Persistenţa memoriei…


La modul obişnuit: Je me souviens.

je-me-souviens1

*

Artistic: Dali – The Persistence of Memory

dali-the-persistence-of-memory

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De ochi(t) și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Persistenţa memoriei…

  1. Alex zice:

    Fain tabloul lui Dali. A avut omul acesta nişte idei…grozave. Ceasurile „curgând”…cerul galben aprins…
    Persistenţa memoriei? Ca şi în alte dăţi, aştept mai întâi comentariile A.Damei.

  2. A.Dama zice:

    Alex,

    Eşti o mare figură! 😀

    Nu ştiu cum să fac, că şi atunci când vreau să iasă ceva amuzant, lumea vede totul prea serios aici.

    Am ales titlul ăsta, fiindcă m-a amuzat teribil ce are scris pe plăcuţa maşinii proprietarul ei: „Îmi amintesc”. Imaginează-ţi cum ar fi să fii obligat să conduci în spatele maşinii respective vreo 200 de mile şi să nu poţi în niciun caz depăşi, opri pe dreapta etc. Să mergi ca hipnotizat: „Îmi amintesc”. Ce persistenţă a memoriei e aceea?! 😀 „Dar tu?” Vai, cred că ar fi ca picătura chinezească!

    Evident că am pus şi tabloul lui Dali apoi, pentru contrast! Dar aştept de la voi şi de la alţii comentarii… eu voiam să iasă ceva mai amuzant şi nu ştiu cum îmi ies toate (prea) serioase! 😛

  3. Alex zice:

    He, he! Mersi mult pentru cuvintele de mai sus. Când am văzut articolul, m-am întrebat: oare care o fi intenţia A.Damei? Veselă sau sobră? Contrastul dintre poză şi tablou era foarte mare. Acum m-am lămurit! Şi mă bucur.
    Hai să spun ceva amuzant. Mi-am luat acum un an un telefon din cele numite „inteligente”. M-am obişnuit să folosesc agenda zilnică şi calendarul. Telefonul îmi este un bun „secretar”, care îmi aminteşte ceea ce nu trebuie să uit, să fac, etc. Într-o zi un coleg s-a uitat prin el şi îl văd că râde cu poftă. Văzuse că îmi pusesem la „memento” până şi propia zi de naştere! – Dar ce, era posibil să-ţi uiţi ziua de naştere?
    Deh, prudenţă mare! 🙂

  4. A.Dama zice:

    Alex, vai! Deci în chestiunile personale, cum îşi permite cineva să tragă cu coada ochiului? 😀 Tu erai prin preajmă, evident, iar ce se putea arăta, îi arătai, şi ce nu, nu?! 😀 Hm. Mi-e cam greu să îmi imaginez că e cineva atât de insistent, încât să ia la bani mărunţi informaţiile personale ale altcuiva. 😛

    Sigur, partea cu ziua de naştere e haioasă! Eu pe când completam în adolescenţă agendele, scriam câte ceva important din ziua respectivă, dar… altfel… nu mi-a trecut prin cap că aş putea-o uita! 😀 Nu încă!!!

  5. Nu ma regasesc deloc in suprarealism si nici in picturile lui Dali insa il apreciez mult pentru scrierile lui atipice.

    Fie ca memoria istorica sa persiste si sa pastreze veridicitatea evenimentelor pilduitoare.

  6. A.Dama zice:

    Academicianule, nu ştiu cum va fi cu memoria istorică! Dar sigur îmi voi aminti că era să dăm cu maşina peste tine 😀 . Aveai tot dreptul să treci, că era (de) trecere… Dar, era întuneric. Noroc cu frânele! Ce-ţi veni şi ţie să umbli pe întuneric? 😀

    Ei, acum te las pe tine să deduci dacă e realist au suprarealist!…

    Eu am cam fost indusă în atracţie de Dali. Păcatele mele! 😀

  7. E realist sa fi fost pe trecere de pietoni.
    Nerealist era sa fi fost petrecere de pietoni:)
    Suprealist ar fi fost sa umblu cu elicopteru’ luat pe banii unui tram-vai Zimens.
    Umblu pe intuneric ca Cioran sa ma ascund de nocsele masinilor si aglomeratia letala.

    (Cap)itale pacate 🙂

  8. A.Dama zice:

    Aşa-i că merge de-un titlu de carte (pe)trecere de pietoni?

    Suprarealist ar fi fost să apară Superman şi să te pescuiască de la petrecere, iar tu să vezi roşu ‘naintea ochilor… de la manta.

    Greu când ne confundăm cu noaptea! O eşarfă albă ar fi o rezolvare. 😀

Lasă un răspuns

