Ce se (mai) caută


searchM-au amuzat câteva căutări prin care s-a ajuns în lumea adam(a)ică. De fapt, am mai scris de-astea aici şi aici.

Limbajul ăsta îşi are capcanele lui, dar prea ne e în vintre, ca să-l putem lepăda acum… Până-atunci, mai zâmbim pe la colţuri de buze ori pleoape.

(Cum am zâmbit când mi-a povestit cineva că a pufnit audienţa în râs – mai mult sau mai puţin pe înfundate -, când interpretul l-a prezentat pe vorbitor: Fratele Coy va transmite mesajul.)

(Cum am zâmbit la numele lui Putin în franceză: Poutine, ca să nu iasă o porcărioară din pronunţarea lui. Şi, bineînţeles că pe Bush, l-au scris Bouche… dar asta numai de haz.)

Să ne de(s)tindem! 🙂

1. cum intelegem ca limba e o comoara

– Încercăm să (ne-)o smulgem.

2. femei care ghicesc viitorul in Sibiu

– Viitorul nu e în Sibiu. Viitorul e în… Mâna lui Dumnezeu.

3. cat costa sa sonorizezi o ruga

– Cât o filosofie. Cel puţin. Cât o teologie. Cel mult.

Cea mai ieftină variantă: Căci nu-mi ajunge cuvântul pe buze, şi Tu, Doamne, îl şi cunoşti în totul. (Ps. 139, 4)

4. prostii la penticostali

– Ce ţi-e şi cu diacriticele!?! Deşi ar merge amândouă: „prostii” şi „proştii” la penticostali. Cine caută găseşte!…

5. rima de pustan

– Iar diacriticele? Rimă de puştan sau de Pustan?!

Sau poate era râmă?

6. cum avorteaza femeile

– Asta nu mai e de râs! Dacă imaginile de aici sunt grăitoare, s-ar putea să se participe de-a valma la următorul protest contra avorturilor.

7. cea mai puternica vrajitoare gratis

Dacă e cea mai puternică, nu poate fi gratis. Părerea mea!

8. piei satana

– Foarte tare! Dacă nu-i vorba de verbul a pieri, într-o variantă dialectică, atunci pieile de satană ar putea fi multe, de vreme ce el e… Împieliţatul.

9. imagini cu Dumnezeu

– Câtă imaginaţie!… Şi totuşi:

În adevăr, însuşirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui, se văd lămurit, de la facerea lumii, când te uiţi cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El. Aşa că nu se pot desvinovăţi (Rom. 1, 18).

10. de unde si cum pot cumpara o parasuta

– Încă nu ne-am specializat ca boutique sau birou Info, dar…  (Sper că era vorba de obiectul comercializat… legal!)

11. tipuri de macarale din toată lumea

– ???

Speachless! Despre macarale chiar nu cred să fi pomenit vreodată pe-aici.

12. poze nunta natan mladin

– ???

Pe bune???

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De(s)tindere și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Ce se (mai) caută

  1. M. zice:

    :)) m-am distrat copios. foarte foarte tare. frumos si jocul de cuvinte. in special la cel cu Impielitatul :))

  2. A.Dama zice:

    M., bine-ai venit! 🙂

    Şi-altădată!… 😉

  3. Alex zice:

    Faza cu „tipuri de macarale”…mi-a placut tare mult! Dar…poate că şi poezia este un fel de „macara” spre absolut! Nu?

    Chiar, eu de unde pot cumpăra o …paraşută? La ce vânt bate acum afară…aş zbura mult şi bine! 😀

  4. @ 10. de unde si cum pot cumpara o parasuta

    Legală sau nu, de astăzi se lansează parapanta, care întîi se dă la om, care după contactul cu ea, devine bărbat. 🙂

  5. Pingback: Săr(a)ci cu Google « Agnusstick

  6. agnusstick zice:

    Pentru vrăji, eşti vinovată clar, şi de gugăl ţi-e frică nu scapi:
    https://adamaica.wordpress.com/2008/03/14/hai-sa-ti-ghicesc-te-mariti-iti-moare-pisica-iubita-iti-pune-coarne-1/
    https://adamaica.wordpress.com/2008/07/24/maica-vrajitoarea-si-cartile/
    https://adamaica.wordpress.com/2007/11/01/ma-simt-bine-vreau-sange-halloween-ca-si-cum/
    https://adamaica.wordpress.com/2009/07/20/arlechinul/
    Pentru macarale, ai folosit foarte des „tipuri de” (divinaţie, servicii etc.), gugăl te-a considerat un vrednic taxonomist de orişice, inclusiv utilaje de construcţii probabil (mai nou, destrucţii – atenţie, cad macarale!).
    Pentru sonorizare, nu mi-ar ajunge trei pagini de exemple cu „cât costă” ceva în lumea adamaică!
    Pentru prostie, e clar, ai un titlu foarte popular. Pustan, tot în titlu, puţin defazat…
    Avortul e aici https://adamaica.wordpress.com/2008/04/11/doare-mai-tare-cand-avortezi-gemeni/
    Pentru cumpărături, https://adamaica.wordpress.com/2007/12/14/ba-care-v-ati-facut-tema/, https://adamaica.wordpress.com/2008/03/19/vinde-ti-cartile-si-ia-ti-paine/
    Pentru nunţi, botezuri şi cumetrii, https://adamaica.wordpress.com/2007/08/20/ziua-a-consemnat-scoala-de-vara/
    Ideea ar fi că eşti foarte indexată în gugăl, şi cam orice combinaţie de cuvinte uzuale poate fi regăsită în blogul tău, plus câteva exotice şi unele chiar decente. Dacă omul caută doar paraşută, sau doar macara, nu dă de tine, dar „tipuri de” + orice este un hit adamaic de mare succes. Aşa că, trebuie să ai maaaare grijă ce spui, căci nu se ştie niciodată cum şi de ce atragi pe cineva care caută cu totul şi cu totul altceva decât dai tu. E foarte interesant faptul că totuşi intră şi aici, deşi e evident din rezumat că nu e un blog pe subiectul lor.
    Îmi cer scuze dacă am dezvrăjit ceva, dar chiar am cercetat chestiunea, fiind de larg interes spiritual, religios, blogheristic şi chiar naţional – unde dai şi unde crapă pare a fi un slogan din ce în ce mai actual. Mă gândesc că fac un articol cu religia, opiul popoarelor, ca să atrag delincvenţi şi să le servesc o morală creştină zdravănă!

