Triptic


angel.jpgŢine-aici un umăr de deal
Mănos
Să-ţi pleci fruntea
Printre şiruri de meri înfloriţi
La micul dejun să-ţi ajungă
Papara de flori

Ţine-aici şi un cap(ăt) de munte
Triunghi cu laturi egale
La prânz să înfuleci
Din gheaţa topită direct
De pe stâncă
Trupul în trei feluri
Principale
Şi la desert sângele

Ţine-aici şi un drum
Coborâtor către suflet
La cină
Capul şi umărul
Rămân în urmă
N-a mai rămas în peşteră
Decât puţină iubire de îngeri
Într-o badoacă de lut
Cu grijă să cinezi
Îngeri de lumină
Noaptea de azi
Şi dintotdeauna
S-aţină

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De îngânat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Triptic

  1. rose4you zice:

    …imi dai voie? …stiu ca nu am calitatea, precizia si pregatirea ta in a vedea si comenta o poezie, dar a bea sangele ca pe un desert duce cu gandul la ritualuri pagane …iarta-ma, dar pentru a ilustra ceea ce vreau sa spun si pentru a nu exista confuzii, am sa scriu cum as vedea eu
    …..”trei feluri principale
    Tine-aici si un drum
    Coborator catre suflet
    stinge-ti setea la cina
    cu sangele sfintit”…
    Te rog sa-mi ierti indrazneala, dar mie imi pare ca sangele luat in sensul unui desert …sugereaza ceea ce-am mentionat.

  2. A.Dama zice:

    Rose, nu ma deranjeaza indrazneala ta! E bine sa stiu cu ce asociaza cititorii mei imaginile! E drept ca acum nu voi descompune intreaga poezie, asa cum am facut la experimentul Dalb, fiindca m-ar durea inima sa fac disectie. :)) Ce pot sa-ti spun referitor la sangele ca desert este: „beti toti din El”. Dupa „luati, mancati, acesta este trupul Meu”.

  3. A.Dama zice:

    Rose, revin cu o completare. Da, am ingaduit niste echivocuri pentru lectorul poemului, insa nu in aceasta paradigma paganism / crestinism.

  4. rose4you zice:

    Mai intai, multam’fain! E drept eu stiu care este „ritualul” in cadrul Cinei ca aducere aminte… dar la citirea poemului, cuvantul desert asociat cu sange… asta imi „vorbeste” mie… Cina din camera de sus nu a fost „un desert”, a fost felul principal si ultim in care s-a incheiat o zi, si pentru multa vreme (chiar si astazi) reprezinta masa de seara in familie, fara „desert”, doar unire in familie…era seara!… In fine ma iarta ca indraznesc asa de mult – cu respect, Lorelei.

  5. A.Dama zice:

    Lorelei, tu stii ca in biserici, cina de taina, impartasania, are loc mai ales duminica dimineata. Deci nu la „cina”. Ei bine, aici, fiind vorba de un discurs liric, alegerea mea a fost ca masa principala – cea cu 3 feluri si desert – sa fie la amiaza. Pentru Dumnezeu, oricum e vorba de in afara timpului. Momentele zilei le fragmentam noi. Plus ca atunci cand tii post pana seara, iei micul dejun, pranzul si cina deodata. 🙂

    Inca o data: din partea mea, indrazneste! E bine si sa lamuresc aceste lucruri, si sa mi se atraga atentia cand gresesc, ca doar gresesc si eu! 😛

  6. calatorru zice:

    zic si eu ca Lorelei, aproape ca ea 😉 recunosc ca nu ma stiu. da, de ce ai ales poza asta? un „inger” pe malul marii? cineva in alb pe nisip, parca…pe nisip. de ce contrastul asta intre deal si munte si rau si pestera cu nisipul?
    hai ca ingerul, sau ce e, e acolo cu lumina si iubirea lui

    pe drumul lamuririi si al invatarii :). calatorru

  7. A.Dama zice:

    Da, Calatorrule, e un contrast intre continutul poemului si imagine… e si o reductie la esential. In finalul poemului, ingerii de lumina trebuie sa opreasca noaptea de azi si dintotdeauna. Deci imaginea e una luminoasa, chiar daca se sterg contururile, chiar daca celelalte sunt neclare, lumina e personajul principal.

Lasă un răspuns

