Serebro – între extreme


S-a întâmplat că într-o zi am găsit videoclipul formaţiei ruse Serebro – Dyshi. Am ascultat, am reascultat.

Am privit. Imaginile aduceau un fel de atracţie de pictură naivă, nişte simboluri amestecate. Un ghiveci, dar… dincolo de astea, era în tonalitatea cântecului ceva suav – ţi-ai fi adormit copiii pe el. Era şi ceva neînţeles. Nu ştiam rusă, aşa că mesajul nu a ajuns la mine. Am continuat să ascult, să reascult.

Apoi, am vrut să aflu cuvintele traduse într-o limbă pe care să o pot înţelege şi eu. Şi am reuşit să găsesc ceva. Nu ştiu cât de corect sunt traduse… măcar ca idee mi-a folosit. Un fel de abureală, de tra la la… Inofensiv.

You’re from my dreams
Made out of water
Melting on sides
I gave away the secret
And called you
As much as I could
Don’t be quiet
The blood won’t dry
My love is in it

Breathe with me
Reflecting shadows
Show us dancing under water
Breathe with me
Maybe some day we will meet

Apoi am vrut să văd alte piese de-ale lor. Am dat peste cântecul câştigător la EuroVision 2007. E un record – trupa s-a constituit în toamna anului 2006, iar în 2007, deşi nu avea o istorie în spate, nu doar că a surprins topul din Rusia, clasându-se pe primul loc, dar a ajuns chiar pe locul 1 la EuroVision:

Ce diferenţă între primul şi al doilea videoclip! Ca de la cer la pământ! Unde sunt apariţiile serene, aproape „translucide”, suave din videoclipul anterior? De unde această zgâlţâire a simţurilor? Cum rimează astfel de extreme?

Eram convinsă că prima melodie fusese Dyshi, iar pentru a pătrunde puternic într-o zonă comercială, unde era rost de bani din videoclipuri, managerul formaţiei ar fi impus un alt stil, melodii care să se vândă pe piaţă. Însă, n-a fost aşa… Song #1 este cel care a câştigat EuroVisionul, iar Dyshi este Song #2.

Ne mişcăm (mereu) între extreme. Aş putea alege videoclipuri ale multor staruri muzicale pentru a evidenţia aceeaşi pendulare între o tonalitate şi alta, între un mesaj şi altul…

Cred că la fel ne comportăm şi noi în situaţii diverse. Pendulăm între extreme. Asta îmi dă de gândit.

Căci nu fac binele pe care îl voiesc, ci răul pe care nu-l voiesc, pe acela îl săvârşesc.

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De gândit și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

52 de răspunsuri la Serebro – între extreme

  1. simplulgand spune:

    da asta s-a cerut, asta s-a oferit! primul videoclip e chiar frumos, pacat de al doilea!

  2. A.Dama spune:

    În ordinea asta le-am văzut şi eu, Simplu gând! Surprizele au continuat şi după astea două, însă… era suficient pentru a ilustra extremele. Oare cine-şi mai permite azi luxul să facă artă pentru sine, nu pentru piaţă?

  3. Adi spune:

    Pisica blanda zgarie rau.🙂

  4. A.Dama spune:

    Adi,😆 !

    Înseamnă că blândeţea şi zgâriatul sunt la extreme!😛

  5. Camix spune:

    Cred că e şi un „destin” al nostru, al oamenilor, de a oscila mereu între extreme. Cel mai preferabil e atunci când oscilaţia face distanţe tot mai mici între un punct şi celălalt…

  6. A.Dama spune:

    Da, Camix, si daca cele doua puncte sunt chiar unul langa celalalt, nu mai e nicio oscilatie.😛

  7. Camix spune:

    Ar fi bine să ajungem la aşa un echilibru (provided that punctul median dintre ele e acelaşi cu punctul median între + infinit şi – infinit)😛 Vai ce teorie făcui!

  8. A.Dama spune:

    Cum ar fi să traduci asta în termeni pe înţelesul meu, dear Camix?

    Aici m-ai pierdut!😀

  9. Camix spune:

    păi, oscilaţia se poate produce şi între punctul – infinit şi – 100.000, spre exemplu.
    Eu ziceam să fie acea oscilaţie aproape de punctul zero.😛

  10. A.Dama spune:

    Şi eu care credeam că vei scrie versuri ca să pricep!😛

    Versurile le înţeleg, matematica…

  11. Camix spune:

    pe înţelesul tău…😕

    între minus infinit
    şi minus sute de mii
    pendulăm în fiece zi

    să avem harul înmiit
    ca ale noastre oboseli
    să fie în vecinătatea
    lui zero tranchil
    😀

  12. A.Dama spune:

    tare eşti de te descurci
    şi la mate şi la vers
    eu, de-i harul înmulţit
    plus şi minus uit din mers

  13. anonim spune:

    nu e nevoie sa ai peste 18 ani. apropo, au doar 2 videocipuri si sunt normale, si fetele, si videoclipul🙂

  14. A.Dama spune:

    Anonimule, e drept ca la Song #1 exista vreo 13 variante, pe culori etc. si ai impresia ca sunt mai multe cantece. Dar de Song #3, Opium, n-ai auzit? (Eu iti zic, in paranteza, sa incerci pe youtube Serebro – Blya… sa vezi ce ti se spune!)

