Mai original in iubire?


Cât de original poţi fi în iubire?

S-a încercat înainte cam tot ce se putea încerca. S-au iubit oameni din aceeaşi familie, din acelaşi neam, din familii şi din neamuri diferite.

Oameni din aceeaşi clasă socială, castă şi oameni din clase ori caste diferite.

Oameni de aceeaşi rasă şi de rase diferite.

S-au câştigat şi s-au pierdut bătălii din, pentru, întru iubire. Inclusiv bătălia cu viaţa.

Au fost date porunci împotriva homosexualilor, împotriva zoofililor. Nu la modul preventiv, ca şi cum aceştia ar fi fost potenţiale pericole în viitor. Pur şi simplu pentru că astfel de comportamente erau la ordinea zilei.

Dragostea prietenească nu poate fi nici ea mai mare decât a mai fost înainte: „Frate Ionatane, tu erai plăcerea mea; dragostea ta pentru mine era minunată, mai presus de dragostea femeiască.” (2Sam 1.26)

Cam toate declaraţiile s-au făcut până la noi, de la cele mai simple, inocente, suave, până la cele mai pasionale, intense, dramatice.

Te iubesc cum iubeşte trandafirul roua de dimineaţă…

Te iubesc cum iubeşte soarele ziua şi luna noaptea.

Te iubesc până la cer.

Te iubesc ca un nebun, ca un soldat, ca un rege, ca un star… (un cântec interpretat de Lara Fabian)

Te iubesc cum iubesc dimineţile / pure şi adevărate care-mi urcă-n vine / ca un cântec închis în trupul meu / ce se aude mereu de dorul tău. (George Șovu – Tu ești)

Te iubesc până la moarte.

Te iubesc mai presus de cuvinte.

S-au rostit şi scris afirmaţii care au rămas proverbiale.

Dragostea-i oarbă, deci trebuie să pipăi. (Proverb brazilian)

Dacă dragostea ar fi oarbă, atunci nu ne-ar mai găsi. (Proverb românesc)

În dragoste, cerşetorii şi regii sunt egali. (Proverb indian)

Dragostea face să treacă timpul, timpul face să treacă dragostea. (Proverb italian)

Gelozia şi dragostea sunt surori. (Proverb francez)

Când iubeşti, nu-i greu să împarţi cartoful în două. (Proverb irlandez)

Dragostea unui tată e mai înaltă ca munţii; dragostea unei mame e mai adâncă decât oceanul. (Proverb japonez)

De la iubirile în care Soarta era de vină pentru sentimentul înfiripat, iar subiectul – pasiv – nu avea decât să plătească pentru festa jucată de Soartă, până la iubirile împlinite în ciuda tuturor interdicţiilor şi a legilor scrise şi nescrise. De la primii fiori şi inexprimabila fericire, până la de disperare, rătăcire, moarte.

Dragostea este tare ca moartea (Cântarea cântărilor 8.6).

Dragostea şi moartea sunt imposibil de separat.

Nu este mai mare dragoste decât să-şi dea cineva viaţa pentru prietenii săi. (Ioan 15.13)

Mai original decât a te da pe tine şi a da tot ce ai nu poţi fi:

…atât de mult a iubit, că a dat pe singurul Său Fiu… (Ioan 3.16)

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în (De)gustare, De viaţă și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Mai original in iubire?

  1. Alex spune:

    Tare frumoase gânduri! Iar poza mi se pare extraordinară: pâine, inimă, ou, ochi… Multe elemente importante. Iubire şi hrană! Iubirea ca o hrană. Hrana ca o iubire. Hrană pentru iubire. Iubire pentru a te hrăni.
    Original în iubire? Păi Iisus a fost cel mai „original”! S-a dat cu totul pe Sine pentru TOŢI! Tot ce au încercat oamenii după El… e doar o imitaţie palidă. Dar…încercăm!

  2. Minunat articol!!!! Apropo de poza, dragostea te face sa iti pui inima pe tava.

  3. peginduri spune:

    Saraca inima… face ce face, si tot… prajita ajunge!!!🙂
    …………..
    Lasind insa gluma la o parte mi-a placut enorm, cum ai escalat de la banal, cum adesea intelegem noi oamenii… la esenta dragostei… la Dumnezeiesc!

  4. A.Dama spune:

    Chiar aşa, Alex!🙂 „Răsfoiam” nişte imagini pentru articol, iar asta mi-a picat cu tronc: din cauza originalităţii ei… Elementele nu le-am aprofundat în acel moment – al alegerii -, dar citindu-te pe tine acum, mi-au mai picat nişte fise.😀 E bine când cei care te citesc aduc completări, reformulează! E un exerciţiu de întregire a înţelegerii. Unul preţios.🙂

  5. A.Dama spune:

    Wow, Rose! Comentariul tău rimează perfect cu avatarul ales de tine!🙂

  6. A.Dama spune:

    Rodica,

    M-am blocat la primele două cuvinte ale comentariului tău!:P

    Fiindcă mi-au adus aminte de cântecul ăla popular cu inima dusă la doftor şi la potică, ce mi-au zis că n-am nemică şi că leacuri la inimă nu-s.

