Dianei, un fel de foc de maci


Diana a ghicit ce reprezenta imaginea aceasta. Drept premiu, această postare îi revine cu dedicaţie.

Iată autoportretul schiţat de Diana în câteva cuvinte:

Pentru iubire trăiesc şi asta mă face să trăiesc cu bucurie. Mai sunt îndrăgostită de flori, mai ales de maci, de culori, de muzică, de căţăratul în copaci, de munţi, de natură, de câmpii întinse, de cer, de lună… de animale, de copii, de oameni buni, de tot ce e frumos pe lumea asta.

În semantica existenţei personale, am ales ca macii să reprezinte iubirea. Aşa că voi aprinde un fel de foc de maci.

Am ales o melodie, un poem şi un verset… Focul mereu între(g)it.

O melodie al cărei refren zice: All I see is love, sweet love on the horizon şi care e cântată de Melanie C. Poate şi pentru că la vârsta de 22 de ani, cât are Diana, ascultam Spice Girls (mai ascult şi-acum, la răstimpuri, Viva Forever), iar Melanie C e una dintre membrele formaţiei.

Dincolo de cuvintele care îşi au mereu bubele şi handicapurile lor, până nu sunt transfigurate de Cuvânt, ceea ce mi-a rămas ca subiect de meditat după vizionarea acestui videoclip a fost ideea de a merge mai departe, chiar dacă te-ai blocat undeva, cumva, cândva…

În imagine, e doar un efect tehnic, dar în realitate, de multe ori se întâmplă blocaje în diferite stări, în diferite locuri, în diferite momente ale existenţei.

Dacă s-ar putea – la modul tehnic – să mergem să ne recuperăm, cum se întâmplă în videoclip, ar fi uşor. Dar recuperarea noastră cred că depinde de relaţia cu Dragostea. Cu Dumnezeul care e dragoste, nu cu dragostea care-i dumnezeu.

Iată videoclipul:

*

*

Diana, mai arunc în focul de maci – care nu se mistuie – un poem scris aproximativ la vârsta ta.

necuvântul şi lumina întrebătoare
a ochilor verzi-albaştri
ireal între noi
în oraşul fără nume
unu cu unu niciodată nu-s doi
etern Unul

Rostind dezlegăm taina –
fruct necopt al identificării fiinţei
cu Celălalt
etern Unul

Şi închei cu Psalmul 73, 28… un fel de laitmotiv existenţial.

Cât pentru mine, fericirea mea este să mă apropii de Dumnezeu. Pe Domnul Dumnezeu Îl fac locul meu de adăpost, ca să povestesc toate lucrările Tale.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Dianei, un fel de foc de maci

  1. Diana zice:

    cat de frumos A.Dama. nu cred ca premiul putea fi mai minunat! imi plac si melodia, si poemul, si psalmul. exprima credintele mele toate trei. se pare ca unele cuvinte sunt atat de bogate, incat pot cuprinde esenta unei persoane…:)
    multumesc! Dumnezeu sa te binecuvanteze!

  2. Rodica Botan zice:

    Imi amintesc din copilarie lanurile de griu in care cresteau macii rosii… acolo i-am vazut pentru prima data; ca o inima in mijlocul griului care pe undeva reprezinta insasi existenta nostra fizica.

    Ceea ce macii aduc unui lan de griu, la fel si dragostea aduce inimilor omenesti… un pic de culoare care schimba monotonia si da peisajului viata…

    Nu uitati insa ca macii se vestejesc foarte usor… nu-i poti transplanta cind sint in floare… si daca-i rupi, nu poti sa-i tii mult intr-un buchet oarecare… si asta mi-aduce aminte de Solomon in Cintarea Cintarilor… nu stirniti dragostea… pina nu vine ea.

    Gingasa floare e dragostea …Singurul Dumnezeu are o dragoste care nu paleste, nu e firava si rezista timpului si circumstantelor. In palmele lui si in coasta lui au inflorit odata maci rosii pentru intreaga omenire… petalele rosii au curs de pe fruntea lui… pina s-au epuizat… si n-au mai fost petale…

    Diana…in tine am regasit anii tineretii cu bogatia lor de vise si sperante…

    Un sfat de la cineva care a pierdut de mult exuberanta ce o ai…o singura realitate sa ai si-ti va fi suficient…aceea realitate este Isus Cristos.
    Te felicit si eu…si pe tine si pe A.Dama care cu un simplu mac…a creat o stare de bine si de intimitate…intr-o lume rece si neprimitoare.

  3. A.Dama zice:

    Diana, as putea pune acum un rand luuuuuung de zambete! Ma bucur ca am nimerit bucatele de adevar care sa-ti mearga la suflet. Nu am stat pe ganduri in alegerea lor, fiindca sunt spontana… uneori nici speachurile nu le pregatesc – un contra-exemplu, desigur – dar, important era sa fie ceva ce sa-ti evoce tie diferite modalitati de a imparti iubirea. Iubirea Lui, care cu cat se imparte mai mult, cu atat sporeste in intensitate. 🙂 Sa fie si cu tine pas cu pas, zi de zi, ceas de ceas binecuvantarea Seninului! Sa-ti fie inmultiti macii ceresti!

  4. A.Dama zice:

    Rodica, e interesant cum s-a intercalat prezenta macilor in evocarea ta! Mi-a placut. Sa fie cu tine rasplatirea!

Lasă un răspuns

