui Rossini… găsisem atunci o interpretare de operă foarte haioasă, Hannah Holgersson şi Agnes Vojtko… Poate găsesc unde anume le-am pus…

    Nu, Google nu m-a ajutat, dar am găsit o altă înregistrare la acelaşi spectacol:

  2. cella zice:

    Ce m-am distrat =))

  3. A.Dama zice:

    Bibliotecarule,
    Trebuie să găseşti unde ai scris, să ne laşi un link. 🙂
    Am urmărit cu mult interes youtube-ul de mai sus.
    E… reuşit! 😛

  4. A.Dama zice:

    Cella,
    Înseamnă că suntem cel puţin două în aceeaşi oală. 😀

  5. Alexandru zice:

    A.Dama, m-am distrat pe seama relatării tale despre intenţia de a intimida pisica. N-ai să o vezi plecând privirea, dimpotrivă! Are un stil aşa de sfidător… Câinele poate să fie „smerit”, nu şi mâţa cea sclifosită! Dar sunt şi drăgălaşe, binenţeles numai când vor ele! 😀
    Mulţumiri şi pentru părţile muzicale. Cel mai mult mi-au plăcut copiii. Ştiu să „miorlăie” mai bine!

  6. Pingback: Recomandări | Raza mea de soare

  7. A.Dama zice:

    Alex, eşti teribil! Cine pe cine face să râdă? Ca să rămânem în tonalitate stănesciană… Cine mulţumeşte aici? Evident că eu mulţumesc…
    Cât despre pisici, le cunoşti mai bine! Am reuşit o singură dată să o determin pe una să abandoneze duelul privirilor. Vezi tu ce preocupări puteau avea copiii pe-atunci? Trebuie să fi avut între 12-15 ani. 😀
    Amintiri…

  8. A.Dama zice:

    Gabi, mulţumiri! 🙂 Eşti o figură bine! 😛

Lasă un răspuns

