Cu gondola printre parfumuri


Acest exerciţiu sinestezic şi hedonist a survenit spontan şi năucitor. N-are a face cu publicitatea. El a izbucnit sărbătoreşte, ca această zi specială!!! 

O plimbare spontană pe Escada, cum se sărută lumina cu pământul în zorii zilei.  escada

O alergare sprinţară de copilă, ce arde de nerăbdare să-i spună bunicului la ureche că a găsit o comoară sub cireşul din grădină.

Există aici ceva din agilitatea căprioarei care fentează alicele ţâşnite din puşca vânătorului.

Există şi ceva din repeziciunea cascadei în terase, îmbrăţisând fără ruşine trupul fecioarei.

Cu Escada, adulmecăm mireasma săltăreaţă a dumbravei minunate şi adunăm bucheţele de flori pentru coroniţa de premiul I. E mireasma care cocoloşeşte visarea.

E o joacă de-a v-aţi ascunselea în ritm de dans slavon, printre copacii pădurii drepţi, ca la onor, când pajul aleargă după fata frumoasă, bucuros că îi aude rochia prinzându-se între puieţi şi scaieţi…

O plimbare răsfăţată pe Amarige, Givenchy, ca un salt de felină peste un pârâu de munte. Şi neuitarea…

amarige-mariageCa un zbor încetinit de cocostârci, traversând cu eleganţă domnească deasupra fluviului cu reflexe de apus.

Există aici ceva din gravitatea căţăratului pe stânci ori a marşului cadenţat al unei armate defilând prin faţa Reginei.

Există somptuozitatea unui mariage de prinţ şi cenuşăreasă, graţia dansului corp la corp al crinilor regali, ca un tango – în care fiecare pas al piciorului e o declaraţie de dragoste.

Cu Amarige, gestul e necesar, nimic nu rămâne imobil. Parfumul izbucneşte din piele ca lava vulcanică, decupând orizontul în atingere, în afara contemplării.

O plimbare maiestuoasă pe Armani Code, ca o celebrare a Carului Mare în simfonia Căii Lactee.

armani-codeCa un cortegiu de eunuci adorând-o pe soţia faraonului. Ca o leoaică strângându-şi la piept puii.

Descoperim aici o densitate ce umple spaţiul vid şi îi dă formă. Umple caverna şi o preschimbă-n palat. Ceva primitiv şi  monarhic laolaltă.

Există o maturitate a fiecărei priviri copilăreşti, o rigurozitate matematică a arcuirii, există o chemare gravă şi persuasivă, care îşi râde de orice încercare de împotrivire.

Cum fascinează eleganţa templelor gotice ori dantelele de piatră din palatele regilor mauri, aşa atrage şi supune Armani Code.

Aşa se încăpăţânează să persiste, ostentativ şi languros. Inteligent şi inocent. Fascinaţie a contrariilor, izbucnire a forţei vitale a sclavilor cu pielea bronzată peste impersonalitatea albului prinţeselor care se fereau de soare.

Tandru şi tăios. Dominator, ca privirea doamnei pentru care cavalerul îşi riscă viaţa. Cu o nobleţe viscerală, îngenunchindu-i şi pe cei mai puternici. O simfonie a prinderii şi desprinderii. Cuprindere.

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în (De)gustare și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Cu gondola printre parfumuri

  1. sunnymorning spune:

    Daca ai ales parfumurile de fata pentru ca iti place aroma lor, tin sa te felicit, sunt intr-adevar niste esente f faine… si o idee foarte buna de a scrie o mica povestioara pentru fiecare!

  2. Rodica Botan spune:

    Interesant ce memorie au mirosurile…eu inca imi amintesc uneori un parfum pe care l-am simtit prima data cind am venit in America…si uneori cite o babuta il mai poarta si dintr-o data tresar…si simtamintul ala de vechi de nou si minunat si tinar ma copleseste…

    Ati stiut insa ca fiecare parfum se combina cu mirosul nostru personal si da o alta…varianta?

  3. Debora spune:

    La multi ani!
    Ai primit cumva de ziua ta unul din aceste parfumuri? Nu-mi spune ca ai primit cate unul din fiecare! Iti doresc o primavara parfumata!

  4. Camix spune:

    La mulţi ani, în primul rând!🙂 Să ne trăieşti tânără şi frumoasă sub mâna Dumnezeului viu!

    Şi un tort pentru sărbătoare. Culoare preferată, mov, şi locul cenuşăresei cu prinţul🙂

    Tort de poveste!🙂

    **

    Mă tentează Escada după ceea ce văd şi citesc.🙂 Îmi dă impresia ca e foarte fresh şi relaxant.

    Interesantă prezentare. Merită re-luat exerciţiul. Se poate şi dacă dăm comandă la anumite prezentări de parfum.🙂

  5. Alex spune:

    Multă sănătate, numai bucurii şi o viaţă frumoasă, „parfumată” de binecuvântarea Celui de Sus!
    La mulţi ani!