  7. Rodica Botan zice:

    Eu la numarul unu optez pentru lopata si tirnacop. Orice comoara cumsecade se… ingroapa. Ca sa ajungi la ea, trebuie sa …sapi. Ca n-ai sa intelegi ceva ce nu vezi, si mai mult chiar… stai cu picioarele pe ea…

    Acuma inteleg de ce scriu prostii in romana… ca de vreo 30 de ani incoace, n-am sapat deloc si mi-s ruginite instrumentele culturale romanesti…
    🙂

  8. A.Dama zice:

    Alex, tu n-ai citit avertizările medicului? Eşti sigur că vrei cu paraşuta? 😛
    O manta, în loc de macara?
    Nu de alta, dar macaraua e ca mantaua. Măcar la singular, plural şi articulat. 😀

  9. A.Dama zice:

    Răsvane, eşti puţin rău, recunoaşte şi tu. Mai mult îi îmbii pe oameni, în loc să-i fereşti. Dacă le spui că devin bărbaţi după contactul cu parapanta, o să fie victime colaterale…
    Eu zic că mai bine la curăţat de hrean. Chiar la răzuit, dacă nu ajung lacrimile de la curăţat!… 😀

  10. A.Dama zice:

    Agnusstick,
    Dacă reuşesc să trec de faza de uimire, voi ajunge repede la îngrijorare.
    Adică blogul acesta e mereu pe panta prăpăstioasă. O să-l dau de-a invizibilul şi scap de indexări.
    Eu sper că ai zâmbit, totuşi, la unele formulări interesante ale căutărilor! Fiindcă scopul principal era să zâmbim laolaltă, nu să vă dau de lucru. 🙂
    Nici nu ştiu cum ai avut răbdare să urmăreşti chestiunile!!! Pe mine m-a îngrijorat cel mai tare căutarea la imagini. Scrii un cuvânt decent şi dai peste o serie de imagini indecente. E de speriat când te gândeşti că acelaşi lucru li se întâmplă copiilor.

  11. A.Dama zice:

    Rodica, 😀 😀 😀

    Tu mai ţii minte poezia aceea?
    Limba noastră-i o comoară
    În adâncuri înfundată
    Un şirag de piatră rară
    Pe moşie revărsată.

    Am citat din memorie, dacă nu-i aşa, nu-mi pasă în acest moment. Da’ la versul: în adâncuri înfundată, ne pufnea râsul instantaneu şi se propaga cu mare viteză la toată clasa. Tu zici că e nevoie de sapă să iasă apă? 😛
    Spor atunci! Şi iar spor! 🙂

  12. Rodica Botan zice:

    a.dama… exact la strofa aia m-am gindit cind am scris. Am cintat in corul scolii cintarea aia pina am ramas fara voce… Yep… ne trebe sapa…

  13. Alex zice:

    Ha, ha! Mersi A.Dama pt răspunsul cu…”manta / macara”. Mi-am amintit de armată, unde gramatica limbii române avea nişte variante foarte „speciale”: manta / mantăi (!) sau verbul ” a cusa” 😀 în loc de „a coase”. Şi mai erau şi altele dar le-am mai uitat. Nu ştiu de ce mi se părea că toată lumea vorbeşte anapoda „în cadrul armeţii”! (>armatei)

    Mi-am amintit că şi noi pufneam în râs la expresia „în adâncuri înfundată” 🙂 Deh, imaginaţie „dă copchii”.

    Iar treaba cu răzuitul hreanului… o recomand şi eu …”cu căldură”!

  14. A.Dama zice:

    Rodica, nu ştiu dacă ţin minte cântecul. Strofa o ţineam minte, fiindcă aşa-i când ţi se cuibăreşte ceva prea bine în sertăraşe ca să zici că poţi uita de tot.
    Am făcut un exerciţiu de rememorare cu sora mea. Ne-am apucat să cântăm colinzi, şi când ne-am dat seama cât de multe versuri ne-am amintit, deşi nu le-am cântat de ani de zile, am rămas complet mirate. Şi bucuroase! 🙂

  15. A.Dama zice:

    Da, Alex, sunt nişte plurale cu capcane în limba noastră românească. Pluralul de la piuă, de exemplu. 😛
    Însă mi-am dat seama de un lucru: şi eu folosesc incorect unele cuvinte, verbele în special, fiindcă aşa m-am obişnuit cu ele din copilărie, iar obişnuinţele se corectează greu.
    Spor la răzuit hreanul atunci! Eu tocmai am trecut printr-o etapă… lacrimogenă de-acest fel!… 🙂

  16. Pingback: Gugăl sărci | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