  15. anonim spune:

    stiu si am cautat… ala cu 18 ani nu e facut de ele… e o copie… facuta de unu care nu stie ce-i cu el, spune ca fetele astea sunt super🙂

  16. A.Dama spune:

    M-am gândit şi la această variantă, Anonim! M-am gândit că e un videoclip contrafăcut şi, chiar e nasol să-ţi facă cineva felul aşa! Însă, şi dacă aş scoate din articol precizarea că fetele astea au videoclipuri interzise, faptul că cele 2 cântece sunt atât de diferite, 2 extreme, rămâne în picioare.

    Ştiu că aş fi putut da exemple de extreme de acest fel şi la Madonna, şi la R. Kelly, şi la Pink, şi la Michael Jackson etc.

  17. anonim spune:

    da :)…tot aia…vroiam doar sa stii ca videoclipul ala nu e al lor😀

  18. A.Dama spune:

    Anonim, apreciez!!!🙂

  19. anonim spune:

    hey numele meu e adnana si vroiam sa vezi noul videoclp premiera lui a fost saptamana trecuta😀 http://www.youtube.com/watch?v=Se5tm-anHbA

  20. A.Dama spune:

    Adnana, mă bucur să aflu numele tău!🙂 Adnana, Adama… sonorităţi apropiate!😉

    Am urmărit videoclipul. Mulţumesc! Cred că şi ăsta e foarte diferit de Dyshi. Această risipire în uitare…

  21. A.Dama spune:

    Dragut videoclipul? Dragute fetele? Dragute comentatoarele?😛

  22. Adnana spune:

    da da😛 multam’ =)) hey adama cati ani ai? :D:D:D

  23. A.Dama spune:

    Adnana,

    oare tu stii ca adamele nu-si spun de obicei varsta?😀 Daca ti-as spune ca am 78, m-ai crede?!

    Hope not! :))😛

    Sa zicem ca pe pagina „Sa va spun de A.Dama” se afla cam ce voiam sa spun despre mine in auzul tuturor…

    Dar tu cati ani ai, Adnana?🙂😀😛

  24. Adnana spune:

    14😛

  25. Adnana spune:

    hai, te rog frumos, zi-mi cati ani ai ? :D:D:D:D

  26. A.Dama spune:

    Adnana, multi inainte!🙂 Oare eu ziceam la 14 ani cati ani am?😀 Fusesem intr-un cantonament cu echipa de handbal si trebuia sa avem la noi certificatele de nastere, fiindca nu aveam voie sa avem peste 14 ani in competitia respectiva, iar noi aratam si de mai mult, ca doar eram sportive… Dar sa-i fi vazut pe baieti cum aratau! Nu le dadeai 14 ani in niciun caz!😛

    Ma rogi frumos, asa-i? Pai, eu am dublu cat tine si inca ceva. Dar, uite, am ascultat Serebro!🙂

  27. Adnana spune:

    😛 da mersi😀 joci handbal???? :D( trebuia sa discutam despre Serebro da ma rog😛 )

  28. A.Dama spune:

    Nu face nimic daca mai schimbam subiectele, Adnana!😉 Exista o pagina De contact(at) si le ziceam cititorilor ca pot lasa acolo mesaje cand nu vor sa comenteze anumite articole de pe blog.🙂 Putem muta discutia acolo oricand.🙂

    In sfarsit, am ajuns si sa raspund la intrebarea ta. Am facut mai multe sporturi, dar numai atletismul si handbalul mai serios, respectiv in competitii nationale. Ai vazut cumva cum s-au bucurat resitenii pentru cupa? A fost interesant sa vad atata lume in strada si dupa alt meci decat un meci de fotbal.🙂

    Tu, cum stai cu sportul?😀

  29. Adnana spune:

    mmmm mie imi place sa joc basket😛 dar joc numai de placere😛

  30. A.Dama spune:

    Adnana, şi baschetul e pe gustul meu, dar e drept că am jucat mai mult în şcoală. Sunt înaltă de felul meu.😀 Ce liceu vei alege? Ai dat tezele unice? Iar dacă n-ai chef de discuţii legate de şcoală, e ok să nu răspunzi!🙂

