Jean-Claude a avut dreptate…


cell phonesEra prin ’90, eram adolescentă, stăteam la un pahar de vorbe şi eau plate cu Jean-Claude. Îmi zicea pe-atunci:

– Este uluitor cum se dezvoltă teoria comunicării! Cum se pune în practică…

Îl priveam în ochi neîncrezătoare, mă opream dincolo de pletele-i cărunte.

De la telefoanele publice, nu se putea suna în altă ţară. La poştă, aşteptai zeci de minute o simplă legătură telefonică: Elveţia – cabina 2, Detroit – cabina 5, Iran – cabina 1!

Ce avânt al comunicării să întrezăreşti, când limitele ţi se fluturau pe sub nări? Miroseau chiar! Neplăcut.

– În viitorul apropiat, oamenii care petrec în lift 10-15 min., nu vor mai apuca să se uite unii la alţii, fiecare vorbind pe mobil cu altcineva. Nu-şi vor mai da bună ziua!

Eram într-o ţară unde n-aveai cum sta 10-15 min. într-un lift, fiindcă nu existau clădiri atât de înalte! Exceptând penele de curent sau defecţiunile (dese şi unele, şi altele), nu aveai cum să stai atâta într-un lift.

Celulare nu văzusem decât în filme.

Jean-Claude ori debita ştiinţifico-fantastic vorbind cu mine, ori profeţea. Nu reuşeam să intru în rezonanţă cu cele spuse de el. Altfel, era un om plăcut, foarte paşnic, povestind despre toate cu convingere de fizician şi sensibilitate de artist…

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Jean-Claude a avut dreptate…

  1. un pic zice:

    A spus Cineva mai demult… 🙂
    „la vremea sfârşitului… […] cunoştinţa va creşte.” (Daniel 12:4)

  2. Alexandru zice:

    Vom avea si biserici cu mici ecrane LCD, in locul Sfintelor Scripturi.

  3. A.Dama zice:

    Si ce mai creste pe langa cunostinta, unPic-ule? Oare nu si rautatea oamenilor?

  4. A.Dama zice:

    Alexandru, cum te adaptezi acestei provocari? Candva, ecranul era (considerat) suta la suta unealta Celui Rau.

  5. Alex zice:

    Şi când ne gândim că atunci când lecturam cu nesaţ, în copilărie, pe Jules Verne, ne imaginam doar lucruri pe care azi le vedem depăşite de realitate. Ce fericit eram când mi-am procurat o maşină de scris care ţăcănea ca o ciocănitoare. Astăzi parcă am o a treia mână…tastatura!
    Ce m-am mai mirat când un elev mi-a arătat Biblia în format electronic pe …telefonul său mobil, care numai telefon nu mai este! Dar oare o citim mai bine aşa? Ajunge Cuvântul sfânt mai lesne la inima noastră?

    Faină evocarea „Sălii telefoanelor” unde aşteptam cuminţi să fim chemaţi la …cabină! Sau „faimoasele” publice cu fise care mereu se blocau.

    Mă întreb însă: în ritmul acesta, oare unde vom ajunge? Tehnologic… spre „culmi” nebănuite. Dar spiritual?

  6. calinhera zice:

    M-au intimidat aproape mereu, oamenii care ştiau muuult mai multe decât mine. Am întâlnit câţiva extratereştri, ca Jean Claude – ul tău. Unii, prin Parlamentul cepeuneic şi post-cepeuneic (unul dintre ei e miliardar în euro acum). Nu-mi pot anula acum mirările de atunci. Pt. J.C., observaţiile erau banale, dar tot un vizionar îţi va rămâne.

    PS Mi-amintesc cu cât respect l-am privit pe cel care mi-a povestit prima oară legenda colonelului de la KFC, citită de pe vreo faţă de masă. Părea că omul acela chiar îl cunoscuse pe moşulică!

  7. A.Dama zice:

    Alex, devii nostalgic cu Jules Verne şi, oricum, încă e toamnă (teoretic), aşa că se poate îmbolnăvi lumea de tristeţi (mai mult sau mai puţin obiective).
    Cât despre Cuvânt pe telefoane, am avut ocazia să-l accesez şi aşa, însă recunosc că sunt conservatoare la capitolul ăsta. Mai bine paginile acelea îngălbenite, cu sublinierile vechi şi înnoite, decât ecranul!…
    Iar cu telefoanele, dacă nu mai avem cu fisă, că sunt cu cartelă, atunci o să-şi piardă sensul expresia: „Ţi-a picat fisa?” 🙂

  8. A.Dama zice:

    Căline, de câte ori văd KFC, îmi zboară gândul la JFK. O fi vreun act ratat, dar vezi tu cum prinde mitul (colonelului etc.) mintea postmodernului?

  9. agnusstick zice:

    “la vremea sfârşitului… […] cunoştinţa va creşte.” (Daniel 12:4)
    Încă o indicaţie că sfârşitul e permanent, indiferent de epoca postcristică, acum. E interesant de citit, un pic, la numaruldeplin.blogspot.com – se apropie Crăciunul şi nu e nici o nenorocire dacă devenim, măcar temporar, adventişti. (La catolici sunt patru săptămâni de Advent înaintea Naşterii Domnului.)
    Totuşi, cunoştinţa e de mai multe feluri, şi nu-mi dau seama dacă Biblia pe mobil duce la, sau este o indicaţie privind, creşterea cunoştinţei asupra cărţilor pecetluite. Putem asimila aceste telefoanele mobile cu ecranele de care se teme Alexandru. Mă gândesc şi la bieţii cosmonauţi de pe staţiile orbitale – e cam greu să citeşti Biblia cu mănuşi, pe ecran pare mai accesibil în imponderabilitate. Şi ai funcţia SEARCH!!! E de rău?

  10. A.Dama zice:

    Evident că sfârşitul e permanent(izat), Agnusstick! Toţi mor odată cu pământul (cu Pământul) care sunt, când ţărâna se reîntoarce în ţărână.
    Cât despre tehnologia avansată sub care se prezintă acum Cuvântul, nu avem noi de ce să ne punem împotriva valului şi nici nu va fi vreo schimbare dacă „i-am da bice” să meargă înainte. Dumnezeu lucrează când într-un fel, când într-altul. E limpede că pentru unii lucrează „auzirea Cuvântului” prin mijlocirea acestor tehnologii performante. Prin auzire, vine credinţa.
    Exemplul cu astronautul care citeşte toată informaţia pe ecrane e… extrem şi el! În locul lui, eu aş fi învăţat dinainte pe de rost măcar 12 pasaje, ca să le repet când mă văd atât de aproape de… stele.

  11. Pingback: Poveste în tren « lumea adam(a)ică

  12. Pingback: Cu trenul, fără nostalgii… « lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

