De ce se poartă verigheta pe inelar?


Am primit un e-mail cu conţinutul de mai jos, am tradus esenţialul, şi vi-l arăt. Merge ca exerciţiu de week-end. 🙂

Exerciţiul încearcă să răspundă la întrebarea: DE CE SE POARTĂ VERIGHETA PE INELAR?

Inelarul e al patrulea deget al mâinii. Se numeşte inelar, fiindcă pe el se poartă cel mai adesea inelele şi, mai ales, verigheta, simbolul căsătoriei.

Chinezii au o explicaţie frumoasă şi convingătoare în acest sens.

Fiecare deget al mâinii reprezintă anumite persoane:

  • degetul mare: părinţii,
  • arătătorul (indexul): fraţii şi surorile,
  • degetul mijlociu: eu însumi,
  • inelarul: soţul / soţia,
  • degetul mic: copiii.

Faceţi următorul exerciţiu: lipiţi-vă palmele una de cealaltă, apoi îndoiţi-vă degetele mijlocii, aşa încât să stea spate în spate. Celelalte degete să rămână lipite, dar neîndoite, ca în imagine:

Încercaţi să despărţiţi degetele mari unul de celălalt (părinţii). Degetele se vor putea separa, fiindcă părinţii nu trăiesc cu noi de-a lungul întregii vieţi. Mai devreme sau mai târziu, ne despărţim de ei.

Lipiţi-vă degetele mari înapoi.

Despărţiţi-vă degetele arătătoare!

Repetaţi exerciţiul pentru degetele mici!

Ele se vor separa, fiindcă aceste persoane au destinele lor individuale şi nu sunt alături de noi întreaga viaţă.

Acum, reveniţi la poziţia degetelor din imagine şi încercaţi să vă separaţi degetele inelare.

Ar trebui să fiţi surpinşi că nu reuşiţi. Soţul şi soţia sunt legaţi printr-un legământ sfânt şi trebuie să rămână împreună toată viaţa, la bine şi la rău.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la De ce se poartă verigheta pe inelar?

  1. gabi zice:

    Dragut si interesant.
    Da, asa este, inelarele nu se pot dezlipi… in cazurile fericite 😉

  2. A.Dama zice:

    Gabi,
    Dacă-ţi spun că am văzut pe cineva care avea o mobilitate a degetelor impresionantă, că le putea separa pe toate, fără problemă, atunci… o să deducem că şi excepţiile îşi au locul lor. 🙂

  3. rodica botan zice:

    eu as adauga ca degetele de la mijloc, care se ancoreaza unul in altul sint relatia cu Dumnezeu. Daca degetele alea nu sint ancorate bine, asa ca in poza, poti sa misti inelarele. Ar face sens atunci ca daca nu sintem ancorati bine in Dumnezeu… despartirea este posibila…
    (am si eu parerile mele, you know? 🙂 )

  4. mitica zice:

    In toamna anului trecut, am primit si eu un mesaj cu aceasta tema… fara poza mainilor.
    M-am chinuit un pic sa inteleg cum sa pun degetele si …la mine nu se despart nicidecum …inelarele.
    Concluzia mea a fost si este :
    Dumnezeu Si-a inscris pretutindeni LEGILE Sale… inclusiv in trupul nostru.
    „Deci, ce a impreunat Dumnezeu, omul sa nu desparta”.

  5. A.Dama zice:

    Rodica, nu-i nimic dacă ai păreri! 🙂 Ar fi bine să ne gândim mereu că El ne ţine în fiinţă. Dacă nu ne-ar ţine, n-am mai fi-inţa… 🙂

  6. A.Dama zice:

    Mitică, ştiu că a circulat acest e-mail, la mine abia acum a ajuns. L-am dat mai departe, fiindcă a fost un exerciţiu care m-a amuzat. Şi aşa, pun prea puţine lucruri de divertisment pe-aici. 🙂
    Cât despre citatul final, îţi dai seama ce discuţie lungă poate isca?
    E ciudat că o sumedenie de porunci sunt călcate, dar nu sunt citate de fiecare dată, cum e citată cea de mai sus. Am înţeles că e citată şi în contexte laice, chiar dacă a fost (pre)scrisă în contexte religioase…

  7. R. zice:

    interesant. : )

  8. Foarte interesant. Dar stii ca poti sa desparti inelarele daca nu indoi degetele mijlocii?

  9. A.Dama zice:

    R.,
    Dă mai departe! 😛

  10. A.Dama zice:

    Laurenţiu, deci ai încercat şi aşa? 🙂
    Mă temeam de o predică împotriva purtatului verighetei, cum se mai poartă pe la unii… 😀

  11. Crezi ca ar prinde bine o predica impotriva verighetei? Eu nu am predicat pana acum impotriva verighetei, iar dupa chestia asta cu degetele nici nu cred ca o sa ma apuc sa ma schimb.
    Dar e drept ca la unii NUMAI asta se poarta. Sa fie sanatosi. Sper ca biserica sa nu-i mai aleaga anul asta (e an electoral, daca nu stiai).

  12. A.Dama zice:

    Laurenţiu, te „necăjeam”, dar n-am reuşit! 🙂
    Eu am auzit de-astea… încă de la ăia grei şi sus puşi.
    Dar mai ales predicile acelea cu televizorul, unealta diavolului… până la primul meci, care se putea urmări, „întâmplător”, într-o familie prietenă, dacă te nimereai pe-acolo chiar atunci…
    Nu ştiam de alegeri.
    Mai am de învăţat. 🙂

  13. Dyo zice:

    E interesant… nu stiu daca asta e ratiunea cu care in adevar s-a implementat aceasta traditie… dar povestile frumoase isi au locul lor de netagaduit in vietile noastre…

  14. A.Dama zice:

    Dyo, bine-ai venit!
    Pentru că ai pomenit de implementarea unei tradiţii, mi-am amintit cât de anatemizată a fost şi continuă să fie această tradiţie în anumite biserici.
    Şi tot vorbind de tradiţie, mi-a fugit gândul şi la spălarea mâinilor înainte de mâncare, obicei criticat de Învăţătorul. Mă rog, prin comparaţie cu ce e mai important…
    Azi toţi ne privesc cu suspiciune dacă îndrăznim să punem mâna pe ceva şi să ducem la gură, fără să fim spălaţi pe mâini…

  15. Dyo zice:

    Cineva zicea ceva de genul: „Traditiile ne ajuta sa ne pastram o identitate anume intr-un spatiu diversificat.”. Astfel poate avem un criteriu de a deosebi spalatul mainilor de portul verighetei… Poate mai sunt si altele…

  16. A.Dama zice:

    Dyo,
    Din păcate, şi tradiţiile dăunătoare sunt tot mărci identificatoare…
    Nu ştiu în câte biserici ai intrat, în care să fie prohibite verighetele, bijuteriile în general.
    În fond, pentru unii / unele verighetele sunt arme de autoapărare.

  17. leul rosu zice:

    eu am reusit sa despart degetele. exercitiul este o scorneala pentru ca simbolurile chinezesti difera de cele occidentale.

Lasă un răspuns