  6. A.Dama spune:

    Sunnymorning,

    Am ales parfumurile feminine, fiindcă asupra lor simţeam că pot să mă exprim.🙂 Dar sper că a meritat povestea! Că pentru mine sigur a meritat!…

  7. A.Dama spune:

    Bine zis, Rodica! Da, ai dreptate! În combinaţie cu pielea fiecăreia şi, probabil, şi în combinaţie cu personalitatea fiecăreia, parfumurile sunt diferite, sunt personalizate, unice. Mi-am amintit scriind articolul şi de filmul „Parfum de femeie”, în care Al Pacino face rolul acela mirabil…

  8. A.Dama spune:

    Debora, oare de unde ştiai tu de zile speciale?🙂 Mulţumesc de urări! Să te asculte Domnul!… Cât despre parfumuri, am şi primit, îţi dai seama! Am făcut experimentul practic, nu a fost doar la nivelul imaginaţiei. Dar mi-a plăcut!😉

  9. A.Dama spune:

    Dragă Camix, eşti o binecuvântare, ştiai? Cu tortul ăsta, aş putea trăi săptămâni!🙂

    Ar fi mult de explorat. Turnulteţ după turnuleţ.

    Da, Escada e mai natural decât celelalte două. Dar preferatul meu e al treilea… E, nu ştiu cum să zic, răvăşitor. Creează dependenţă.😀

    Dacă ar fi să mai fac exerciţiul cu alte parfumuri, nu m-aş da în lături deloc! A fost mirific!!!

  10. A.Dama spune:

    Alex, mulţumesc pentru urări! Se potriveşte: Amin!🙂

  11. Rodica Botan spune:

    La multi ani a.dama…eu am fost pe dinafara; Zvonurile ajung mai greu in California. Binecuvintari ceresti.

  12. Debora spune:

    Ei, mai intai am dedus logic, apoi am facut o mica verificare (la postarile de anul trecut, pe vremea asta). Ai fost intr-adevar rasfatata daca ai putut sa zburzi sprintara printre aceste parfumuri – si nu doar in imaginatie. Totusi, imaginatia te-a ajutat sa ni le descrii atat de frumos! Preferatul meu e Amarige de la Givenchy.

  13. viorica spune:

    Hop si eu. Scuza-ma, am intrat cam tarziu. La multi ani! Dumnezeu sa te binecuvinteze si in tot ce faci sa aduci lauda Celui de sus.

  14. un pic spune:

    Veşnicia!🙂

  15. A.Dama spune:

    Rodica, mulţumesc frumos pentru urări! Nu au ajuns prea târziu, te asigur. Am sărbătorit trei zile şi trei nopţi, ca-n poveşti!🙂

  16. A.Dama spune:

    Debora, aşa este! Am avut, pe lângă nori negri, deşi şi denşi, câteva raze de lumină parfumată.🙂 Amarige dă Mariage prin anagramare.😉

  17. A.Dama spune:

    Viorica, sunt binevenite şi bine primite urările! Să ne ajute să arătăm în toate că depindem de El şi de voia-I bună, plăcută şi desăvârşită.

  18. A.Dama spune:

    unPic-ule, am zâmbit citind exclamaţia ta! Ca şi cum ar fi fost verbală, nu substantivală.🙂

  19. sunnymorning spune:

    N-am stiut ca a fost ziua ta, am vazut comentariile, si desi e tarziu un pic, iti urez un calduros la multi ani plin de credinta si speranta, sa ai sufletul frumos ca acum toata viata, indiferent de cate griji sau probleme vei intampina.
    Pesti, nu?

  20. A.Dama spune:

    Da, Sunnymorning, a fost o aniversare aşa, mai discretă, nu trâmbiţată.🙂 Nu e târziu niciodată să rostim binecuvântări unii peste alţii, indiferent de zile şi însemnătatea lor, aşa că îţi mulţumesc pentru frumoasele urări!

    Ştii, când eram copii, aveam un joc:
    – Zi peşte!
    – Li-peşte!

    Şi urma o pocneală.😛

  21. un pic spune:

    [offtopic]
    Era mai lung jocul.😛

    Cineva povestea. Iar viitoare victimă repeta ultimul cuvânt din propoziţie adăugând prefixul „li-„:

    – Ai mers în pădure.
    – Li-pădure.
    – Ai văzut o casă.
    – Li-casă.
    – Ai intrat şi ai văzut o masă.
    – Li-masă.
    – Pe masă un acvariu.
    – Li-acvariu.
    – În acvariu un peşte.
    – Li-peşte!
    Poc!😀
    [/offtopic]

  22. un pic spune:

    viitoarea *

  23. A.Dama spune:

    unPic-ule, MULŢUMESC!🙂

    Nu cred că mi-aş fi amintit atât de bine jocul, nici făcând eforturi mari de… rememorare. 😀

  24. oanamiruna spune:

    Ador armani code:X Foarte buna postarea

  25. Pingback: 10 lucruri care-mi plac | lumea adam(a)ică

Lasă un răspuns