  31. Adnana spune:

    ba, imi face placere sa discut cu tn🙂 in sfarsit, am gasit pe cineva cu care ma pot intelege! :)) cred ca am sa aleg un liceu mai lejer, ptr ca m-am saturat de invatat! dap, am dat tezele, maine astept rezultatul… cel mai frica imi e la geografie :P… of lunea asta e o zi asa de grea😦 tre sa fac 2 injectii si am o fobie ptr ele :(:(:(:( multe activitati la ora de romana (o piesa de teatru si y is regizoru :P). mai sunt si rezulatatele, si am si ora de geografie (profa are ceva cu mn….nu-i place de mn deloc, ma uraste si ca sa fie si mai si, imi spune ca seman cu faimosul filozof „emil cioran”) maine, daca imi mai zice ceva de emil cioran, am sa-i dau cateva citate. Ce dura o sa fie faza =)) mi-o imaginez deja =))=))=))

  32. A.Dama spune:

    Adnana, ia-le pe rand!🙂 Acum e de invatat, invata. Apoi o sa vina randul la alte cele, o sa le faci pe toate, incetul cu incetul. Ei, si noi ne-am saturat de invatat, dar tot ne-am intors acolo.😀
    Sa iei injectiile zambind, ca de-aia le iei sa fii bine! Cat dureaza injectiile alea? Trec rapid si ai toata ziua la dispozitie.

    Apoi, sa nu te mai temi de profa de geogra, ca n-are rost. Important e sa stii materia, atunci nu ar avea de ce sa se lege de tine. Iar daca face trimiteri la Cioran, ei, nah! Mai sunt si profi de-astia. Dar nu intri cu ei in conflict, nu raspunzi la provocari. Zic ei ceva, trece pe langa tine.

    De piesa de teatru sa te ocupi serios, daca esti regizor! Ca dupa tine se iau toti!🙂 De-aia tre’ sa fii serioasa!🙂 Succes!

  33. Adnana spune:

    ooooo ms piesa a fost un succes si mai avem de repetat 2 saptamani😛 ca dupa aia sa o reprezentam pe o scena mai mare🙂 dap n-am mai facut geografia……s-a amanat pe maine ca sa discutam si rezulatetle la teza sa stii ca ai dreptate trebe sa ma controlez….nu tre sa iau in seama jignirile😛 inca nu am facut injectiiile !!!!!!uraa😛

  34. A.Dama spune:

    Adnana, daca n-ai facut azi geografie, e doar o amanare a faptului inevitabil. Tot va urma, dar atitudinea ta poate fi diferita. Sa nu te mai duci stresata. Sa te concentrezi la materie si sa te enervezi mai putin pe profa.🙂 Succes in continuare cu piesa! Ati primit note bune la romana, daca tot ati devenit „actori”?😉

  35. Adnana spune:

    da da in privinta notelor…..n-am bagat-o in seama pe profa de geogra si s-a enervat putin😛 ehe soarta :)) oricum termin anu asta si nu o sa o mai vad prea curand😀

  36. A.Dama spune:

    Sper sa se termine bine, Adnana!🙂 Fara scantei! Iti dai seama cum ar fi sa scanteieze in toate punctele cardinale?😀

  37. Adnana spune:

    hahaha

  38. Adnana spune:

    auzi adama ce zodie esti sau pe cat esti nascuta?😀

  39. A.Dama spune:

    Adnana, e subţire împărţirea în zodii pe care o avem în zilele noastre. Circulă tot felul de împărţiri, iar eu nu cred în niciuna.😛

  40. Adnana spune:

    dar pe cat esti nascuta??? hai, te rog, spune-mi sunt curioasa de felu meu😛

  41. A.Dama spune:

    Curiozitatea asta e boală veche.😛 Hai, Adnana că sunt şi chestiuni mai interesante.😉

  42. romuluss spune:

    A.Dama – hai spune-ne, ca sunt mai multi curiosi😛 , nu acum nu sunt alte chestiuni mai interesante decat asta😀

  43. A.Dama spune:

    Adnana & Romuluss,

    Va dau un pont. Apoi va descurcati.😛

    https://adamaica.wordpress.com/2008/03/20/tonomatul-fara-fite/

  44. romuluss spune:

    A.Dama ne-ai Rod(n)icit cu raspunsul asta😛

  45. A.Dama spune:

    Romi, te joci, aşa-i?😛

  46. Adnana spune:

    y inca vreau sa-mi zici cand esti nascuta?😀

  47. A.Dama spune:

    Adnana, ti-am zis practic in linkul de mai sus.🙂

  48. Adnana spune:

    y tot nu vad😦 zi-mi acuma😛

  49. A.Dama spune:

    Adnana, cred ca dragostea e de vina!🙂 Trebuia sa te uiti la data si, eventual, la comentarii.😀

  50. Adnana spune:

    20 martie? :-S

Lasă un răspuns