    Chiar aşe.🙂

    http://www.trilulilu.ro/claudia71/b642f11c4fb1d6

  7. calatorru spune:

    ma distreaza aia cu „te iubesc mai presus de cuvinte” – ce mod de a nu spune nimic…, parca era o alta vorba ce zicea ca dragostea te face inventiv🙂

  8. disa spune:

    iubirea e frumoasa in teorie, dar in practica… nu-i chiar asa. Stim sa spunem lucruri frumoase, imbracate in metafore, floricele, mai greu e cand e vorba de traire, parerea mea…

  9. peginduri spune:

    A.dama, i-am pus tatalui meu melodia si…ce parere ai…stia si cuvintele…

    Dar cel mai mult mi-au placut peisajele…n-am mai vazut o capita de fin, asa ca la noi…de…peste 28 de ani…Doamne bine mai miroase finul proaspat…

  10. A.Dama spune:

    Vai, Călătorrule, tu, care eşti poet, să nu înţelegi oare chestiunea ceea de dincolo de cuvinte?😛😀

    Dar ştii că Arghezi se ruga spunând: „Ruga mea e fără de cuvinte şi cântul îmi e fără glas”.

    Deci, suntem în situaţiile acelea paradoxale care rimează atât de bine cu creştinismul nostru. Au ba?

  11. A.Dama spune:

    Disa,

    Sigur că e un punct de vedere. Alţii zic iar că e mai uşor să trăieşti iubirea, decât să o expui în cuvinte, teorii, formule… Cred că problema vine din faptul că noi fragmentăm, fiindcă nu putem lua totul ca întreg. Aşa că, trăim parţial, pe părticele, împărţite, atât iubirea divină, cât şi cea umană…

  12. A.Dama spune:

    Aşa-i, Rodica? Sunt unele chestiuni care rămân locuri comune pentru noi… cum e cântecul de mai sus, cum sunt căpiţele de fân. Eu am văzut chiar acum, zilele acestea căpiţe de fân de pe la noi… Fânul nu era proaspăt, aşa, bine mirositor, cum zici tu, dar imaginea merita. Îmi zicea mai demult un prieten că ar vrea spray de fân, dacă ar exista.😛

  13. Alex Androne spune:

    Spray de fân? Mmmm, ce fain! Am văzut la o mătuşă mai în vârstă un obicei frumos. Culegea tot felul de plante aromatice şi le punea în săculeţi de pânză şi le punea prin casă şi printre haine. Mentă, levănţică, muşeţel, calomfir, rozmarin… Numai arome! Mi-am pus în cameră un buchet de rozmarin…ştiţi ce frumos miroase? Ce Gled micro-spray sau alte „minuni” sintetice? Dar nişte aromă de fân…ar fi grozavă! Căci o căpiţă mică în casă…e cam greu! :))
    Ia te uită ce spun şi eu pe aici!

  14. A.Dama spune:

    Pai, nu se poate cu capita de fan in casa!😀 Dar ma gandesc ca multe plante, si daca le stim din carti, si daca le stim denumirea din operele literare, nu facem asocierea cu imaginea lor. Trecem pe langa ele cand suntem in natura… Chiar am intalnit cu studentii in texte denumiri de plante, i-am intrebat daca stiu cum arata si mi-au raspuns in cor ca nu au idee.🙂 Prea le stim pe toate cum arata la pachet in magazine…

  15. Dudas Daniela spune:

    Mi-l imaginez pe potentialul pui pufos in situatia de-a alege intre a deveni mandria mamei lui,punctul de atractie al copiilor,cocosul din curte sau gaina harnica a gospodariei si de a-si depune chiar inainte dea-si incepe viata, toate visele intr-o forma provizorie de inimioara numai de dragul unei demonstratii de romantism sau originalitate..daca un barbat a facut acel mic dejun..nu i-a fost prea greu-doar nu s-a sacrificat pe sine..daca o femeie,probabil a fost apreciata..cica mai ales la barbati dragostea trece prin stomac(poate si invers..nu se exclude..mai ales in ce priveste ciocolata)….cu una cu alta ce e destul de evident e ca tot mai mult pana si cele mai originale feluri umane de-a arata dragostea…trebuie sa implice un sacrificiu ce vine dinafara noastra..nici macar un zambet nu puteam scoate de la cineva prin incercarile noastre de-a iubi daca Cineva nu si-ar fi parasit slava pt a ne invata sa iubim cu altruism..

  16. A.Dama spune:

    Daniela, zici să rescriem şi în variantă feminină zicala „dragostea trece prin stomac”? E nevoie de ciocolată pentru iubire? Ei, ei! Glumim noi, dar e prea scurtă viaţa ca să nu ne bucurăm de aceste mărunţişuri care o fac mai luminoasă. O fi având fiecare ev „ciocolata” lui.😛

    Să mulţumim pentru Iubire! Singura care contează…

  17. calatorru spune:

    🙂😛 „poet” zici? – apoi de eram, poate-ntelegeam!😛

  18. A.Dama spune:

    Auzi, Călătorrule, tu când îţi dai ochelarii de pe nas? Să vedem şi noi fără ochelari!…😛

Lasă un răspuns

