Oui, je t’aime


Am iubit-o mai întâi cu Alain Delon colecţionat în zeci de vederi din acelea de 2 lei. Pentru cei ce mai ţin minte… Cu Brigitte Bardot, Dalida, Jacques Brel, Desireless, Catherine Deneuve, Léo Ferré, Serge Gainsbourg, Luc Besson etc.

Apoi am iubit-o cu ses chansons d’amour, care sunau fantastic la vârsta adolescenţei şi… la orice vârstă.

Je pense à toi.
Où es-tu? Que fais-tu? Est-ce que j’existe encore pour toi?
Je regarde cette vague qui n’atteindra jamais la dune
Tu vois, comme elle je reviens en arrière
Comme elle je me couche sur le sable
Et je me souviens, je me souviens des marées hautes
Du soleil et du bonheur qui passaient sur la mer
Il y a une éternité, un siècle, il y a un an

Acum, am ales să-i fac cu ochiul aniversar, zâmbind împreună cu cei care îl iubesc pe genialul Louis de Funès. Una dintre vorbele lui de duh:

Cea mai mare dorinţă a mea, ca actor? Să fac filme care să-i facă să râdă pe copii şi părinţi deopotrivă în această lume prea tristă!

*

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în (D)evenimenţial și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Oui, je t’aime

  1. A. Dama, două întrebări:

    dar cu Jo Dassin nu?

    dincolo de lanul de maci, tufişurile alea bătute de vînt sunt de canabis? 🙂

  2. Ah, da, corect! acum am dat pe linkul tău cu Joe Dassin… sigur că da! Mulţumesc pentru moment. 🙂

  3. viorica zice:

    Doamne ,ce amintirii placute…Imi amintesc perfect de genialul Louis de Funes. .Ne delectam vazindu-l .

  4. ionatan zice:

    Zâmbind spre vremuri ce au fost,
    Nu pot să nu mă iau la rost:
    De ce abia acum mi-e dor
    De lampa din televizor? 🙂

  5. A.Dama zice:

    Hai, Răsvane! :)) Hai acuma! Nu-mi spune că nu se vede clar că nu de cânepă-i vorba. 😀 Macii rezistă cu frumuseţea lor şi în zile fără soare. Ăsta e mesajul fotografiei.

    Încă o mo(n)stră sacră:

  6. A.Dama zice:

    Viorica, eu l-am savurat mai întâi în seria cu jandarmii. Cred că face parte dintre actorii inimitabili. Cine ar putea să-l imite?

  7. A.Dama zice:

    Ionatane,

    Da’ la televizor nu-i haz
    Mereu, ci şi necaz,
    Mai bine c-ai luat răgaz,
    Te-am bucurat mai tare azi.

  8. viorica zice:

    Dama te rog,am nevoie de emailul tau .Scrie-mi la viorica_obeada@yahoo.com.Multumesc

  9. A. Dama, toţi spun aşa, că nu e! pînă-i prinde… 🙂

    Da, interpretarea a meritat Oscarul!

  10. A.Dama zice:

    Viorica, există la rubrica „De contact(at)” o adresă pentru cititorii blogului, ca să ia legătura cu mine! Sper că a ajuns la tine mesajul meu! 🙂

  11. A.Dama zice:

    Răsvane, mă uimesc aici în faţa replicilor Dvs. 😀 Îi prinde cânepa sau televizorul?

    Aveţi Dvs. ce aveţi cu pozele mele cu maci. Eu ce să fac? Am ales de astă dată o imagine mai pământeană… Să zbor iar cu macii în cer? 😀

    Hm. Bine că suntem la capitolul Louis de Funès, că ne punem un zâmbet larg, nesfârşit, pe feţe… şi vedem lumea bună, senină şi frumoasă.

  12. Camix zice:

    La 12 noaptea eu râdeam de zor(i) cu nasu’ lui Louis. Aşa ceva…!
    Nu ştiam că unii sunt aşa ingenioşi chiar şi la nervi. 😛 Nu strică, nu strică. Deloc. Delon. Delon? 🙂

    Sper că au avut o zi naţională reuşită francezii. Măcar atât dacă n-au avut campionat. 🙂

  13. A.Dama zice:

    Camix, la youtube-ul cela am râs cu lacrimi de la prima vizionare. Şi l-am urmărit de mai multe ori, îţi dai seama!? Păi, s-a făcut baltă… de râs. 😀

    Dar tu ai ce ai cu naţionala Franţei, bag de seamă. 🙂 Las’ că mai urmează competiţii! Îşi iau ei revanşa. 😛

  14. Alex zice:

    E fain sa mai vezi şi locuri cu rezonanţă francofonă, în condiţile în care suntem atât de intoxicaţi numai de americănisme. Felicitări A.Dama! Cum să nu ne amintim de filmele cu Alain Delon, Bourvil sau L. de Funes? Cand veneau la cinema filme cu ei, lăsam orice treabă ca să facem rost de bilete. Iar comediile lui Funes se lăsau cu…”dureri de burtă” de la atâta râs. Unele le-am mai revăzut, dar parcă nu mai au farmecul din copilărie, cu mirosul acela inconfundabil de sală de cinema sau de grădină de vară. Televizorul e prea banal. Te uiţi de multe ori singur şi nu ai cu cine să comentezi în gura mare, ca la cinema!? Mă rog, aşa cred eu.
    Am mai râs acum câteva zile de un alt mare comic francez Pierre Richard! Poate cineva să-l uite în rolul teribil din filmul „Omul cu pantoful roşu”? Şi multe altele. Păcat că noii actori francezi nu mai sunt la acelaşi nivel cu „clasicii”. Coproducţiile franco-italiene erau nemaipomenite. Bine că mai programează cei de la TVR 2 din când în când şi filme franceze. M-am acrit de „superproducţiile” de la Pro tv!
    Frumos headerul! Macii sunt nişte flori minunate, care nu cresc oriunde. Mai ales în lanurile de grâu. Ce se vede în spatele macilor sunt spice de grâu, nu altceva! Picuri de culoare în lanurile de pâine….

  15. Alex zice:

    Dacă e cineva pe aici acum (h 10.20 AM) să ştiţi că pe Pro Tv tocmai se difuzează o comedie cu marele Louis de Funes. Se numeşte „Oscar”. Vizionare plăcută!

  16. A.Dama zice:

    Alex, mulţumesc că ne-ai anunţat că se difuzează filmul! Vai, chiar e drăguţ din partea ta! O surpriză plăcută. Eu n-am fost pe fază, dar… poate au fost alţii.

    Să sperăm că se vor mai ivi şi alţi actori geniali şi în acest spaţiu cultural, nu numai pe alte continente.

    Iar despre header… ceea ce contează e transparenţa petalelor care iese în evidenţă. Aş fi vrut să pot încadra altfel imaginea, dar ne cenzurează tehnologia. 😀

Lasă un răspuns

